Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2008
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    7.411

    Standaard Mevrouw1976 aan de bas: Squier Vista Musicmaster + Peavey 112 Bass

    Mijn vriendin wil graag bas leren spelen dus ik heb het eea gekocht deze week.

    In eerste instantie had ik een oude Magic basgitaar op het oog, maar ik zag dat een bekende forummer, die van dergelijke basjes houdt al had geboden en om hem niet in de weg te zitten, heb ik deze laten schieten.

    Dus heb ik het onderstaande gekocht:

    Een Squier Vista Series Musicmaster uit 1997/1998, welke een shortscale bas betreft en ik heb voor haar een Peavey 112bas gekocht.

    Kan ze lekker herrie maken

    Op de Peavey versterker heb ik ook vanmiddag eventjes wat van mijn Fender shortscale gitaren ingeplugd en tot mijn eigen verbazing klonk dat helemaal niet slecht, zodat ik daar in de toekomst wat verder mee ga experimenteren.






  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Congrats, die Squier vista basjes zijn steen, steen, STEENGOED! (laat je niet misleiden doordat er squier opstaat), daar gaat ze veel plezier aan beleven!
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2008
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    7.411

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Congrats, die Squier vista basjes zijn steen, steen, STEENGOED! (laat je niet misleiden doordat er squier opstaat), daar gaat ze veel plezier aan beleven!
    Thanx

    Basje klinkt lekker inderdaad, is één van de eerste "made in China" basjes, maar met -als ik het goed heb gelezen- koreaanse hardware en elektronica.

    Ik heb er vanmiddag ook al even op gespeeld.
    De bas klinkt goed en speelt ook heel comfortabel.

    Indien ik er nieuwe snaren opzet, welke kan ik dan het beste gebruiken, want, omdat het een shortscale betreft, kun je er naar mijn mening niet zomaar elke gewenste snaardikte opleggen?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Ik ben iemand van "hoe dikker hoe liever", maar doordat het shortscale is, heb je liever een iets dikker setje (0.045 voor short als je 0.040 gebruikt voor longscale, 0.050 voor 0.045, enz...)

    Ik ben een zware fan van flatwounds (heerlijke mellow klank, en vriendelijk voor de vingers), en een setje steelwound fender flatwounds zijn voor mij de shortscale flats, doordat ze vrij stug zijn, en genoeg spanning geven (dus niet zo flubberig aanvoelen), en ze door de stalen wikkeling toch wat klaarheid geven, waar een nickel na verloop van tijd toch doods(er) gaat klinken).
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Locatie
    net niet in friesland :D
    Berichten
    21.363
    Blog Entries
    2

    Standaard

    heerlijk smerig kleurtje

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2008
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    7.411

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bass blom Bekijk bericht
    heerlijk smerig kleurtje
    Yep, Sonic blue/surf green of zo, heet dit kleurtje, maar neigt naar groen.

    Overigens zijn deze basjes rete zeldzaam, niet raar, omdat ze maar een goed jaartje gemaakt zijn.

    Hier de brochure van de Squier Vista:







    Laatst gewijzigd door geert1976; 8 januari 2012 om 19:36

  7. #7

    Standaard

    Zo´n blauwe Supersonic zou ik nou ook nog wel willen, ooit...

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 april 2006
    Berichten
    4.059
    Blog Entries
    1

    Standaard

    M'n broertje heeft er ook een.. maar dan in dat afzichtelijke roze
    want ook hij had 'm voor zn vrouw gekocht - maar dat hield geen stand ( zowel haar basspel als het huwelijk...)
    klinkt best okee en speelt als een gitaar, eigenlijk.
    Ik kreeg vier maten solo, maar heb ze niet gebruikt.

  9. #9

    Standaard

    heb zelf ook een bassende mevrouw in huis, erg leuk!!!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top