Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 29
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 juli 2006
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.254

    Music Opname + videotje in eigen beheer

    In een vorig topic was al te zien dat we de studio in zijn geweest voor de opname van een single. Harstikke gaaf om te doen maar helaas ook heel prijzig vandaar dat we ook zelf aan de slag zijn gegaan.

    Hierbij het resultaat:


    Alles dus in eigen beheer opgenomen. Graag hoor ik van jullie wat jullie ervan vinden. Zowel van de muziek, de mix, de opname enz. Alle tips en opmerkingen zijn uiteraard weer van harte welkom!

    Alvast bedankt!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.028

    Music

    Ik had dit nummer al eens vaker gehoord bij een eerdere post van je, ik geloof een repetitie opname. Ik vond het toen ook al een goed lied. De zanglijn is echt lekker en heb daar ook geen kritiek op. Maar de drums mogen veel meer dynamiek hebben zoals gebruik van ride en splash en niet constant hihat. Meer variatie zou aangenaam zijn. tijdens de solo ( whammy pedaal ) is de begeleidings gitaar in het midden gepand terwijl de solo op links zit. Na de solo zijn de beide gitaren weer mooi verdeeld op links en rechts ( lekker breed! ). Waarom ook niet tijdens de solo? Als compositie is dit nummer wat mij betreft af: loopt lekker hoort zich goed aan, ik hou hier wel van. Samenvattend: absoluut geen slechte mix maar het kan zeker beter. Maar als demo maak je wel duidelijk wat je wil laten horen.

  3. #3

    Standaard

    Hi
    Een duidelijke favoriet van mij. Ik vind het lastig te beoordelen of die drums inderdaad niet goed zouden zijn. Ik persoonlijk hou het heel goed voor mogelijk dat de 'fabelachtige' geluidskwali van YouTube ons hierbij parten speelt.

    Maar de beste persoon om dat te beoordelen is de drummer. Is hij ook van mening dat het niet goed genoeg is.... tja, dan valt er nog wat werk aan te doen.

    In het andere geval is duidelijk dat wij maar een deel van het hele geluid te horen krijgen. Due to technical imperfections, om het maar in goed NL te zeggen.

    Ik vind het een goed geslaagde opname.
    Maar zo belangrijk ben ik niet.
    Vriendelijek groet, Gus

  4. #4

    Music

    Voor een eerste produktie van dit formaat in eigen beheer vind ik 'm super!
    Mogen jullie trots op zijn, fijn bandje; vriendenclub?jullie zijn ook niet onplezierig om naar te kijken in de clip, verzorgd zeg maar, heeft wel in de verte mtv of tmf potentie...

    De eerste indruk van de song is een warme brede sound, leuke compositie, meezingbaar, op een goeie manier commercieel, iets te veel en/of een te lange reverb op de zang (dat is ook vreselijk moeilijk trouwens om te bepalen welke reverb en waar, klinkt nu iets zwemmerig)
    Drummer speelt adequaat en (redelijk) strak, maar lijkt wat onzeker te spelen rond 1m30 en de drumsound knalt niet echt uit de speakers, alsof ze mij wat te zacht te staan, maar dat kan ook een keuze zijn.

    Maar mijn algehele indruk is: smaakt naar meer, wanneer komt je volgende hit uit?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 juli 2006
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.254

    Standaard

    Bedankt voor de reacties weer. Dan maar even weer mijn reacties

    Wat betreft de drums dat klopt dat willen we uiteindelijk nog aanpassen. We hebben zelf niet het materiaal om het hele drumstel akoestisch op te nemen dus we hebben het met een electrisch drumstel ingespeeld. Deze is helaas beperkt en mist en ride/splash waardoor het weer wat sneller op 1 punt vast zit. Dit is natuurlijk achteraf wel makkelijker te veranderen dus daar kunnen we nog naar kijken.

    De solo heb je helemaal gelijk dat is mijn fout, hij stond goed maar net iets te hard dus ik heb hem even snel wat omlaag gezet maar blijkbaar alleen op het spoor die naar rechts stond, snel exporteren en niet meer goed met koptelefoon geluisterd. Hier is dat weer fout gegaan.

    Het voordeel is dus dat ik het allemaal zelf mix dus dat het allemaal nog aangepast kan worden en dat gaan we ook nog zeker doen.

    In ieder geval bedankt voor het luisteren en fijn dat het nummer in de smaak valt

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 oktober 2011
    Locatie
    kempen
    Berichten
    171

    Standaard

    Zalig nummer! Geweldige zang ook. Lekker golvend!
    Ik heb niet zo veel verstand van mixen en verschillende sporen opnemen maar voor mij klinkt dit super!

