Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 24
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard HNGD. Jeugdsentiment: Ibanez

    Een van mijn eerste gitaren was een Ibanez Blazer. Natuurlijk later verkocht om een Ibanez SL (Steve Lukather) te kunnen kopen. Ook die verdween weer na verloop van tijd om weer wat anders te kunnen bekostigen, zoals Fender, later een Gibson, enz. Toch heb ik altijd een zwak blijven houden voor Ibanez. Je kent dat vast wel dat je na 25-30 jaar denkt: 'ooh, die ik toen had (vroeguh) was zo slecht nog niet'! Laatste maanden was ik dus op zoek naar een leuke Ibanez voor naast mijn Fender Telecaster. Ben inmiddels bij een aantal mensen thuis geweest die zo'n Ibanez te koop hadden staan. Elke keer was het hem net niet, jammer! Nu heeft de plaatselijke gitaarboer al jaren zo'n Roadstar die je kan gebruiken om versterkers te testen (je kent dat wel, de hoer van de plaats). Ik wist dat het een erg goed exemplaar was maar waar wel wat werk in zou zitten. Al jarenlang maakte ik opmerkingen over die gitaar tegen de gitaarboer dat ik er belang bij had. Helaas wou hij hem niet kwijt. Totdat ik van de week er weer over begon. Hij vroeg hoeveel heb je ervoor over? Ik doe een bod en na wat onderhandelen had ik hem! Affijn, thuis de fretjes netjes gepolijst, toetsenbord schoongemaakt en in de olie gezet, alles wat los zat weer vastgezet, opnieuw afgesteld (lekkere lage actie zonder buzz!) en een fris setje snaren erop. In ieder geval, ik heb er een gitaar bij die heerlijk licht speelt en ook nog eens waanzinnig goed klinkt!
    Voilà:


  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 oktober 2007
    Locatie
    Een LP loopt je van de strat.
    Berichten
    17.231
    Blog Entries
    4

    Standaard

    Jeugdsentiment heb ik ook laat van gehad. Ik zocht een paar jaar geleden naar mijn eerste gitaar, een avora LP. Toen ik er een op een veilingsite aangeboden zag worden voor een abnormaal hoge prijs was het sentiment acuut weg.

    Maar voor jou, gefeliciteerd

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Jeugdsentiment heb ik ook laat van gehad. Ik zocht een paar jaar geleden naar mijn eerste gitaar, een avora LP. Toen ik er een op een veilingsite aangeboden zag worden voor een abnormaal hoge prijs was het sentiment acuut weg.

    Maar voor jou, gefeliciteerd
    Bedankt Willem!
    Het is een Jap uit 1986.

    Ben je nu nog op zoek naar een Avora? En zijn die zo duur geworden?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 oktober 2007
    Locatie
    Een LP loopt je van de strat.
    Berichten
    17.231
    Blog Entries
    4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jutter Bekijk bericht
    Bedankt Willem!
    Het is een Jap uit 1986.

    Ben je nu nog op zoek naar een Avora? En zijn die zo duur geworden?
    Inmiddels ben ik niet meer op zoek. En dat ze zo duur zijn geworden is denk ik meer het debet van degene die hem toen aanbood. De helft van de door hem gevraagde prijs had ik nog wel willen ophoesten.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2002
    Locatie
    friesland
    Berichten
    1.733

    Standaard

    Ibanez Blazer en Roadstar begin jaren 80, altijd goed. Tijdje geleden een Blazer gehad, had een zwaar leven gehad, moesten nieuwe frets op dus maar weer doorverkocht. Zat een massief messing tremolo op, heb ik later alleen nog gezien op mijn Westone Concord III. Fijne strat-achtige gitaar.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 juni 2007
    Locatie
    Planet KiXi
    Berichten
    3.668

    Standaard

    Mooi ding man, kende deze modellen niet!
    Lijkt een beetje MM Luke achtig.
    Gitarist van Delain. Vengeance. Tri-Head.

    www.facebook.com/timosomers

    Timo Somers uses Aristides Guitars & Koch Amps & Dean Markley Strings.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2006
    Locatie
    South Denmark
    Berichten
    7.756

    Standaard

    Leuk . Raar verschijnsel "jeugdsentiment" , heb ik ook last van , ook ik krijg een lookalike van 1 van mijn eerste gitaren deze week , alleen dan in een betere uitvoering.

  8. #8

    Standaard

    Gefeliciteerd, Alex.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door frekie Bekijk bericht
    Ibanez Blazer en Roadstar begin jaren 80, altijd goed. Tijdje geleden een Blazer gehad, had een zwaar leven gehad, moesten nieuwe frets op dus maar weer doorverkocht. Zat een massief messing tremolo op, heb ik later alleen nog gezien op mijn Westone Concord III. Fijne strat-achtige gitaar.
    Blazers en Roadstars zijn verdomd goed gitaren! Humbucker scheurt als een idioot en is gewoon strak te noemen. De singlecoils doet me sterk denken aan een Fender '62 RI maar dan net iets anders, wat voller zeg maar. Tremelo werkt perfect. Mooi systeem trouwens; snaren gaan er via de bovenkant in en die haak je vast in het tremeloblock.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TimoSomers Bekijk bericht
    Mooi ding man, kende deze modellen niet!
    Lijkt een beetje MM Luke achtig.
    Hoi Timo,

    Ik dacht jaren geleden net andersom toen ik Steve voor het eerst met zijn 'Luke' zag! Er zitten zo op het eerste gezicht duidelijke overeenkomsten in.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top