Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 1 van 7 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 62

Discussie: Axefx + Bag End

  1. #1

    Standaard Axefx + Bag End

    Ik zit nog wat te dubben hoe mijn Axefx uit te versterken: via Full range kasten (M12-4 plus, QSC K12 oid) of met EVM12L of Bag End kasten icm een eindtrap.
    Zijn er hier mensen die de Bag Ends daarvoor gebruiken (of geprobeerd hebben)?

  2. #2

    Standaard

    Hey srv-man. Long time no see ;-)

    Ik zou het niet doen omdat ik denk dat je toch een eventuele kleuring van je signaal krijgt dat je moeilijk ongedaan krijgt. De Bag-Ends zijn mooie speakerkasten die een beetje een EV-achtig karakter hebben maar het signaal wel enigzins beïnvloeden waardoor je weer naar een specifiek karakter gaat terwijl de Axe-Fx juist alle variaties biedt.

    Ik zou persoonlijk voor een goede monitor set gaan. Heb zelf de M10-2 van dB technologies en ben er zeer tevreden mee.
    Laatst gewijzigd door tnijland; 14 januari 2012 om 21:15

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Ik heb ontzettend veel Bagend kasten. O.a. twee custom made TA2000 kasten in berken. Bagend heeft speciale drivers die ik heel mooi vind klinken. M.n. om het time aligned principe te verkrijgen. Ze klinken geweldig. Als je een paar Bagend kastjes vind zou ik het zeker doen. Maar soms is een compacte set belangrijker dan iets anders. Een 2x12 cabinet die je stereo kan zetten zou mijn voorkeur hebben nu. Omdat het minder slepen is.

    Ik heb ook twee 1x12 kastjes van Trace elliot. Geweldig. Maar die kleine kastjes zijn ook onhandig. Je kan minder makkelijk stapelen. Het ziet er minder gelikt uit.

    Simpel maar doeltreffend; een 2x20 watt eindtrap (buizen) van Marshall en een 2x12 cabinet naar keuze. Dat is het handigst... Bogner/Marshall, Bagend, Engl, Mesa Boogie. Allemaal lekker spul. Als je ooit nog Wet dry Wet wil spelen zou ik kiezen voor een 4x10 cabinet. dat is compact en heeft 2 drivers voor center en 2 drivers voor links en rechts...
    Zorg dan dat je bescheiden eindtrappen aanschaft. Want met 2x50 of 2x100 watt buizen eindtrappen heb je een bootanker. Ik zou wel een buizen eindtrap aanraden...
    Laatst gewijzigd door muziekschuur; 15 januari 2012 om 00:29
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Ik zit nog met hetzelfde 'probleem'. Hoe mijn Axe-fx live uit te versterken.
    3 opties voor mij:
    -een actieve monitor
    -een poweramp en een niet/weinig kleurende kleinere cab (eventueel twee cabs voor stereo)
    -of een (kleurende) versterker plus cab, en dan de Axe-fx als effect processor en niet als amp en cab modeller

    Ik bang dat ik bij alleen een monitor de impact van een echte versterker ga missen. Dus nu ligt mijn voorkeur bij de 2e optie. Maar ik moet het nog gaan uitproberen
    Laatst gewijzigd door apekop; 15 januari 2012 om 12:33

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2009
    Berichten
    2.429

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Ik bang dat ik bij alleen een monitor de impact van een echte versterker ga missen.
    Ik denk dat dat heel erg meevalt, met m'n Eleven Rack miste ik het gevoel van een versterker al helemaal niet, de Axe is nog een stapje dichter naar een echte amp.

  6. #6

    Standaard

    Ik zou dit soort gear altijd fullrange uitversterken. Met een kleurende eindtrap en boxen ga je toch aan het doel van het apparaat voorbij IMO. Bovendien beperk je jezelf in de mogelijkheden ervan. En die wapperende broekspijpen, ach...
    http://madriaens.wix.com/morris

    ----------------------------
    Te koop: Tyler Burning Water strat (2400)

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Daar heb je eigenlijk wel gelijk in. Alhoewel veel bekende gebruikers toch de Axe fx vaak alleen als effect processor gebruiken in combinatie met een versterker/cab.

    Mijn voorkeur ligt dan ook bij optie 2 (power amp plus neutrale speakerkast(en)). Dan heb je een beetje 'best of both worlds' lijkt mij. Ik heb nog geen idee wat het precies voor spul gaat worden, daar heb ik me nog niet in verdiept. Als er suggesties zijn, hoor ik het graag.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Daar heb je eigenlijk wel gelijk in. Alhoewel veel bekende gebruikers toch de Axe fx vaak alleen als effect processor gebruiken in combinatie met een versterker/cab.

    Mijn voorkeur ligt dan ook bij optie 2 (power amp plus neutrale speakerkast(en)). Dan heb je een beetje 'best of both worlds' lijkt mij. Ik heb nog geen idee wat het precies voor spul gaat worden, daar heb ik me nog niet in verdiept. Als er suggesties zijn, hoor ik het graag.
    Dat kan natuurlijk ook, maar als je hem alleen als effect processor gebruikt betekent dat je een amp hebt voor je basissound. Of een preamp. Of een combinatie van de amp en het preampgedeelte van de AxeFX. En dat is weer iets heel anders dan het uitversterken van de AxeFX zelf en in dat geval werkt een gitaar georienteerde poweramp en kast weer beter.
    http://madriaens.wix.com/morris

    ----------------------------
    Te koop: Tyler Burning Water strat (2400)

  9. #9

    Standaard

    Mannen, bedankt voor de reacties.

    @tnijland: idd long time no see, ben een tijdje wat minder intensief met de apparatuur bezig geweest.

    Om de achtergrond van de vraag verder toe te lichten. In principe zou ik ook zeggen dat een Axefx het best met een full range systeem versterkt wordt, daar is het apparaat immers voor ontworpen.

    Maar in mijn bandje wordt in de praktijk niet met een PA gespeeld. Mijn bandmaat versterkt zijn Axe met 2 DB M12-4 plus en dat werkt zeer goed. Maar bij optredens (zonder PA dus) kost het daarmee wat meer moeite om er doorheen te prikken. Daar heb ik met mijn buizenbak dan weer geen enkele moeite mee. Is ook logisch, daar zijn al veel verhandelingen over geschreven.

    In de discussies op het fractal forum las ik dat Yek en Herrieman om die reden weer zijn overgestapt naar een fullrange eindtrap (GT800FX) + 2 EV TT-kastjes en daarmee zeer content zijn.
    In het verleden heb ik zelf zowel Thiele EV kasten als Bag End S12D's gehad en vond ze toen te weinig kleur hebben. Dat zou ze dan weer geschikt kunnen maken voor versterking van Axe (vooral de bag ends denk ik), om in een situatie zonder PA toch een lekkere sound te hebben.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door srv-man Bekijk bericht
    Maar in mijn bandje wordt in de praktijk niet met een PA gespeeld. Mijn bandmaat versterkt zijn Axe met 2 DB M12-4 plus en dat werkt zeer goed. Maar bij optredens (zonder PA dus) kost het daarmee wat meer moeite om er doorheen te prikken. Daar heb ik met mijn buizenbak dan weer geen enkele moeite mee. Is ook logisch, daar zijn al veel verhandelingen over geschreven.
    Is het zo dat je met een actieve monitor kast minder door de mix heen prikt dan met een poweramp +speakerkast?

    En voor de degene met een poweramp plus Axe fx: spelen jullie live dan rechtstreeks (met DI dus) op de PA of zetten jullie toch een microfoon voor de speakerkast?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top