Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 48
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 maart 2003
    Locatie
    Fryslân
    Berichten
    6.987

    Standaard Isocab in studio VS moddeling

    Wie gebruikt hier een isocab voor recording? Ik twijfel of het voor mij werken zal, ik gebruik nu m'n line6 xt pro. Ik wil graag m'n tops weer gebruiken voor recording maar twijfel of een isocab van Randall, box of doom, jet city of bijvoorbeeld Paul lenders beter zal klinken dan een pod xt pro... Mijn eigen cabs op volume gebruiken is geen optie voor thuis...

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Locatie
    net niet in friesland :D
    Berichten
    21.363
    Blog Entries
    2

    Standaard

    zal toch vast in elk geval lekkerder klinken?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 maart 2003
    Locatie
    Fryslân
    Berichten
    6.987

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bass blom Bekijk bericht
    zal toch vast in elk geval lekkerder klinken?
    Denk ik ook, maar voordat ik zon ding aanschaf wil ik wel ff wat meningen horen, mijn home recording uitgangpunt is nu de xtpro

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Locatie
    net niet in friesland :D
    Berichten
    21.363
    Blog Entries
    2

    Standaard

    als het voor schetsjes, componeren is, mooi de xt houden.
    wil je je opnames uitbrengen? isocab.

  5. #5

    Standaard

    Ik heb vaak hetzelfde dilemma, heb veel met een Tonelab LE gedaan van Vox. Om schetsen uit te werken prima, maar in mijn geval de Hook Captain of Studiotone op 2*12 bescheiden volume klinkt toch wel beter. Kwestie van je microfoons en plaatsing goed leren kennen, dan is het niet moeilijk om een betere sound te krijgen dan uit je modeler. Isocab ook wel eens gebruikt, was nog mooier omdat de master weer wat verder open kon en de amp wat meer los kwam. Wil er komend jaar ook weer een gaan aanschaffen.

  6. #6

    Standaard

    Ik vind iso cabs vaak wat muffig klinken, met deze heb ik dat minder.

    http://www.hermitcab.com/
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 maart 2003
    Locatie
    Fryslân
    Berichten
    6.987

    Standaard

    Ik heb nog een 20 he 19" case, zou ik daar een isobox met een bogner cube er in kunnen maken of zou een 19" te klein zijn? Rails er uit zoudat niks rammelen gaat...

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    2.536

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peter_heijnen Bekijk bericht
    Ik vind iso cabs vaak wat muffig klinken,
    Dat is niet zo raar: omdat het een kleine afgesloten kast is worden er enorm veel staande golven getriggerd. Room gain komt daar nog bij, en uit de losse pols schat ik in dat die al bij 600 hertz begint. Gevolg: enorme boost van alles onder de 600 hertz, en daarbij dus de meest vreemde effecten van de staande golven.

    EDIT: even gerekend: ja hoor, in een kast van 1 kubieke meter kun je 12 db per oktaaf aan room gain verwachten vanaf 690 hertz. Dus rond de laagste frequentie van je gitaar zit je al met 36 db aan ongewenste boost. En dat is in een kast van een kuub; maak de kast de helft kleiner en de pret begint een oktaaf hoger...
    Laatst gewijzigd door schwalbe; 3 januari 2012 om 11:50

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peter_heijnen Bekijk bericht
    Ik vind iso cabs vaak wat muffig klinken, met deze heb ik dat minder.

    http://www.hermitcab.com/
    Heb je ze besteld via hun site of zijn ze hier in nl te krijgen?

  10. #10

    Standaard

    Helaas geen van beide, ik ken van die hermit cab alleen het clipje dat ik erbij poste. De mindere muffigheid -die idd inherent is aan het systeem zoals schwalbe terecht uitlegt- viel mij meteen op.

    Zelf heb ik een tijdje een axetrak gehad. Daarbij proberen ze de muffigheid te omzeilen door een kleine speaker en specifieke mic te gebruiken, maar ook daarbij ging het muffe me op den duur tegenstaan.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top