Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 9 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 84
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2010
    Locatie
    sirjansland
    Berichten
    1.553

    Standaard

    ondanks de gebruikte speakers, staat de DSL bekend om zijn vrij schelle karakter op het rode kanaal... ik heb 10 jaar op een DSL100 gespeeld en altijd zat ik met het euvel dat ik een compromis moest zoeken tussen groen en rood...

    MM trafo's geloof ik niet in... veel te duur voor het resultaat wat ze bieden... er zijn veel goedkopere alternatieven, die net zo goed, zoniet beter zijn... wellicht kan je een choke laten installeren, das voor het geld een veel betere mod... maar ik vraag me sterk af of dat de oplossing gaat worden

    maar voordat je gaat modden zou ik het volgende eens proberen...
    - zet alle EQ op nul
    - draai je volumes op de stand waar je ze wil hebben
    - draai daarna de hoeveelheid gain erin die je wilt hebben
    - draai vervolgens een minimum aan hoeveelheid presence, bass, middle en treble erin, net zolang tot je tevreden bent... over het algemeen, ben ik er voorstander van om meer presence erin te draaien ipv treble, maar das persoonlijk
    - let erop dat je je oren gebruikt en niet je ogen... de meeste gitaristen willen veel mids erin draaien, maar krijgen daarmee ook een flinke berg hoog op de koop toe, wat ze trachten eruit te draaien met de treble en presence... als je alles dicht draait, zul je merken dat je ontzettend veel mids hebt en het geheel zelfs heel erg neuzig of kwakend vind worden (in mijn beleving althans)
    deze methode komt van het JVM-forum vandaan, maar bleek ook erg goed te werken op andere marshalls zoals de DSL (wellicht ook andere merken)... de reacties waren in ieder geval positief

  2. #12

    Music

    Wat voor pick-ups heb je op je gitaar zitten?

    Bij mij zijn er werelden open gegaan na het vervangen van de EMG SA pups op mijn strat door een setje Squire strat singlecoils voor 25 euro van marktplaats...

    Veel "moderne rockgitaren " vind ik ook nogal schel klinken, mbt bijv Standard Les Paul en Strat.

    Heel veel schelheid weg en een strat klinkt ook weer als een strat...
    het was niet te geloven, ook ik dacht altijd dat je op den duur moet zoeken in handgebouwde boutique amps om THE TONE te krijgen, of idd richting modificaties met peperdure trafo's (en high end speakers) door minimaal iemand als A. Dumble... (maar die nam z'n telefoon steeds niet op... ...

    En dan koop je 3 prut elementjes van marktplaats en ... o dus zo moet ie klinken...
    sindsdien geloof ik dat je het met huis tuin en keuken gitaarspulletjes van de dichtsbijzijnste gitaarsupermarkt moet kunnen redden (hoewel ik ook wel gas op mooie customshop pups van Fender...)

    Een marshall + celestion Gt75 speaker is volgens mij zeer standaard, de t75 wordt wel meer als schellig ervaren, maar ik vind 'm in een bandje wel goed door de mix heen prikken.
    Ook moet je sound niet beoordelen of het thuis of standalone goedklinkt, maar in het geheel van een bandje.
    Laatst gewijzigd door johantipker; 8 januari 2012 om 11:36

  3. #13

    Standaard

    Heb jij ervaring met zo'n MM trafo dan? En wat is een choke? Ik zal vanmiddag die methode van jou eens proberen, misschien werkt het wel. Ik herken mezelf wel in wat jij zegt over dat gitaristen die EQ vaak instellen met hun ogen...
    Maar, dit is toch niet de manier waarop een versterker hoort te werken? Normaalgesproken moet alles neutraal (dus niet te schel) klinken met alle regelaars op 12 uur en kun je vanaf daar alles tweaken. Het hoort toch niet zo te zijn dat je alles dicht moet draaien om een lekker geluid te krijgen? Of heb ik dat nou mis?

    Ik geloof wel in het merk Marshall; het is niet voor niets dat de halve wereld erop speelt en de meest begeerlijke tones van bekende artiesten (in mijn oren) komen uit een Marshall. Daarom heb ik ook deze amp aangeschaft. Ook moet ik eerlijk zeggen dat ik tijdens repetities op Koch Multitones en Twintones speel en dat ik daar ook min of meer tegen hetzelfde probleem aanloop.

  4. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door johantipker Bekijk bericht
    Wat voor pick-ups heb je op je gitaar zitten?

    Bij mij zijn er werelden open gegaan na het vervangen van de EMG SA pups op mijn strat door een setje Squire strat singlecoils voor 25 euro van marktplaats...

