Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 31 EersteEerste ... 3456715 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 308

Discussie: Thinline Tele Twins

  1. #41
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2009
    Locatie
    Oosterwolde FR
    Berichten
    3.969

    Standaard

    Zoeken naar een oplossing. (vervolg)

    Alle tearouts zitten aan de zijkant, achteraan, en worden deels afgedekt door de binding, de één wat meer als de ander. Omdat het, deels, kops hout is heb ik een kans dat ik het zo goed als onzichtbaar kan wegwerken. Dat zou mooi zijn want dan kan ik een transparante afwerking aanbrengen. Wordt het niet onzichtbaar dan kan ik altijd nog voor een dekkende kleur kiezen. Andere optie is om een nieuwe body te maken, ik heb nog hout zat.

    Toch eerst maar proberen om te repareren. Hoe het ook uitpakt het is in ieder geval weer een leerproces (zei hij met de pest in )

    Gelukkig is het hout wat wegviel van de body nog bewaard gebleven, daar kan ik in ieder geval stukjes van gebruiken.




    Het idee is om er strookjes uit te frezen waarin een nieuw stuk kan worden gelijmd. Hiervoor een smal freesje in de freestafel. En de fence erop voor de geleiding:



    Stukjes tape met begin- en eindstreep op de body en dan, met kleine stapjes in hoogteverstelling, frezen.



    Dit is het voorlopig resultaat. Nu de ronding van de frees haaks maken, een passend strookje erin lijmen en opnieuw gelijk frezen.



    Morgen maar verder, heb nu even geen zin meer
    Laatst gewijzigd door Ike57; 11 mei 2012 om 22:37
    Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

  2. #42
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Balen man, maar je bent het wel mooi aan het fixen.

    die tear outs zijn volgens mij nog het best te vermijden door op de risicoplaatsen echt in hele kleine stapjes te frezen, halve mm per keer, frees op lichtsnelheid.

    het gebeurde me vroeger ook wel es maar als je zoals ik meestal dekkend lakt, volstaan enkele vloeken. Ik kan me voorstellen dat jij een familieblik hebt opgetrokken.

    komt goed!

  3. #43

    Standaard

    Desnoods zou je ook alleen de zijkant dekkend kunnen lakken, of donker beitsen. Onvoorziene schade in een transparant af te werken zijkant is mij ook eens overkomen en ik heb dat toen zo opgelost:



    Ik kan daar nog steeds zonder enige spijt naar kijken.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  4. #44
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Locatie
    net niet in friesland :D
    Berichten
    21.363
    Blog Entries
    2

    Standaard

    prachtig! heb je ook een foto waar je meer op ziet?

  5. #45
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2009
    Locatie
    Oosterwolde FR
    Berichten
    3.969

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    het gebeurde me vroeger ook wel es maar als je zoals ik meestal dekkend lakt, volstaan enkele vloeken. Ik kan me voorstellen dat jij een familieblik hebt opgetrokken.
    komt goed!
    Familieblik??? Het had niet veel gescheeld of de duivel was mij persoonlijk komen vragen of het ook wat rustiger kon

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aaronstonebeat Bekijk bericht
    Desnoods zou je ook alleen de zijkant dekkend kunnen lakken, of donker beitsen. Onvoorziene schade in een transparant af te werken zijkant is mij ook eens overkomen en ik heb dat toen zo opgelost:
    Ik kan daar nog steeds zonder enige spijt naar kijken.
    Dat is een heel goed idee! Daar was ik nog niet opgekomen.
    Daarop voortbordurend zit ik net te denken dat ik eventueel ook nog de body 2 mm. kleiner kan maken en een strook gaan buigen en er overheen kan lijmen. (maak ik het me natuurlijk wel weer moeilijk mee )

    Anyway, bedankt voor de support beiden. Ik voel zelfs weer een greintje vrolijkheid opkomen
    Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

  6. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bass blom Bekijk bericht
    prachtig! heb je ook een foto waar je meer op ziet?
    Dank je, Bass!
    Het is de gitaar die ik AS heb gedoopt:



    Het ging mis bij het frezen van het kanaal voor de binding, en toen moest ik delen opvullen:



    Dat was een vulmiddel voor carrosserieën, twee componenten met aluminium erin; is toen erg goed bevallen. Maar hou dan ook, ik had rood voor de voorkant (transparant, gemengd met lak) en bruin voor de achterkant (ook transparant gemaakt); de zijkant heb ik eerst goud gelakt en toen met dat rood en bruin er overheen gesponsd. Het was allemaal 'in the spur of the moment':







    De zijkant van de kop heb ik op dezelfde manier gedaan, vanwege de 'joiste balaans'.
    Genoeg, 't is niet mijn topic
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  7. #47
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Locatie
    net niet in friesland :D
    Berichten
    21.363
    Blog Entries
    2

    Standaard

    prachtig, ja ik ben dol op zulke dingen

  8. #48
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2009
    Locatie
    Oosterwolde FR
    Berichten
    3.969

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aaronstonebeat Bekijk bericht
    Dat muntje! Schitterend
    Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

  9. #49

    Standaard

    De meest logische en veiligste wijze om met een bovenfrees te gaan werken is 'steken tegen de draairichting van de freesbit'. Op deze manier 'trekt' de bovenfrees vanzelf tegen kaliber of geleider. Wellicht ben je ook zo te werk gegaan, Ike?
    Wanneer je met een bovenfrees echter in 'tegendraad' of kopshout terecht komt -wat bij een gitaarbody altijd het geval is- dan ga je beter tegen deze logica in gaan werken. Zaag op deze plaatsen zo veel mogelijk hout weg, tot op 1 à 2 mm van de lijn, en 'trek' de bovenfrees mee met de draairichting van de freesbit. Je zult merken dat je geen/weinig 'uittrek' krijgt.
    Wil je het risico op freesbeschadiging helemaal vermijden, frees dan de volledige body op deze manier uit.
    Een paar nadelen van deze laatste manier?
    • Bij afname van veel hout moet je de freesmachine stevig beet hebben
    • Meer lawaai
    • Frees wordt sneller bot
    • Meer verbranding = schuurwerk
    Voordeel?
    • Geen herstel achteraf
    Tee.
    Tee.

    Te koop: Continental resonator cone, 9 1/2 inch. Nieuw.

  10. #50
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2009
    Locatie
    Oosterwolde FR
    Berichten
    3.969

    Standaard

    Ik heb inderdaad twee kanten opgefreesd, Tee, afhankelijk van de draad in het hout. De dikte van het weg te frezen hout was ook tussen 1 en 2 mm en zelfs dat is nog in dunne laagjes gedaan. Ik heb het ook gedaan op de freestafel zodat ik meer zicht op de body had en beter kon sturen.

    Tja, het kan gewoon gebeuren. Het heeft ook geen zin om bij de pakken neer te gaan zitten. Als reparatie niet naar wens gaat dan kan ik altijd nog een nieuwe body maken (hout genoeg nog) of de manier van Aaronstonebeat toepassen (lijkt me ook niet verkeerd).

    Ook bij een nieuwe body heb ik natuurlijk geen enkele garantie dat het niet nog een keer verkeerd gaat.
    Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top