Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 2 van 7 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 62

Discussie: Axefx + Bag End

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2006
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    2.813

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Is het zo dat je met een actieve monitor kast minder door de mix heen prikt dan met een poweramp +speakerkast?

    En voor de degene met een poweramp plus Axe fx: spelen jullie live dan rechtstreeks (met DI dus) op de PA of zetten jullie toch een microfoon voor de speakerkast?
    Lijkt mij een kwestie van EQ-en.

    En het is hierboven al gezegd: als je een Axe-FX setup gaat mic-en, dan ga je toch een beetje aan het doel voorbij (blijft dan een prima pre-amp hoor, begrijp me niet verkeerd)

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 februari 2005
    Locatie
    Hengelo
    Berichten
    4.901

    Standaard

    Mijn ervaring met de 11r is, is dat het met een buizen eindtrap (in dit geval de eindtrap van mijn Blackmore) en een cab (V30's in deze) een stuk natuurlijker en lekkerder klinkt dan via een (goede) hifiset. Hoe een actieve monitor dat doet weet ik niet, maar ik vind vaak de cabinet modelling het net weer verneuken. Dan liever geen keuze in speaker modelling.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2006
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    2.813

    Standaard

    Tis maar wat je verwacht.

    Verwacht je de tone van een blazende stack, ja dat krijg je niet via full range uitversterking.

    Verwacht je de tone van een (goed) opgenomen blazende stack. AHA!!!

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 februari 2003
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    437

    Standaard

    Ik heb een actieve monitor geprobeerd, op zich prima maar miste toch een amp geluid. Voor het publiek maakt het niet veel uit maar het bandgeluid is toch anders met een monitor. Het zal uiteraard ook liggen aan hoe je het eea instelt en wat voor monitor je hebt. Ik gebruikte een LD systems 12".

    Ik ben bij Alexander (Yek) langs geweest om zijn set te beluisteren en dat klonk toch een stuk lekkerder. Ik heb nu een TT-cab met een EVM. Als versterker mag ik even Alexanders z'n Matrix testen, en dat klinkt erg goed. Deze week twee repetities en dan eens kijken hoe het in de mix klinkt. Ik heb goede hoop.
    N O U K Ξ D


    WWW.NOUKED.COM

  5. #15

    Standaard

    Zelf heb ik mn 11r gebruikt met een 15"actieve monitor. Werkt super. Als we niet op in ear over zouden gaan zou die zeker blijven.
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Mijn Bagend TA5000's via een 3x 600 watts classe D eindtrap van powersoft. Allebei inpluggen via een mixer en dan allebei draadloze in ear...

    Ik weet niet waar jullie wonen. Maar ik kan zo een setje zo voor jullie neerzetten. Klinkt geweldig...
    Als je allebei een volume pedaal gebruiken kun je allebei je volume iets verhogen voor solo. Een keer oefenen en de settings zijn duidelijk...

    Zo'n set geeft je de gelegenheid overal op te treden en eventueel door te linken naar elke willekeurige grotere P.A.'s.

    Ik kan je best helpen met zo'n setup. PM me maar.
    Laatst gewijzigd door muziekschuur; 16 januari 2012 om 21:03
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  7. #17

    Standaard

    Ja, dat geloof ik zonder meer. Maar de TA5000 is dan ook een full range speaker, dus dan heb je een PA-tje staan.

    Is er iemand die de Axe met de welbekende S12D kastjes heeft geprobeerd?

  8. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door srv-man Bekijk bericht
    Mannen, bedankt voor de reacties.

    @tnijland: idd long time no see, ben een tijdje wat minder intensief met de apparatuur bezig geweest.

    Om de achtergrond van de vraag verder toe te lichten. In principe zou ik ook zeggen dat een Axefx het best met een full range systeem versterkt wordt, daar is het apparaat immers voor ontworpen.

