Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 15 van 15
  1. #11

    Standaard

    Bedankt voor alle reacties. Als ik julie voorstellen google en afzet tegen de Cannabis Rex komt die laatste steeds als 'donkerste' uit de bus (voor zover je de reviews mag geloven). Ik denk dat ik daar dus maar mee begin. Misschien ook nog wel gelijk een beamblocker er voor.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 september 2004
    Locatie
    Okseldrecht
    Berichten
    954

    Standaard

    Ik heb een 212 closed back met V30's met Weber beamblockers. Absoluut niet icepicky schel enz, maar kan wel fel zijn (duidelijk, helder).

    Belangrijk bij een V30 is dat de speaker goed los gespeeld wordt. In het begin klinkt ie mager en schel. Beamblocker zeker aanbevolen.

    In mijn combo heb ik een Peavey Scorpion Plus gezet, lijkt wel wat op die EV speaker. Misschien is er 2e hands nog aan te komen tegen zacht prijsje. Is op gehoor wat minder fel dan de V30. Wat romiger zeg maar. Heb er desondanks een beamblocker van Tubetown voor gezet, die overigens iets minder maar ook goedkoper is dan de echte Weber. Ik merk dat de beamblockers erg prettig zijn live, ook al beweeg je je kan jezelf goed horen ZONDER veel verschil in geluidskleur en volume. De beam is grotendeels weg (ja hehe!).

    Voor je speakers gaat wisselen zou ik eerst eens een echte beamblocker installeren. Dit kan al heel veel helpen!!

    Verder zeker zijn dat je speaker is losgespeeld: zet je amp in de garage met een mp3 speler op flink volume en bas op een matras of demping en laat m een paar uur flink werken. Dan nog een paar keer live of repeteren en dan kom je aan wat de speaker echt doet.
    Me Crapton, you ...

  3. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door crapton Bekijk bericht
    Ik heb een 212 closed back met V30's met Weber beamblockers. Absoluut niet icepicky schel enz, maar kan wel fel zijn (duidelijk, helder).

    Belangrijk bij een V30 is dat de speaker goed los gespeeld wordt. In het begin klinkt ie mager en schel. Beamblocker zeker aanbevolen.

    In mijn combo heb ik een Peavey Scorpion Plus gezet, lijkt wel wat op die EV speaker. Misschien is er 2e hands nog aan te komen tegen zacht prijsje. Is op gehoor wat minder fel dan de V30. Wat romiger zeg maar. Heb er desondanks een beamblocker van Tubetown voor gezet, die overigens iets minder maar ook goedkoper is dan de echte Weber. Ik merk dat de beamblockers erg prettig zijn live, ook al beweeg je je kan jezelf goed horen ZONDER veel verschil in geluidskleur en volume. De beam is grotendeels weg (ja hehe!).

    Voor je speakers gaat wisselen zou ik eerst eens een echte beamblocker installeren. Dit kan al heel veel helpen!!

    Verder zeker zijn dat je speaker is losgespeeld: zet je amp in de garage met een mp3 speler op flink volume en bas op een matras of demping en laat m een paar uur flink werken. Dan nog een paar keer live of repeteren en dan kom je aan wat de speaker echt doet.
    even melden dat deze tip niet zo gezond is, gitaarspeakers zijn geen hifispeakers en zijn niet ontworpen om de grote excursie van bas aan te kunnen, maw op hoog volume beschadigt dit je speaker.

    Aan een variac hangen of een gitaarloopje laten spelen in een beter alternatief. of gewoon spelen lijkt met nog het meest voor de hand liggend.
    te koop !
    niets.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 november 2011
    Locatie
    Emmer-Compascuum
    Berichten
    152

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Misery Signals Bekijk bericht
    Ga als je een V30 te schel vindt, voor de Eminence Governor.
    Vintage 30 sound en feel, maar veel gebalanceerder. Hoog is meer afgeroomd. En ook nog eens niet zo duur.



    MS
    +1 ik heb deze met een paar jensens vergeleken en deze kwam er het beste uit!
    Gezocht: Marshall Bluesbreaker 1 pedaal! Notk

  5. #15

    Standaard

    Even een kleine update voor de geinteresseerden.

    Tegen de adviezen hier in, heb ik vorige week een V30 in m'n blues deluxe geplaatst. De speaker kon ik voor een mooi prijsje op de kop tikken dus baat het niet, schaadt het ook niet.
    Gisteren op redelijk volume gerepeteerd. Goed strak geluid, wat compacter als de stock speaker en minder schel (een meer vet hoog.. kan dat?). Maar inderdaad, veel meer laag als de oorspronkelijke speaker. Nou is dat nog wel te corrigeren met de toonregeling maar dat 'boomy' karakter kreeg ik er niet uit.
    Kortom, de stock speaker er weer ingezet, maar nu met een beam blocker er voor. Ben benieuwd hoe dat uitpakt.

    Ik zal vanaf nu beter luisteren naar jullie adviezen....

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top