    Keep on the good work!!!!!!!!!!!!!!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    De zang is te nat...
    In het tweede gedeelte vlak voor de solo is ze weer wel goed...

    Maar als dat de enige kritiek is... Dan zou ik zeggen, keep up the good work...
    Laatst gewijzigd door muziekschuur; 17 januari 2012 om 13:01
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 december 2006
    Locatie
    Almere
    Berichten
    406

    Picker

    Ik zag dat je de drums met EZX inspeelt.
    Misschien kan je kijken of je het volume van de midi noten wat omhoog gooit.
    En er zijn pakketten waarbij er meerdere cymbals zijn (The Classic en Nashville).

    Maar qua volume heb ik ook een beetje hetzelfde probleem.

  9. #9

    Standaard

    Hi
    Heb er nog eens over nagedacht. En ik vraag mij af of jullie niet een beetje teveel een technische oplossing voor het drum geluid nastreven.

    Led Zep is best een goeie groep geweest hoor (dit is de bezweringsformule, ter voorkoming van bloedvergieten en huiselijk geweld binnen het forum), maar wat pas echt vreselijk goed was, was Bozo's geluid. Ofwel het geluid van de drummer.

    Ik heb hem onversterkt in het Concertgebouw gehoord en mijn kaak zakte op mijn veters. Dat mooie ronde, directe en schitterend gebalanceerde geluid kwam gewoon uit zijn potten en pannen.

    Misschien is het opnieuw opbouwen van het drum geluid een optie. En dan niet het geluid waarvan de drummert verwacht dat jullie dat willen horen, maar gewoon uitgaande van de drummert en zijn ketels. Eens gewoon kijken wat je er bij de juiste stemming uit kunt halen.

    Als het acoustisch klopt, dan eens gaan kijken wat je met twee of drie microfoons ervan kunt opnemen. Niet teveel close miken maar gebruik maken van wat het ding in de ruimte doet.

    Het zal je niet zijn ontgaan dat Han S behoorlijk 'tse paasssen' is met je geluid/band. Dus misschien zou je hem eens een bestandje kunnen zenden met geluid en een tekening van opstelling van de mikes. En hem vragen om advies.

    Het zou heel goed kunnen dat het niet top technische, maar wat meer aardse geluid van FCHA beter is gediend met een wat ruimtelijker/minder technische manier van opnemen van je drums. Dan maar wat overspraak.
    Veel daarvan is te beperken door het plaatsen van schotten.

    Het groepsgeluid is de grote plus van FCHA en ik zou het persoonlijk jammer vinden als dat terwille van steeds hogere technische eisen ondergeschikt wordt aan knopjes en gelul.

    Sommige drummers zijn zo omringd door microfoons, dat je hem zijn kont kunt horen krabben. Of een opname daar echt sterker van wordt....

    Het lijkt mij dat dat al snel een middag kost.
    - Het volledig opnieuw stemmen van je drums
    - het plaatsen van twee of drie microfoons zo, dat de drums goed klinken

    Mij lijkt het de moeite dubbel dwars waard. Het is zeker niet zo dat vroeger alles beter was, maar af en toe herijken of 120 extra knoppen nou echt die verbetering brengt.......

    Praat er eens over met je drummer en kijk eens of hij hiervoor te vangen is. Moet toch wel gek lopen.......
    Succes.
    Vriendelijke groet, Gus

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Ik ben nu zo'n 10 jaar bezig met mixen en ik heb de SAE gevolgd. Ik kan wel 20 dingen opnoemen die beter kunnen. Maar eind van de dag is het de song die het moet doen. En die doet het. Dus niet meer teveel aan doen. Gewoon uitbrengen. Er zijn heel wat songs van Ricky Nelson die die wel 10 keer heeft opgenomen tijdens zijn carriere omdat het "nog niet af was". En daar is niks mis mee. Niets zo leuk als een kekke nummer weer eens in een nieuwe versie terug te horen..

    DUs niet te veel aan doen, uitbrengen dat ding en gewoon de volgende keer weer op de lijst zetten tijdens opnames en het "beter" doen...

    Het is gewoon een tijdsopname en nu zijn jullie hier. En over een tijdje zijn jullie "daar"...

    Ik zeg top, goed gedaan. Geniet er van...

    Ik wil em best eens opnieuw mixen. Als je dat wil, laat maar weten...

    Is al weer een tijdje geleden dat ik werkte aan een song die ik "echt leuk" vond..

    Cheers,

    Frans
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top