    Veel "moderne rockgitaren " vind ik ook nogal schel klinken, mbt bijv Standard Les Paul en Strat.

    Heel veel schelheid weg en een strat klinkt ook weer als een strat...
    het was niet te geloven, ook ik dacht altijd dat je op den duur moet zoeken in handgebouwde boutique amps om THE TONE te krijgen, of idd richting modificaties met peperdure trafo's (en high end speakers) door minimaal iemand als A. Dumble... (maar die nam z'n telefoon steeds niet op... ...

    En dan koop je 3 prut elementjes van marktplaats en ... o dus zo moet ie klinken...
    sindsdien geloof ik dat je het met huis tuin en keuken gitaarspulletjes van de dichtsbijzijnste gitaarsupermarkt moet kunnen redden (hoewel ik ook wel gas op mooie customshop pups van Fender...)

    Een marshall + celestion Gt75 speaker is volgens mij zeer standaard, de t75 wordt wel meer als schellig ervaren, maar ik vind 'm in een bandje wel goed door de mix heen prikken.
    Ook moet je sound niet beoordelen of het thuis of standalone goedklinkt, maar in het geheel van een bandje.
    Ik heb twee Godins: een Progression met standaard Godin NS3 pups en een JB jr. in de brug en een Summit CT met een '59 en een Alnico 2.
    Ik weet dat ik het geluid moet beoordelen in de mix van de band, maar dat is ook het probleem. Op laag volume klinkt het ding wel lekker, maar wanneer ik het volume opdraai, komt er een naar scherp randje aan, waar de EQ geen vat op heeft. Bovendien klinkt hij ook schel in de mix van de band. De T75's werden mij hier op het forum aangeraden als goede speakers voor een DSL. Ik zag toen dat deze standaard in de 1936 cab zaten en heb toen deze aangeschaft, aangezien deze ook niet erg duur was. Ik ben een student en ik heb maar een 'beperkt' budget... Wat zijn de meest 'doffe' speakers die Celestion in het assortiment heeft? Misschien moet ik eens andere speakers gebruiken, dus dan moet ik iets hebben waar weinig hoog in zit.
    Laatst gewijzigd door MJR; 8 januari 2012 om 11:45

  5. #15

    Standaard

    Wel vreemd dat je het ervaart bij zowel je Marshall, als bij beide Koch's. Dat doet toch vermoeden dat je het in gitaar-hoek moet zoeken ?

    De GT75 heeft felle voor- en tegenstanders, maar over het algemeen is dat toch wel een degelijke speaker. Misschien voor sommige genres wat minder geschikt maar zeker niet slecht.

    Ik zou eens proberen met een andere gitaar op jouw set-up.
    Let there be rock.

    For sale : niks.

  6. #16

    Standaard

    Ik geloof niet echt dat ik het in de gitaarhoek moet zoeken. De pups die ik heb in mijn Progression zijn vrij neutraal en andere gitaristen liepen met hun strats en teles tegen hetzelfde probleem aan op mijn amp.
    In de Summit CT zitten dus die '59 en die Alnico 2, dat zijn toch goede pups? Ik moet zeggen dat ik alleen tegen dit probleem aanloop, wanneer ik naar mijn brugpickup schakel op beide gitaren. Dat is wel te doen als ik m'n toneknop half dichtdraai, maar dan verlies ik ook punch en natuurlijk een klein beetje volume.
    Laatst gewijzigd door MJR; 8 januari 2012 om 12:15

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Locatie
    net niet in friesland :D
    Berichten
    21.363
    Blog Entries
    2

    Standaard

    ik zou ook zeggen probeer eens een keer greenbacks.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 december 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    2.809

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bass blom Bekijk bericht
    ik zou ook zeggen probeer eens een keer greenbacks.
    Dat en het crunch kanaal i.p.v. overdrive kanaal gebruiken.

    Nieuwe speakers hoeven helemaal niet zoveel te kosten. Gewoon je oude speakers verkopen en het verschil is vaak klein.
    Laatst gewijzigd door E-J; 8 januari 2012 om 12:17

  9. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door E-J Bekijk bericht
    Dat en het crunch kanaal i.p.v. overdrive kanaal gebruiken.
    Maar daar haal je toch geen dikke leadtone uit?

  10. #20
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Music

    Ja, als je bij alledrie de amps ervaart dat juist op bandvolumes de boel te schel wordt dan hoef je niet verder te zoeken: da's de gitaar/gitaren. Of het in het hout zit, de hardware of de pickups kun je natuurlijk moeilijk beoordelen van een afstand, maar de globale lokatie van je probleem is wat mij betreft nu wel duidelijk.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top