Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 9 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 83
  1. #41

    Standaard

    Bedankt voor het advies! Ik ga het meteen proberen.

    Ik probeer de rust erin te houden, ondanks dat ik nog maar vier weken de tijd heb om de gitaar af te krijgen.
    Ik weet ook niet of ik hem helemaal af moet lakken, omdat ik weet dat je daar echt de tijd voor moet nemen. Plan B is hem pas te lakken nadat mijn leraar hem heeft beoordeeld. Dan heb ik geen tijddruk meer.

    Heeft iemand daar nog een tip voor of ervaring mee? Wat kan het het beste gebruiken voor de behandeling?
    Er zijn vele manieren om de gitaar te bespelen, er is echter maar één goede manier!

  2. #42

    Standaard

    Wat jij zegt lijkt mij het beste, de gitaar ongelakt inleveren, en daarna pas lakken aangezien je dan geen deadline meer hebt. Ik ben zelf nu al een hele tijd bezig met het alleen voorbereiden van het spuiten, het schuren het is echt een rotwerk, maar dan heb je als het goed is ook wat

  3. #43

    Standaard

    En toen brak m'n klomp... onee, de kop van de hals!
    Ik was bezig met schuren van de headstock, want daar was ik niet helemaal tevreden mee, toen hij brak. Ik denk dat ik iets te veel kracht heb uitgeoefend, ondanks dat het ondersteund was. De scheur, om het zo maar even te noemen, gaat door in de hals. Dit is echt een reuze tegenslag die ik niet verwacht had. Ik wilde aan het einde van de dag de hals aan de body lijmen. Dat zal ik nu wel even uit mijn hoofd moeten zetten.

    Ik ga er een poosje naar kijken om een oplossing te verzinnen. Misschien een nieuw stukje hout erin lijmen. Niet ideaal, wel snel. Een andere optie is een nieuwe hals maken, maar dat kost veel tijd. Aan de andere kant moet het wel goed zijn.
    Ik ga er even over nadenken.
    Er zijn vele manieren om de gitaar te bespelen, er is echter maar één goede manier!

  4. #44
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juni 2010
    Locatie
    Neede (Ergens in niemandsland)
    Berichten
    3.569

    Standaard

    Au! Dat is niet niks. Balen man. Succes met je project, want het word wel een heel leipe gitaar.
    upcoming gigs van Bareknuckle:
    Binnenkort wel weer eens een keertje ergens in de buurt.
    Te koop:PRS SE Santana | PM bij interesse

  5. #45

    Standaard

    Ik heb er nog even over nagedacht en ik ben eruit:



    De fik erin!

    Ik wil een gitaar waar ik tevreden over ben. Ik ga dus opnieuw proberen een hals te maken. Zie het als een oefening. Morgen vroeg op en hard aan het werk.
    Er zijn vele manieren om de gitaar te bespelen, er is echter maar één goede manier!

  6. #46
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2011
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    355

    Standaard

    Zonde man!! Kan me overigens goed voorstellen dat je opnieuw begint. Er zit nog best wat werk in en als je nu al weet dat je niet tevreden gaat zijn over het eindresultaat heb je er ook weinig lol meer aan.

  7. #47
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2008
    Locatie
    Dicht bij Gent, O-Vl, België
    Berichten
    2.798

    Standaard

    misschien kan je de huidige hals als leerstuk houden. Je kan ook proberen de kop er weer aan te lijmen? (als het niet goed genoeg blijkt voor je werkstuk kan je het nog voor een nevenprojectje houden?)
    no life without music

  8. #48

    Standaard

    Shit wat een tegenvaller. En dat nog wel met een hals uit esdoorn waar je dat minder snel zou verwachten. Gelukkig had je aanvankelijk al rekening gehouden met halsproblemen door ruim esdoorn in te kopen. Komt je nu goed van pas.

    Waar ik het meest benieuwd naar ben is hoe die straks gaat klinken... Elzen body met maple nek en toets.. zal wel lekker fel worden.
    Laatst gewijzigd door Braindead; 28 februari 2012 om 23:33
    " Great minds think alike"

  9. #49
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juni 2010
    Locatie
    Neede (Ergens in niemandsland)
    Berichten
    3.569

    Standaard

    Waarom de body weggooien? Daar is toch niks mis mee?
    upcoming gigs van Bareknuckle:
    Binnenkort wel weer eens een keertje ergens in de buurt.
    Te koop:PRS SE Santana | PM bij interesse

  10. #50

    Standaard

    Haha, dat was even een grapje met die foto in de openhaard. Ik ga de body natuurlijk niet weggooien, het was alleen even ter illustratie dat er een gitaar in de kachel lag.

    De verprutste hals ga ik trouwens ook niet weg gooien hoor, desnoods maak ik er een tafelpoot van. Hout weggooien vind ik dood zonde! Veel te leuk om te bedenken wat je daar nu weer van kan maken. Maar bedankt voor de bezorgdheid
    Er zijn vele manieren om de gitaar te bespelen, er is echter maar één goede manier!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top