Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 18
  1. #1

    Standaard noem eens een ander instrument... wat te spelen?

    Hallo allemaal,

    ik speel inmiddels al weer een jaar of 3 à 4 gitaar, een jaar of twee piano en cagon... Ik ben bezig met mondharmonica maar ik ben beter om met mijn vingers een instrument te bespelen dan ergens in te moeten blazen...

    Toch ben ik op zoek naar een ander instrument a la bijvoorbeeld gayagum o.i.d. wat naast de andere instrumenten gewoon zorgt voor meer uitdaging in het maken van muziek!

    bugget is een 200 euro, mag eventueel tot een 250 uitgebreid worden maar niet meer en hoeft absoluut geen topkwaliteit te zijn ! Een basgitaar staat nog op 't lijstje maar die heb ik al te leen van een vriendin en zorgt neit echt voor een 'uniek' geluid !

    ik ben benieuwd!

    Zeiler!
    Gibson Studio LP '94 Ebony - '04 Fender CIJ strat - '08 Fender BAJA tele - Alvarez - H&K Edition Tube 20th anniversary

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 augustus 2011
    Locatie
    bodegraven
    Berichten
    125

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zeiler Bekijk bericht
    Hallo allemaal,

    ik speel inmiddels al weer een jaar of 3 à 4 gitaar, een jaar of twee piano en cagon... Ik ben bezig met mondharmonica maar ik ben beter om met mijn vingers een instrument te bespelen dan ergens in te moeten blazen...

    Toch ben ik op zoek naar een ander instrument a la bijvoorbeeld gayagum o.i.d. wat naast de andere instrumenten gewoon zorgt voor meer uitdaging in het maken van muziek!

    bugget is een 200 euro, mag eventueel tot een 250 uitgebreid worden maar niet meer en hoeft absoluut geen topkwaliteit te zijn ! Een basgitaar staat nog op 't lijstje maar die heb ik al te leen van een vriendin en zorgt neit echt voor een 'uniek' geluid !

    ik ben benieuwd!

    Zeiler!

    Viool !!
    GRIJP JE KANS : STRATOCASTER BODY ALDER, MAPLE/ROSEWOOD NECK, 2 WILKINSON HUMBUCKER ZEBRA, TUNERS, 3 SINGLE COIL PICKUPS( GEEN MERK) EN NOG WAT ONDERDELEN
    VOOR MAAR 100,00 Euro IK DOE HET WEG OMDAT HET MIJ ONTZETTEND IN DE WEG LIGT EN ER NIKS MEE DOET INTERESSE?? PM ME

  3. #3

    Standaard

    Zullen de buren blij mee zijn

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    mandoline
    5-string banjo of tenorbanjo
    lapsteel (C6-tuning)
    ...
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  5. #5
    Banned to "Zelfbouw-Mod"
    Geregistreerd
    1 maart 2006
    Locatie
    Wonthaggi - VIC - Australia
    Berichten
    1.278

    Standaard

    Ja, maar het budget is 250 max. Als je dat samen met de woorden banjo of mandoline roept, gaat er iemand heel hard protesteren dat je dan geen bespeelbaar instrument hebt
    ɹǝpun-uʍop ɹǝʍnoqɹɐɐʇᴉƃ

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 oktober 2008
    Locatie
    Blue Ridge Mountains
    Berichten
    3.033

    Standaard

    Niet heel hard, maar verder wel terecht....

    De goedkoopste, m.i. bruikbare, 5-string banjo's zijn de Goldstar GF-85 en de Recording King RK-35/36/37 . En die krijg je niet voor 250 Euro...

    Bij de mandolines een geldt een vergelijkbaar verhaal.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.047

    Standaard

    Tsja, het is maar hoe hoog je je eisen stelt natuurlijk.
    Ik heb ook een mandolientje en een banjo, om af en toe eens wat mee te experimenteren. Goedkope Chinese speeldingetjes, geen serieuze instrumenten. Die banjo was een cadeautje, dus ik weet het niet precies, maar als ik het een beetje inschat, waren ze met z'n tweeën bij elkaar aardig in de richting van die 250.

    En nogmaals: het zijn inderdaad geen geweldige instrumenten, maar puur om een idee te krijgen hoe zo'n ding werkt, of hoe iets op zo'n ding klinkt voldoen ze best. Hier ben ik bijvoorbeeld nog steeds best tevreden mee



    Ik ben trouwens nog steeds in een beginstadium van de constructie van een zelfbouw-mandoline, en ik ben ook van plan om die banjo ooit eens te ontmantelen, en er een andere (zelfbouw) nek op te zetten. Eens zien wat dat voor effect op de kwaliteit heeft...
    I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...

  8. #8

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    BulBul Tarang doet het ook altijd goed!
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 oktober 2008
    Locatie
    Blue Ridge Mountains
    Berichten
    3.033

    ideetje

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Woml Bekijk bericht
    ik ben ook van plan om die banjo ooit eens te ontmantelen, en er een andere (zelfbouw) nek op te zetten. Eens zien wat dat voor effect op de kwaliteit heeft...
    Bij een 'bottle cap' banjo als deze is de integrale aluminium rim/tonering/flange juist de beperkende factor: Hol geluid, alles loopt door elkaar (te weinig decay), onbalans in toon, 4e snaar komt er nauwelijks uit (geen bass response).
    Als je al iets zou willen upgraden, is dat het beginpunt.
    Hals zul je bij deze combinatie niet merken...
    Overigens vond ik het wel degelijk goed gespeeld.
    Up naar het volgende level: fingerpicks?
    Maar dan zullen de beperkingen van deze banjo nog duidelijker merkbaar zijn, dat weer wel....

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top