Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 19
  1. #1

    Standaard Gibson LP Studio 50s tribute

    Hallo mede-gitaristen!

    Deze tijdje geleden in foldertje tegen gekomen.
    Ik hoor niet echt vaak positieve verhalen over de studio's van LP.

    Nu mijn vraag, wat is hier over te zeggen? Zijn de 490R en 498T goeie elementen, geruisloos etc?

    Graag jullie ervaring met de studio 50 tribute
    Greetz

  2. #2

    Standaard

    Hier ben ik zelf ook erg benieuwd naar..
    Een vriend van me heeft er vanmiddag een besteld bij Thomann, zodra die er is ga ik zeker bij hem uitproberen, om zelf ook te beslissen of het iets voor mij is..

    Ik volg 'm hier zeker mee!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2011
    Locatie
    010
    Berichten
    212

    Standaard

    Heb sinds eergisteren een Studio in Faded Brown met 50's neck, heeft in elk geval ook die elementen. Speelde in de winkel een PRS SE Santana volledig van de aardbodem. Akoestisch is de mijne al spectaculair goed (voor een gitaar van 698 euri al helemaal) en de elementen klnken prima, maar heb daar eerlijk gezegd geen vergelijkingsmateriaal voor. Heb 'm ook nog vergeleken met een LP van 1000 euro meer; ik denk dat 't in een blinde test vrijwel niet te doen was geweest de winnaar aan te wijzen.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2004
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    17.149

    Standaard

    Ja hoor, prima elementen.
    Sommige tonesnobs vinden van niet trouwens.
    ALLES IS VERKOCHT!

  5. #5

    Standaard

    Hebben ze deze uitgave alleen maar bij Thomann?

    Ik zie dat deze al is uitverkocht ( http://www.thomann.de/nl/gibson_lp_s...e_hb_db_tm.htm) Hoewel ik dit persoonlijk de mooiste van de 4 vind.

    Weet iemand of ze deze ergens anders ook verkopen? Voor ongeveer het zelfde bedrag.

  6. #6
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Music

    50s met humbuckers was inderdaad een Thomann exclusiefje. De eerste, als ik me goed herinner. Als -ie daar niet meer is lijkt me dat weinig problemen, er zijn genoeg Studio's met humbuckers twedehands. Alleen niet in de kleur die je zoekt...
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2009
    Locatie
    stroopwafels, kaas, pottenbakken enz
    Berichten
    1.705

    Standaard

    Ik heb de 490 icm de 489 in een Gibson SG standaard 1990 gehad. Heerlijke elementen die mooi vol klinken. Zelf heb ik lang naar een zwarte 50s tribute met P90s gezocht, nooit gevonden. De 50s neck vind ik lekkerder dan de 60s en de P90s lekkerder dan de Humbuckers. Maar dat is puur persoonlijk. Die 50s tribute heb ik nooit gevonden. Gelukkig was daar opeens een Edwards Les Paul Custom met SD P90s die als heel goed alternatief kon dienen. Wel heb ik ook nog een Gibson 60s tribute Goldtop. Echt een geweldig ding, en heel veel waar voor je geld.
    It's not how many notes you play, you just have to play the right ones! Like Freddie Green pumping great rhythm...Les Paul over Freddie Green.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Als -ie daar niet meer is lijkt me dat weinig problemen, er zijn genoeg Studio's met humbuckers twedehands. Alleen niet in de kleur die je zoekt...
    Zijn de "normale" studio's dan kwalitatief even goed als deze 50 special?

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 februari 2011
    Locatie
    Meppel
    Berichten
    1.822

    Standaard

    Naar mijn mening zijn de 'gewone' studios veel beter dan die nieuwe dingen. Dat zijn ook zeker prima gitaren voor het geld hoor, maar ik vind ze ene beetje goedkoop aanvoelen.

    De pickups waar je naar vroeg zijn ook prima. De 490R en 498T zijn, vind ik, goede allround pickups. Ze zijn nergens echt kei goed in, maar ook nergens slecht. Ik speel echt van alles, blues rock metal funk reggae pop etc. Je kunt redelijk uit de voeten met alle stijlen. Als je je echt richt op 1 richting qua muziek, is het wel een serieuze upgrade als je er betere in stopt. Doe dan wel gelijk overal 500K pots in en eventueel andere condensatoren

  10. #10
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Music

    Het verschil met oudere Studio's is dat de huidige Studio's van meerdere delen hout kunnen zijn, dus 3 of 4 delig bijvoorbeeld. Is dat werg? Welnee. Het is alleen een manier om iets goedkoper te kunnen produceren. Qua klank hoeft het geen bal, maar dan werkelijk ook geen mallemoer uit te maken. Maar ik wil het graag even genoemd hebben omdat er nogal makkelijk geoordeeld wordt soms. Een top bijvoorbeeld is altijd al tweedelig. Daar is niets mis mee. Maar de achterkant van de body, dus het mahoniede, zou 1 of 2 delig moeten zijn anders kan de klank niet goed zijn. Uh-huh
    Zo wordt er hier ook te pas en te onpas geroepen dat je moet zoeken naar 90s Studio's "want die hebben ebben toets". Dat maakt een verschil in bespeelbaarheid en een klein verschil in klank, maar da's heel persoonlijk of je dat een voordeel noemt of niet. Per se kwalitatief beter is het zeker niet.
    Kortom: het één is niet per definitie beter dan het ander. Sommige gitaren uit sommige bouwjaren zijn anders gemaakt, maar het is en blijft altijd de individuele gitaar die je moet beoordelen. Da's lastig als je weinig ervaring hebt, maar hé, je moet 't toch zelf ervaren anders leer je het nooit. Dus luister naar anderen, maar vaar er nooit blind op.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top