Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 2 van 2
  1. #1

    Standaard Jullie advies nodig !

    Beste forum,

    Ik speel al een lange tijd elektrisch gitaar, maar ik wil nu ook beginnen aan een *akoestische/klassieke/semi-akoestische* gitaar. Ik neem vaak mijn werk op wat ik speel voor covers (Elektrische gitaar + Pod studio) en ik hou er dan ook van dat dit meteen digitaal opgenomen wordt ipv met mics en dergelijke.

    Nu zit ik dus te twijfelen over wat voor gitaar ik wil het moet tenminste voldoen aan deze eisen;

    - Iets onder 300,-

    - Voor het opnemen dacht ik dus aan een semi-akoestische gitaar, in welke opzichte verschilt dit van een normaal akoestische, en kan je met een semi-akoestische het zelfde geluid krijgen als een normale ?

    - Hoe werkt het opnemen van een semi akoestische ?

    - Wat voor semi-akoestische gitaar is het wat het meeste geluid als deze produceert ?

    http://www.youtube.com/watch?v=KegiY...ure=plpp_video is dit met

    - Kan je met een semi-akoestische ook gewoon zonder kabels en dergelijke spelen ? Dus dat je het gewoon meeneemt en gewoon zelfde geluid eruit krijgt of is het alleen te spelen met versterkers ? Heeft het gewoon zelfde uiterlijk en functie als een normale gitaar, ik speel al superlang gitaar maar heb nog nooit een akoestische gitaar aangeraakt vandaar ..


    - Wat verschillen klassieke - akoestische - semi akoestische van elkaar ?

    -Heeft iemand een aanrader voor me ?

    Alvast bedankt !

    semi acoustisch als ; http://www.youtube.com/watch?v=WwVoLWrA1Y8 bijv
    Laatst gewijzigd door /Slash; 24 december 2011 om 15:04

  2. #2

    Standaard

    Het enige verschil is dat je er een kabel in kan stoppen en dat daar een signaal doorheen komt.
    Je bedoelt trouwens een elektro-akoestische gitaar in plaats van een semi-akoestische.

    Als ik het goed begrijp wil je er vooral elektronica in hebben om je gitaar op te nemen, dus niet voor op het podium. Aangezien je al een interface hebt zou ik gewoon een gitaar nemen zonder elementje en een mic erbij kopen, dan ben je evenveel geld kwijt terwijl het veel beter klinkt.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top