    Maar in mijn bandje wordt in de praktijk niet met een PA gespeeld. Mijn bandmaat versterkt zijn Axe met 2 DB M12-4 plus en dat werkt zeer goed. Maar bij optredens (zonder PA dus) kost het daarmee wat meer moeite om er doorheen te prikken. Daar heb ik met mijn buizenbak dan weer geen enkele moeite mee. Is ook logisch, daar zijn al veel verhandelingen over geschreven.

    In de discussies op het fractal forum las ik dat Yek en Herrieman om die reden weer zijn overgestapt naar een fullrange eindtrap (GT800FX) + 2 EV TT-kastjes en daarmee zeer content zijn.
    In het verleden heb ik zelf zowel Thiele EV kasten als Bag End S12D's gehad en vond ze toen te weinig kleur hebben. Dat zou ze dan weer geschikt kunnen maken voor versterking van Axe (vooral de bag ends denk ik), om in een situatie zonder PA toch een lekkere sound te hebben.
    Even een kleine toelichting. De reden dat ik van de SLA2 naar de GT800FX ben overgestapt is de betere geluidskarakteristiek, aansluitingen, vermogen, en gewicht van de GT. Daarna de speakers verwisseld van de Beyma 12GA50 naar de EVM12L. Dit omdat ik gewoon "de ballen" miste in de fullrange Beyma. Ik heb in tegenstelling tot Yek WEL de cab sims aan staan en kan met het extra pushen van de freq boven de 4,5 / 5 kHz voor mij voldoende extra hoog in het geluid krijgen voor de cleane / crunchy sounds en het eventuele zware effecten werk. Kortom heb nog steeds de mogelijkheden van de cab sims die de snax bied. Een probleem is dat dit handeltje wel zo onnoemlijk hard kan dat mijn arme 1x12 studio TT-cabs het niet helemaal trekken.
    Dus ben nu met Dirk van TT-cabs in dialoog voor 2 2x12 TRex dozen. Daarnaast mag ik voor Matrix hun nieuwe EVM12L cloontjes testen die dan direkt in de nieuwe kasten verdwijnen. Heb ik gelijk mijn eigen muur van 2x400 watt achter me staan wat zoooooo old school is. Maar wel erruuuug lekker!

    Het is duidelijk dat de FRFR oplossingen qua ballen en uitstraling niet aan mij besteed zijn. Wat ik nog wel een keer wil proberen is de oplossing van Galo van het FAS en TGP forum met de coaxiale Eminence spulletjes. Heb je voor een strak budget toch een waanzinnige (schijnt) passieve FRFR oplossing met ballen en de juiste looks. Weer zo'n voordeel van een goede losse eindtrap en enkele TT-cabjes. Je kan combineren tot je scheel ziet.

    Overigens heb ik nog een GT800FX te koop staan (gekocht voor back-up maar inmiddels volledig overbodig gebleken). Bij interesse gewoon even op gitaarmarkt of marktplaats kijken en op te halen in Utrecht :-)
    Laatst gewijzigd door herrieman; 20 januari 2012 om 11:26
    Ibanez RGD 2120Z ISH, RGD 2127Z ISH, RGD V-Custom en Gibson RD Artist
    EVH5150III 6L6 <>BOSS MS-3
    Hotone Ampero + Ampero Control

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    welke EVM12L kasten voor de Axe-fx kunnen jullie aanraden trouwens?

  10. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    welke EVM12L kasten voor de Axe-fx kunnen jullie aanraden trouwens?
    Natuurlijk hangt dat van je budget af en andere eisen zoals de cab tunen op 55Hz. Ik zou mijn wensen en vragen sturen naar TT-cabs omdat je dan zeker bent dat je je goede geld niet uitgeeft aan een in chinai in elkaar geplakte doos. En TT-cabs maakt the cab zoals jij dat wil.
    Ibanez RGD 2120Z ISH, RGD 2127Z ISH, RGD V-Custom en Gibson RD Artist
    EVH5150III 6L6 <>BOSS MS-3
    Hotone Ampero + Ampero Control

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top