Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 3 van 7 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 62

Discussie: Axefx + Bag End

  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    aan welke prijs moet ik dan ongeveer denken voor een TT cab?

  2. #22
    Ibanez RGD 2120Z ISH, RGD 2127Z ISH, RGD V-Custom en Gibson RD Artist
    EVH5150III 6L6 <>BOSS MS-3
    Hotone Ampero + Ampero Control

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    om welke cab gaat het dan precies? als ik het goed begrijp bestel je een cab en laat je dan er hier een EVM12 speaker inzetten? sorry voor de noob vragen. Dit is nieuw voor mij. Altijd met combo's gewerkt.

  4. #24

    Standaard

    OK hier de aanpak:

    - Begin met de 1x12 REX-lijn vanwege de brute power van de EVM12L. Je hebt aldus dik materiaal nodig 15 mm gaat maar 18 mm is beter.
    - Vraag je af hoe je cab er moet uitzien qua Tolex, grill, etc.
    - selecteer de andere zaken zoals speakersnoer etc.
    - Heb je extra wensen zoals het tunen van de cab met een poort stuur een mail naar TT-cabs
    - bestelen
    - betalen
    - wachten
    - levering
    Als je nog geen speaker hebt kan je hem direct bij TT-cabs bestellen en erin laten zetten. Je kan de EV natuurlijk ook gewoon er later zelf inzetten. Fluitje van een cent.
    - genieten
    Laatst gewijzigd door herrieman; 20 januari 2012 om 17:56
    Ibanez RGD 2120Z ISH, RGD 2127Z ISH, RGD V-Custom en Gibson RD Artist
    EVH5150III 6L6 <>BOSS MS-3
    Hotone Ampero + Ampero Control

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Ik heb een 2x12 cabinet van Bagend. Da's LEKKER...

    Ik heb ook 2 1x12 van Trace elliot. Met Classic Lead speakers. Klinkt ook goddelijk. Maar een 2x12 is gewoon handiger... Vandaar.

    Ik wil zelf nog een 2x10 +1x12 maken. Ongeveer als in de grootte van een 2x12. Met de 2x10 aan de zijkant of juist schuin...
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Een mooi 2x12 cabinet wat past bij je top lijkt me een prima keuze. Wil je ooit meer of anders kan er altijd een 2x12 bij. En dan ziet het er ook netjes uit. Toch wel fijn hoor. Als het er een beetje kek uitziet.

    Wat ook kan is een Marshall 4x12 of 2x12 style cab waarvan het voorpaneel uitschroefbaar is. Dan kun je altijd een plaat met gaten maken. Erin schroeven, grille ervoor en niemand die het weet of ziet, maar je hebt wel een cabje om mee te groeien zeg maar.

    Die 2x12 van Marshall hmm.... hoe heet dat ding...


    2061cx is ongeveer 500 euro....

    In die baffle is altijd wel ruimte on 2x10 bij te schroeven (speakers staan schuin onder elkaar). Mocht je dat ooit willen. En toch wat bescheidener.
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  7. #27

    Standaard

    Naar aanleiding van deze discussie heb ik het gewoon maar eens uitgeprobeerd met mijn eigen speakers. Nou heb ik dit geprobeerd met mijn Mesa Boogie 295 Simul class met 6L6 buizen en een stereo 2x12" Paul Lenders Clubcab, voorzien van een Eminence speaker combinatie.

    Eerst begonnen met de Axe-Fx II die direct over de de 295 eindtrap werd aangesloten.

    De Axe-Fx II klinkt in mijn oren gewoon niet erg mooi over deze combi. Het gevoel bekroop me een beetje dat ik soms heb met een pedaal dat niet goed werkt met een buizenamp en daardoor indirect en een beetje hifi-achtig overkomt. Na het uitzetten van de speaker emulatie (CAB) werd het een stuk beter. Helaas bleef het de hele tijd net niet... Nu kleurt de PL natuurlijk wel maar het bewees voor mij duidelijk dat je voor een Axe-Fx toch een goede full-range versterking & boxen nodig hebt. Daarmee heb ik ook twijfels gekregen over bijv. een Line6 HD i.c.m. een Line6 DT50 amp.

    De tweede test was met de Groove Tube Trio + GMajor in een Ernst (paralelle) looper en daarna over dezelfde eindtrap en PL cabinet. Resultaat was direct een perfecte sound met mooi vol clean, prachtige smeuige marshall en een (niet helemaal mijn smaak) heavy recto-achtige lead sound.

    Wat me opgevallen is tijdens deze test en (let op) met deze combinatie:

    - De Axe-Fx II is behoorlijk goed in staat om cleane en heavy sounds te produceren die in de buurt komen van het orgineel. De recto-sound van de GT was redelijk na te bootsen.
    - De Axe-Fx kan goede tot zeer goede clean sounds produceren die vrijwel niet voor de GT onderdoen. Echter niet alle cleane amps klinken goed (hangt een beetje van het amp model af).
    - De achilleshiel lag imo bij het benaderen van de Trio crunch (mean channel). De Axe-Fx kreeg dat smeuige niet voor elkaar.

    Uiteindelijk de Axe-Fx II weer angesloten op mijn monitoren en ook dat is ineens weer een groot verschil. Ofwel er is nog steed een behoorlijk verschil met de speakerkast sound (zonder mic) en de PA oplossing. Voornaamste verschil met de buizen-sound vind ik persoonlijk het distortion karakter dat bij de Axe-Fx ietsje minder subtiel is en het hifi-hoog dat er ook nog een beetje teveel in zit. Men is zeker op de goede weg qua feel maar de sounds kunnen met name in het low-gain bereik nog wat updates gebruiken.

    Ik ben dus zeer benieuwd naar andere combinaties die dit goede produkt nog beter kunnen maken ;-)

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland Bekijk bericht
    - De Axe-Fx kan goede tot zeer goede clean sounds produceren die vrijwel niet voor de GT onderdoen. Echter niet alle cleane amps klinken goed (hangt een beetje van het amp model af).
    bedankt voor je input! welke cleane versterker modellen vind jij het beste klinken in de Axe-fx 2?

  9. #29

    Standaard

    Op dit moment (na een weekje Axe-Fx II) vind ik de mooiste cleane sounds in de volgende modellen:

    - Shiver
    - USA Clean 1 & 2
    - Double verb
    - Vibrato verb
    - Deluxe Verb (voor een mooie tweed sound)

    Nadeel is wel dat het opschroeven van bijv. USA Clean2 (Triaxis Green channel) niet dezelfde smeuige sound geeft.
    Laatst gewijzigd door tnijland; 20 januari 2012 om 19:53

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door herrieman Bekijk bericht
    - Heb je extra wensen zoals het tunen van de cab met een poort stuur een mail naar TT-cabs
    -
    Wat heeft dit voor voordelen en wat heeft dit voor een effect op de klank?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top