Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 39
  1. #11

    Standaard

    Ik veronderstel dat er geen verschil is, buiten dat je met de normale outputs waarschijnlijk ook volumeregeling hebt. Als ik het goed heb heeft de G-Major een noise gate. Ik kan me voorstellen dat die niet zo goed werkt als je het volume zit te wijzigen met de volumeregelaar van de triaxis, dus dan is de FX out misschien beter (constant). Maar op zich, als je denkt dat die recording out misschien wel eens zen nut zou kunnen hebben dan kan je er beter nu meteen rekening mee houden, het is maar een kabeltje of 2 meer...

    Ik ben overigens ook benieuwd hoe de Triaxis klinkt. Heb zelf al overwogen hem te kopen, maar vrees dat de klank misschien te ruw/bruut is voor mijn smaak.

  2. #12

    Standaard

    Wil hem zeker een keer proberen in de studio om daar wat mee op te nemen en te kijken hoe dat klinkt. De sound van de triaxis wordt natuurlijk nog dikker door de 2:90, maar dan heb je dus wel weer een speakerkast nodig om op te kunnen nemen... Dat is dan weer 'jammer'... vooral als je af en toe rekening moet houden met de buren
    PRS SC-250, Shamray Custom, Garrison GD50, Michael Kelly Patriot Premium, Mesa Boogie Triaxis, Stereo Simul-Class 2:90.
    Te koop: Kustom Double Cross (nieuwste Kustom buizen amp), Boss GE-7 EQ pedaal, Boss CS-3 Compressor pedaal

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 mei 2009
    Locatie
    ergens in West-Friesland (NH)
    Berichten
    1.347

    Standaard

    Love hate relatie met mijn set-up, vind hem eigenlijk veel te uitgebreid icm waar ik hem voor gebruik.
    @ Snessiram: de combinatie kan bruut klinken maar heeft ook een uitstekende clean met alles er tussen.

    @ DeBôdy: gefeliciteerd met je aanschaf en gecondoleerd met het verlies aan vrije tijd die je erin gaat steken om je ideale sounds te vinden.

  4. #14

    Standaard

    Heeft die gcx stereoloops? Indien niet, zou ik iig de gmajor in de loop van de triaxis hangen, kun je die mooi in/uit de signaal wegschakelen per preset, en de outputs van de triaxis naar de intellifex l/r sturen. Met de gcx zou ik dan ev pre gain effecten schakelen.
    Laatst gewijzigd door peter_heijnen; 6 januari 2012 om 11:52
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  5. #15

    Standaard

    GCX heeft mono loops. Maar gebruik je er 2 per fxunit gebruik je m gewoon als stereo looper gebruiken. Dan kan je dus 4 stereo units loopen.
    Mijn ervaring leert me dat hij het beste werkt gewoon voor de preamp en dat je je G-major/Intellifex het beste na de preamp kunt hangen direct voor de poweramp. Geen extra kabels dus....

    Die G-major doet het trouwens het beste in een bad met zoutzuur...
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nocki Bekijk bericht
    GCX heeft mono loops. Maar gebruik je er 2 per fxunit gebruik je m gewoon als stereo looper gebruiken. Dan kan je dus 4 stereo units loopen.
    Mijn ervaring leert me dat hij het beste werkt gewoon voor de preamp en dat je je G-major/Intellifex het beste na de preamp kunt hangen direct voor de poweramp. Geen extra kabels dus....
    Agreed, tenzij je de units parallel wilt gebruiken. Maar je beide fx units gewoon serieel aansluiten (preamp->FX1->FX2->poweramp) gebruikt het minste kabels, is het meest overzichtelijk en geeft je de meest vertrouwde setup/layout.

  7. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Agreed, tenzij je de units parallel wilt gebruiken. Maar je beide fx units gewoon serieel aansluiten (preamp->FX1->FX2->poweramp) gebruikt het minste kabels, is het meest overzichtelijk en geeft je de meest vertrouwde setup/layout.
    Ik denk dat ik het ook zo ga aansluiten (triaxis - intellifex - gmajor - poweramp).

    @Nocki: Wat bedoel je met: "Mijn ervaring leert me dat hij het beste werkt gewoon voor de preamp". Welke unit bedoel je met 'HIJ'?!
    PRS SC-250, Shamray Custom, Garrison GD50, Michael Kelly Patriot Premium, Mesa Boogie Triaxis, Stereo Simul-Class 2:90.
    Te koop: Kustom Double Cross (nieuwste Kustom buizen amp), Boss GE-7 EQ pedaal, Boss CS-3 Compressor pedaal

  8. #18

    Standaard

    Ik denk dat Nocki gewoon de GCX bedoelt.
    Dus Gitaar -> GCX (pedalen) -> Triaxis -> Intellifex -> G-Major -> 2:90.
    En als je de recording outputs van de Triaxis wil gebruiken na de G-Major nog even terug naar de Triaxis...
    Heb je eigenlijk wel pedalen? (Anders heeft de GCX weinig nut eigenlijk...)

  9. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door snessiram Bekijk bericht
    Ik denk dat Nocki gewoon de GCX bedoelt.
    Dus Gitaar -> GCX (pedalen) -> Triaxis -> Intellifex -> G-Major -> 2:90.
    En als je de recording outputs van de Triaxis wil gebruiken na de G-Major nog even terug naar de Triaxis...
    Heb je eigenlijk wel pedalen? (Anders heeft de GCX weinig nut eigenlijk...)
    Als ik de GCX met m'n pedalen (compressor, EQ, Boost, Tremolo) voor de Triaxis zet, dan komen niet alle pedalen goed tot zo'n recht waaronder de EQ en Tremolo. Kan ik niet gewoon vanuit mijn wireless naar de triaxis - FX send - GCX in - pedalen - GCX out naar FX return - output triaxis naar Intellifex - Gmajor - 2:90 - cab.

    Of zou je vanuit de GCX out eerst naar de Intellifex - Gmajor gaan en dan pas terug naar de Triaxis FX return - 2:90 - cab?!
    PRS SC-250, Shamray Custom, Garrison GD50, Michael Kelly Patriot Premium, Mesa Boogie Triaxis, Stereo Simul-Class 2:90.
    Te koop: Kustom Double Cross (nieuwste Kustom buizen amp), Boss GE-7 EQ pedaal, Boss CS-3 Compressor pedaal

  10. #20

    Standaard

    Wil je die boost en compressor niet voor je preamp hebben?

    In dit geval zou ik doen:
    Gitaar -> GCX (compressor) -> GCX (boost) -> Triaxis In -> Triaxis FX Send -> GCX (EQ) -> GCX (Tremolo) -> Intellifex -> G-Major -> Triaxis FX Return -> Triaxis Out -> 2:90

    Moest je een andere voorkeur hebben voor de volgorde van je pedalen, of welke je voor/na je preamp plaatst kan je dit natuurlijk aanpassen. Door de FX loop van de Triaxis te gebruiken heb je een constant volume dat door je effecten gaat (volumeknop op de Triaxis heeft er geen invloed op), wat soms nuttig kan zijn (zoals het voorbeeld van een noise gate). Door na de effecten naar de Triaxis terug te gaan kan je de recording outs van de Triaxis gebruiken, moest je dit in de toekomst willen, en kan je de volumeregeling van de Triaxis gebruiken om te bepalen hoeveel geluid er naar je 2:90 gaat.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top