Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 9 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 84
  1. #1

    Standaard Dikkere lead uit DSL 50

    Hey,

    sinds een half jaar heb ik een Marshall DSL50 en ik haal er nog steeds niet die dikke leadtone uit die ik hier uit hoopte te halen. Het is altijd te schel, ook met mijn nieuwe kast met twee Celestion G12T75's erin.
    De presence staat op 0, de treble draai ik ook vrijwel dicht en nog vind ik het te schel klinken. Het dichtdraaien van de treble werkt wel, maar er blijft een beetje van dat nare, schele hoog inzitten wat buiten het bereik van de EQ lijkt te vallen. Op lage volumes gaat het wel, maar wil ik over de drummer heenkomen, dan wordt het schel. De toneknop van mijn gitaar helpt natuurlijk ook wel, maar dat werkt voor mij ook niet helemaal.
    In de mix van de band klinkt het geheel te dun en komt het er niet echt lekker doorheen. Het geluid wat ik zoek is een beetje als dit: http://www.youtube.com/watch?v=7Va-9PAMNO8

    Hier speelt Moore ook op een DSL. Wat ik vaak hoor, is dat gitaristen de trafo upgraden naar een Mercury Magnetics uitgangstransformator. Ik zit ook te denken aan zo'n upgrade en volgens de site van dr. Tube, is dit de oplossing voor mijn probleem.
    Ik ben zelf altijd redelijk nuchter ten opzichte van dit soort modificaties (hoewel ik er geen ervaring mee heb), maar is het verschil met de standaard trafo echt zo groot? Ik weet wel dat de uitgangstransformater het uiteindelijke signaal bepaalt, welke naar de speakers gaan, maar ik neem aan dat Marshall hier toch ook zelf rekening mee houdt?

    Heeft iemand dezelfde ervaring met zijn DSL, of nog beter, met een Mercury Magnetics modificatie? Ik zou graag willen weten of het de investering waard is en of het effect daadwerkelijk zo groot is.

    Ik hoor het graag van jullie!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    hoezo ben je skeptisch? heb je er uberhaupt al wat over opgezocht?

    MM trafo's helpen echt enorm om de boel wat dikker te maken, maar je bent wel die marshall rauwheid kwijt. probeer eens je mids op 10 te houden, en treble laag, 1 of 2 ofzo. dat werkt bij mij vaak goed.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2007
    Locatie
    utrecht/oostvoorne
    Berichten
    5.523

    Standaard

    Celestion G12T75's zijn heele rg schel als je daar direct voor gaat staan. Heb je er nog steeds last van als je niet direct voor de speakers staat? Ik weet uit ervaring dat je die dsl aardig ver open moet trekken om een beetje lekker te laten klinken en dat het op laag volume een schelle bak is zonder enig laag.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door proguitar89 Bekijk bericht
    en ik weet niet of je vriendloos bent maar ik wil best wel een vv sturen.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 december 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    2.809

    Standaard

    Ik zou het in de speakers zoeken. Verander je G12-75s door 25 watt Greenbacks o.i.d. Moore gebruikte zelf EV12L's, net zoals Joe Bonamassa tegenwoordig overigens. Maar dat zijn weer hele zware speakers.

    Gary Moore gebruikte altijd de crunch modus op het cleane kanaal. Zet die dus aan, zet de gain lekker hoog en boost het met een Tubescreamer o.i.d. Leuk om te weten: Gary Moore gebruikt hier, of je het wilt geloven of niet, voor de solo's een Digitech Bad Monkey en voor het harde stuk een Digitech Death Metal ;-)

  5. #5

    Standaard

    Ik ben niet zozeer skeptisch, maar bij gitaristen gaat het vaak om zeer subtiele dingen en het zit vaak ook tussen de oren. Ik betrap mezelf daar ook te vaak op en dat heeft me al de nodige centen gekost. En gezien ik student ben, kan ik mezelf dat eigenlijk niet permiteren...

    Wat kost een Mercury Magnets upgrade? En is het een slechts een kwestie van enkel de trafo's 'omwisselen'? Ik vind het niet erg om wat van die rauwheid in te leveren, ik gebruik hem alleen voor de leads en voor een vette crunch. Voor het cleane en subtielere geluid heb ik onlangs een Fender Hotrod Deluxe besteld. Deze amp ga ik gebruiken voor mijn cleane sound en voor de milde overdrive en de milde leads. Als ik echt wil rocken, dan schakel ik naar mijn Marshall. Heb de ABY-box al klaarstaan.

    EV speakers liggen ver buiten mijn budget, ik heb daar ooit al eens naar gekeken toen ik van mijn cab met V30's af wilde. Die T75's waren al een enorme verbetering ten opzichte van de V30's, dus ik denk dat dat wel goed zit.

    Ik heb ook al eens nagedacht over een powersoak/attenuator. Met eindtrapvervorming wordt het geluid natuurlijk ook veel vetter, maar ik vraag me af of ik dan van die nare, hoge frequenties af ben.

    Bedankt voor de reacties tot nu toe!

  6. #6
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Music

    Met DSLs vind ik ook dat ze pas voller gaan klinken met (teveel) volume, dus als je tevreden bent met de T75s zou je kunnen kijken naar een goedkope attenuator, maar een setje greenbacks is misschien ook een idee.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 december 2008
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    8.240

    Standaard

    Wat ik zelf deze week ervaren heb met mijn JCM900:
    Ik heb zelf de versterker altijd strak tegen de muur aanstaan. Van de week was ik bij iemand te jammen. En daar stond hij een halve meter ofzo van de muur in een hoek, daar werd het geluid een stuk vetter van. Hier slokt de muur een heleboel laag op.

  8. #8

    Standaard

    Ok, is het overwegen waard. Maar ik ben toch ook wel benieuwd naar de trafo's van Mercury Magnets!

  9. #9

    Standaard

    En ik heb de versterker altijd van de muur afstaan...

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Al eens een Beam Blocker geprobeert?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top