Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 1 van 11 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 101
  1. #1

    Standaard Selah Sue en de herwaardering van de klassieke gitaar...

    Gezien het nu intussen genoegzaam bekend is dat Selah Sue een Alhambra Crossover bespeelt is dit misschien het goede moment om haar als "ambassadrice" van de klassieke gitaar te benoemen en alle lofbetuigingen aan haar adres spontaan te laten binnenkomen!

    Dit natuurlijk ook omdat ze gewoon héél goed is. Laat diegenen die haar nog niet kennen een bombardement uitvoeren op Youtube en overtuig uzelf, zodat één van de voornaamste gaten in uw recente muziekcultuur gevuld zou zijn.

    Wat mij, behalve natuurlijk de stem en de muziek, bij haar zo raakt is de "innerlijke kracht" waarmee zij in eender welke situatie (van na een simpel interview tot op een festival voor duizenden mensen) met alleen haar gitaar de volledige ruimte weet te "pakken" door haar oprechte overtuiging als zij haar muziek brengt, en dit van héél kalm (bv "Mommy", "Summertime") tot heel funky (bv "Raggamuffin", "Crazy Vibes"), Ere wie ere toekomt en koop dat super-album!
    Laatst gewijzigd door Gerth; 13 januari 2012 om 09:18

  2. #2

    Standaard

    Had je me toch even op het verkeerde been... dacht ik een klassieke gitariste te gaan horen die Ragamuffin van Michael Hedges op nylon speelt!

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
    Had je me toch even op het verkeerde been... dacht ik een klassieke gitariste te gaan horen die Ragamuffin van Michael Hedges op nylon speelt!
    Zie je, deze post was broodnodig!!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Hmm, ben het er toch niet helemaal mee eens..

    Ik heb haar voor het eerst gezien tijdens de twee meter sessies het theater in en was blij verrast, zo fragiel en toch zoveel power, heb toen gelijk haar EP gekocht (tijdelijk verkrijgbaar).

    Toen kwam haar album uit.. Wat een tegenvaller! Nog een keer live gezien, maar nee, de betovering van de eerste keer was verdwenen.. Nog steeds eigenzinnig met een vernieuwende stijl, maar.. Ik geef haar alle credits en ik hoop dat er nog veel meer van dit soort artiesten voorbij komen, want waardering heb ik er zeker voor!

    Gelukkig is er bij mij in huis nog 1 die er wel helemaal gek van is, dus misschien komt het weer een keer, helemaal verstoken ervan blijf ik toch niet..
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gerth Bekijk bericht
    Zie je, deze post was broodnodig!!
    Zonder het misverstand was ik minder teleurgesteld geweest...

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 augustus 2008
    Locatie
    Hulsberg
    Berichten
    939

    Thumbs up

    Zoals al eerder vermeld, een pareltje.
    Mvgr. Dirk Jan

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2003
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    2.789

    Standaard

    Ze heeft ook meegezongen op een nummer van Cee Lo Green. Please, op het album The Lady Killer. Dat vind ik wel een aardige prestatie. Maar helaas hebben zij en ik iets met elkaar gemeen, volgens een interview in de Humo: Ze is haar stem beu gehoord
    I was here and you wasn't.
    Now you is here and I isn't.

  8. #8

    Standaard

    ja ik zag ook t linkje van dat topic, ik ben nu ook al 2 uur lang naar haar nummers aan t luisteren, gaaf stemgeluid
    Epiphone Les Paul Standard plus '07
    Ibanez GAX 70 '03
    Ibanez MC924 '85 Bas
    Marshall JCM 900

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M Kactus Bekijk bericht
    Ze heeft ook meegezongen op een nummer van Cee Lo Green. Please, op het album The Lady Killer. Dat vind ik wel een aardige prestatie. Maar helaas hebben zij en ik iets met elkaar gemeen, volgens een interview in de Humo: Ze is haar stem beu gehoord
    Zij niet alleen, ik ben die selah sue ook al strontbeu gehoord

  10. #10

    Standaard

    Ongeacht het feit of men haar nu graag hoort of niet (een subjectief feit waar ik ook nooit zal over twisten) is het ook wel leuk om te weten dat zij in het rijtje artiesten valt die ook enkel met een gitaartje (of een ander instrument, kijk maar eens naar een solo-optreden van Elton John...) nog iets betekenen (wat zij al héél dikwijls en in alle omstandigheden bewezen heeft). Zelfs in het voorprogramma van Prince in het Sportpaleis te Gent stond ze er alleen... om dat op haar leeftijd dan zo te dragen, dat is er weinig gegeven...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top