Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 36
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 juli 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    9.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Liever Kim W. met een Tele, maar jij mag ook komen hoor
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 mei 2005
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    6.256

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Ik wás lief, maar ik heb nu een Marshall.

    Dank voor de nieuwe sig!

    Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Lijkt mij een hele leuke amp. Mooie looks. Hoe reageerd ie op (overdrive) pedalen?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Ik wás lief, maar ik heb nu een Marshall.

  3. #23
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Music

    Altijd goed om te zien dat ik nog sig-waardig ben

    Hij deed het verrassend goed met drivepedalen. Zowel mijn boost als drivepedalen hoefde niets anders aan te worden afgesteld, komende van de cleanere, anders gevoicede Vox. Dat was eigenlijk nog de grootste verrassing. Het geluid smolt echt goed samen, zéker met de gemodde MS10.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  4. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Ik wás lief, maar ik heb nu een Marshall.
    Mitch, je was niet lief, je bent altijd stout geweest.

  5. #25
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Music

    Krijg nou niks, Ray! Da's lang geleden! Alles kits?
    Afijn je ziet, het heeft even geduurd, maar na de Marshall meeting bij jou thuis is het er toch nog van gekomen. Eerst al aan de greenbacks en nu toch ook aan de Marshall. Het is dankzij jou dat ik weet hoe een goeie Marshall voluit moet klinken en dus goed vergelijkingsmateriaal heb
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  6. #26
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Music

    Effe een kleine update. Ik wilde eigenlijk nog even wachten tot ik 'm ook met single coils gebruikt zou hebben, maar dat kan nog wel effe duren. Ondertussen heb ik 'm wel over 2 Marshall 4x12s gehoord: een AX, dus de reissue met M25s en en pre-70s H25 (ja, dat leest u goed) straight cab. Ze hebben overigens alle klank eigenschappen die ik van H30s gewend was, voor de goede orde. Om met de laatste te beginnen: het was even zoeken, maar dit was dus heel simpel: treble, middle en bass gewoon helemaal open en dan klinkt 't het best! Een hoeveelheid laag en druk alsof je over een 50W bak staat te spelen, niet normaal meer... Het greenback cabinet was smeuïger in de mids uiteraard en kon ongeveer zo worden afgesteld als met de interne speaker (bass wat lager, treble/bass tussen de 12 en 2 uur). Dan nog steeds wat minder beukend en gedefinieerd in het laag, maar dat ben ik ook zo gewend van 90s M25s.
    Maar hoe dan ook, met beide kasten, met het volume tegen 3 uur aan: knallen! Veel te hard voor mijn gebruik binnen bandverband Schaamteloos lekkere leadsound en gewoon lekker crunchend of clean met rand bij terugdraaien van volume. Ik kan me voorstellen dat als ik in een classic rock band zou zitten en in een oefenruimte zou zijn waar Marshall kasten staan dat ik gewoon een Class5 head zou kopen en klaar d'r mee.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 januari 2010
    Locatie
    Almere
    Berichten
    359

    Standaard

    Welkom bij de Marshall Class 5 club Het geluid is goddelijk en inderdaad kan je met pedals veel leuke dingen mee doen! Zelf vond ik de versterker het beste reageen op tube distortion pedals (zoals tonebone of blackstar pedals), maar dat is mijn smaak.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2007
    Locatie
    Lelystad
    Berichten
    1.441

    Standaard

    Het GAS wordt nu echt ondragelijk.... Ben al aan het informeren naar wie zo'n ding heeft staan hier in de buurt, maar lang niet alle zaken hebben hem op voorraad.
    Ik moet toch wel wat weerstand overwinnen hoor. 5 watt uit een open back kastje met 1x10 inch, dat kan toch eigenlijk geen zoden aan de dijk zetten qua punch en presence in de mix in bandverband. Vind trouwens lang niet alle youtube filmpjes lekker klinken. Ben nog niet overtuigd zeg maar, maar hecht wel waarde aan de bevindingen hier. Ga hem zeer binnenkort eens aan de tand voelen..............met mijn Les Paul Kijken of ik de Kossoff vibe eruit kan toveren.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Duidelijke update Mitch. GAS davert onverminderd voort!

  10. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarguru Bekijk bericht
    5 watt uit een open back kastje met 1x10 inch, dat kan toch eigenlijk geen zoden aan de dijk zetten qua punch en presence in de mix in bandverband.
    Tja, punch uit een 10 inch speaker moet je in dit geval relatief zien, voor zijn grootte heeft ie veel punch maar vergelijk het uiteraard niet met een 2x12 of 4x12. Als monitor naar mezelf toegericht heeft ie voor mij genoeg ballen.

    Presence heeft ie juist zat, valt heerlijk in de mix in de band. Mic ervoor en je hebt een heerlijke kroegversterker die je zonder ruzie met de geluidsman open kan zetten.
    Laatst gewijzigd door jim__; 22 februari 2012 om 10:08

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top