Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 3 van 11 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 101
  1. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Buzz Bekijk bericht
    Als je bedoelt dat de nylonsnaar in het algemeen is ondergewaardeerd in de niet klassieke muziek, dan moet ik je gelijk geven. En ja, daar mag best verandering in komen van mij.
    Inderdaad, dat bedoelde ik... Ben er alvast al mee bezig, met die verandering .

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2004
    Locatie
    Leuven
    Berichten
    552

    Standaard

    Denk niet dat Selah Sue zal zorgen voor een herwaardering van de nylonsnarige gitaar, daarvoor speelt ze gewoon niet goed genoeg. Ik krijg de indruk (misschien onterecht) dat ze op nylon speelt alleen omdat stalen snaren pijn doen aan haar vingertjes.

    Voor herwaardering in niet-traditionele genres denk ik eerder aan Rodrigo y Gabriela, of zoals gezegd, Jose Gonzalez.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Ik verwacht niet dat Selah de klasseke gitaar in de popmuziek op de kaart krijgt.

    Een aantal jaren geleden had je Katie Melua (die ik 1000x liever hoor zingen dan Selah, maar dit terzijde) en die speelde ook op nylon, had knallers van hits waaronder deze (hier ook in haar eentje gespeeld):



    en dat heeft bij mijn weten ook geen run op klassieke gitaren teweeg gebracht.

    En denk aan een man als Eric Clapton die een groot deel van zijn MTV unplugged concert op een klassieke gitaar speelde en de andere helft op een Martin steelstring. Die laatste is geloof ik nog een signature geworden, maar de klassieke... niet.
    Laatst gewijzigd door Plant; 13 januari 2012 om 22:43 Reden: woordje 'jaren' vergeten
    "Meten is weten, gissen is missen"

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 mei 2009
    Locatie
    lochem/Gelderland
    Berichten
    355

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Buzz Bekijk bericht
    Even los van de zangkwaliteiten van Selah Sue, die zijn tenslotte een kwestie van smaak, zij is beslist niet iemand die de klassieke gitaar gaat herwaarderen. Daarvoor is haar spel te beperkt, zeg maar gerust summier. Bovendien speelt ze niet op een klassieke gitaar, maar op een cross-over.

    Wie dan toch een herwaardering van de klassieke gitaar wil zien en horen zou eens moeten kijken naar Jose Gonzalez.

    http://www.youtube.com/watch?v=s4_4abCWw-w
    Ja, die Jose die kan mij ook veel meer bekoren. Ooit hoorde ik hem voorbij komen in een reklamespotje ( Yarden?) Toen ik Selah voor het eerst zag en hoorde veerde ik even op uit mijn stoel maar naar meerdere beschouwingen had ik het wel gezien en gehoord: dat afgeknepen stemmetje, dat kunstmatige klankje met dat vooruit geschoven kaakje. Ik vind het té gekunstelt.
    Vederlicht♫
    handcraft Hopf Tarantella (1971), 12-snaren Eko, Farida D67 Dreadnought, Salvador Cortez CF-120.

  5. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dreverhaven Bekijk bericht
    Ik weet nog wel dat ik haar voor het eerst zag bij DWDD, die hebben er sowieso een handje van om de meest vreselijke muziek aan de man te brengen. Maar goed, erg lang trok ik het niet om naar die gnoom te kijken en dan die tergend lelijke geknepen aanstellerige zang erbij te horen. Wat een troep, vreselijke rotzooi van de bovenste plank.

    Geweldig al die verschillen in smaak, ik vind het gewoon heerlijk om te horen.
    Wat wel erg jammer is dat kennelijk steeds meer mensen zo maar ergens een ander (in dit geval) gnoom te noemen.
    Vooral jammer omdat ik alleen om die reden jouw post niet hoog in schat.
    Wat een dom volk hier !!!!!!!!!!!!!!

  6. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tunes Bekijk bericht
    Geweldig al die verschillen in smaak, ik vind het gewoon heerlijk om te horen.
    Wat wel erg jammer is dat kennelijk steeds meer mensen zo maar ergens een ander (in dit geval) gnoom te noemen.
    Vooral jammer omdat ik alleen om die reden jouw post niet hoog in schat.
    Moet je zelf weten. Zo'n hoofd en zo'n stem, dat wekt een associatie op.

  7. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gerth Bekijk bericht
    Inderdaad, dat bedoelde ik... Ben er alvast al mee bezig, met die verandering .
    Ach, Fragile van Sting, Bamboleo, Private Investigations van Dire Straits... het is er echt wel. Maar deze dame gaat het niet doen idd. Alleen al omdat wat ze doet net zo goed op een steelstring zou gaan. De drie nummers die ik noem hebben echt nylon nodig. En onlangs had je nog dingetje en dingetje, waar DTMaster zo gek op was. Dat duo heeft iig nog iets van een cult following had ik het idee. (kan alleenniet op de naam komen..moet nog even afkoelen van een gaaf optreden in Dordrecht, en de rit naar huis)

  8. #28
    Super Moderator
    Geregistreerd
    6 februari 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    3.415

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht

    En denk aan een man als Eric Clapton die een groot deel van zijn MTV unplugged concert op een klassieke gitaar speelde en de andere helft op een Martin steelstring. Die laatste is geloof ik nog een signature geworden, maar de klassieke... niet.
    Nee, maar de man heeft dan ook nul toon op een nylonsnarige gitaar, naar mijn mening. Op akoestische gitaar in het algemeen verliest hij zijn sterke punt, de toon die hij op elektrische gitaar heeft.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2011
    Locatie
    010
    Berichten
    212

    Standaard

    Huilmeisjes met een gitaartje. Da's voor mij de samenvatting van dit hele slag artiesten. Alle respect voor de status die ze er inmiddels mee hebben, maar ik kan er echt totaal niet tegen. Milow is wat mij betreft ook zo'n huilmeisje, een echte vent maakt niet dat soort jammerdeuntjes.
    Vroeger: SG Standard, Marshall 8080, BluesDeVille 2x12, Matchless HotBox, Taylor 512, Lowden S35J. Nu/nog: Klassieke zelfbouw o.l.v. Johan Rebergen, Manuel Raimundo, LP Classic Custom Antique Natural, Line 6 Spider Jam.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LaurentB Bekijk bericht
    Nee, maar de man heeft dan ook nul toon op een nylonsnarige gitaar, naar mijn mening. Op akoestische gitaar in het algemeen verliest hij zijn sterke punt, de toon die hij op elektrische gitaar heeft.
    Daar heb je wel gelijk in, het klettert behoorlijk.
    "Meten is weten, gissen is missen"

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top