Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 308

Discussie: Thinline Tele Twins

Threaded View

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2009
    Locatie
    Oosterwolde FR
    Berichten
    3.969

    Standaard

    Zoeken naar een oplossing. (vervolg)

    Alle tearouts zitten aan de zijkant, achteraan, en worden deels afgedekt door de binding, de één wat meer als de ander. Omdat het, deels, kops hout is heb ik een kans dat ik het zo goed als onzichtbaar kan wegwerken. Dat zou mooi zijn want dan kan ik een transparante afwerking aanbrengen. Wordt het niet onzichtbaar dan kan ik altijd nog voor een dekkende kleur kiezen. Andere optie is om een nieuwe body te maken, ik heb nog hout zat.

    Toch eerst maar proberen om te repareren. Hoe het ook uitpakt het is in ieder geval weer een leerproces (zei hij met de pest in )

    Gelukkig is het hout wat wegviel van de body nog bewaard gebleven, daar kan ik in ieder geval stukjes van gebruiken.




    Het idee is om er strookjes uit te frezen waarin een nieuw stuk kan worden gelijmd. Hiervoor een smal freesje in de freestafel. En de fence erop voor de geleiding:



    Stukjes tape met begin- en eindstreep op de body en dan, met kleine stapjes in hoogteverstelling, frezen.



    Dit is het voorlopig resultaat. Nu de ronding van de frees haaks maken, een passend strookje erin lijmen en opnieuw gelijk frezen.



    Morgen maar verder, heb nu even geen zin meer
    Laatst gewijzigd door Ike57; 11 mei 2012 om 21:37
    Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top