Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 14 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 135
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 september 2002
    Locatie
    veldhoven
    Berichten
    1.109

    Standaard nieuwe gitaar en versterker dillema

    tja ik heb mn ouwe gitaar en versterker pas een half jaar maar ik wil eigenlijk overstappen naar een 7 snarige gitaar , en dan wil ik ook wel meteen een best goeie kopen , maar ja het probleem is dat da duur is en ik heb mn ouwee gitaar nog maar zo kort, maar ja als ik op mn ouwe gitaar door blijf gaan heb ik maar 6 snaren en het gaat mij juist om de 7e snaar

    en nu heb ik al helmaal nie veel geld , en als ik een 7 snaar koop moet ik ook een nieuwe versterker kopen denk ik want ik ga er nie van uit dat mn versterker ook geschikt is voor de lage tonen van een 7 snaar

    nu zou ik mn ouwe gitaar en versterker kunnen verkopen ( zouden mn ouders wel niet mee eens zijn :-? ) en ik ben ook vcan plan om mn nintende 64 en playstation te gaan verkopen want gitaar spelen gaat dus zwaar boven computer spellekes spelen

    tja ik weet nie hoeveel geld ik daar uit zou kunnen krijgen en dan moet ik nog aan een nieuwe gitaar en versterker komen en aangezien 7 snarige gitaren amper verkocht worden ( in de 2 muziekwinkels die hier het dichts in de buurt zijn heb ik maar 1 zevensnaar zien hangen. dus makkelijk er aan te komen zijn ze nie

    wa moet ik nou doen ? gewoon door sparen ( wat dus heel lang ken duren ) en dan op mn 6 snaar door blijven spelen da lijkt me ook nie een al te goed idee want zo leer je je nie om op een 7 snarige gitaar te spelen en das toch eht beste om dat meteen al te leren

    en aangezien ik 0% geduld heb word het er nie vrolijker op en ik wil ook nog effecten kopen dus zo word het helemaal niks

    nu lijkt me de gitaar wel voor de effecten gaan maar ja een gitaar plus versterker is wel veeeeeeeeeeeeel duurder dan een paar pedalen

    het zou het handigst zijn als ik mn versterker gewoon kon houden maar ja kweet niet of dat kan

    wat vinden jullie?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2001
    Locatie
    Heist op den Berg (België)
    Berichten
    729

    Standaard

    wat voor versterker heb je ? en waarom is die 7de snaar zo nodig ? hoe lang speel je al ?
    "The day that I die is the day that i shut my mouth and put down my guitar."

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 september 2002
    Locatie
    veldhoven
    Berichten
    1.109

    Standaard

    ik heb een peavy bandit 112

    een 7 snaar wil ik voor de lage tonen uiteraard

    kspeel ongeveer een jaar zeg maar

  4. #4

    Standaard

    Ronald, kerel, grow up, je loopt te mauwen als een kind van 3. Je kan gewoon niet alles tegelijk hebben, tenzij je een heel goed baantje hebt, maar dat is niet zo.

    Kies dus gewoon 1 ding die je het liefst wel hebben. Ga daar voor sparen en kijk weer verder zodra je die binnen hebt. Pedalen zijn leuk, maar niet belangrijk om te leren spelen, een versterker is ook niet belangrijk om te leren spelen, de versterker die je nu hebt zal waarschijnlijk goed genoeg zijn om op te oefenen en die 7-snaar zal er voorlopig ook prima op klinken.

    Als je dan die gitaar hebt en je hebt er een tijdje op gespeeld en je hebt weer gespaard, ga dan kijken voor een andere versterker.

    En heb gewoon geduld. En denk ook heel goed na of je je 6-snaar wel weg doet, misschien wil je er af en toe toch wel op spelen als je even geen zin hebt in 7 snaren.

  5. #5

    Standaard

    jep, Mith heeft gelijk. En aangezien je je 'ouwe gitaar' pas een half jaar hebt lijkt het erop dat je goed bent in impulsaankopen. Kijk dus goed uit dat je de juiste 7-snarige gitaar koopt, anders zit je over een jaar weer met hetzelfde probleem.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 maart 2002
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    864

    Standaard Re: nieuwe gitaar en versterker dillema

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ronald
    en dan op mn 6 snaar door blijven spelen da lijkt me ook nie een al te goed idee want zo leer je je nie om op een 7 snarige gitaar te spelen en das toch eht beste om dat meteen al te leren
    dat is dus ook bullshit, lijkt me verstandiger om eerst maar eens fatsoendelijk gitaar te leren spelen en een echte smaak te ontwikkelen zodat je ook je voorkeuren beter kent. Want zoals Harry al aangaf, zometeen zit je met je 7-snaar en wil je toch liever een 6-snarige gitaar.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2003
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    1.755

    Standaard

    GAS

    hahahahaahahah :lol:

  8. #8
    Barret Wallace
    Guest

    Standaard

    Jesus want een lange tyfus post en wat een onzin staat er allemaal in

    i agree with Mith

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 september 2002
    Locatie
    veldhoven
    Berichten
    1.109

    Standaard

    ja je kan wel zeggen je kan beter eerst goed leren spelen op een 6 snaar , maar zonder die 7e snaar kan je toch helemaal niet spelen wat je wilt dus dan heeft het toch geen nut of wel ?

    en het gaat er nie zo om of die versterker geschikt is voor een 7 snaar maar of die versterker er wel tegen kan , dat ie er nie kapot door gaat of iets dergelijks, want als ie er wel tegen kan dan ga ik um echt nie weg doen, zolang ie er maar tegen kan

    het lijkt me gewoon ontzettend kut om op 6 snaren te blijven spelen terwijl je die 7e nodig hebt , dan kan je gewoon niet spelen wat je wil spelen

    maar als mn versterker er wel tegen kan dan is da weer een hele zorg minder benk ik een stuk goedkoper uit

    hmm kga denk ik flink veel werken in de zomervakantie , playstation en nintendo verkopen ( kan ik denk ik zo'n 400 euro uit slepen ) en dan flink wa werken + 150 euro die ik nog van mn bankrekening kan halen ( kheb wel meer maar ja kheb ook geld voor andere dingen nodig he )

    hmm dan komt da nog wel goed denk ik

    maar ja hoe kan ik het beste aan een 7 snaar komen , aangezien ik die heel waarschijnlijk nie in een van de 2 muziekwinkels hier in de buurt kan halen.

    hoe komen jullie dan eigenlijk aan spullen die ze nie in een plaatselijke muziekwinkel hebben?

    ( ow en excuses voor dat ik eurderig over kwam , was nie zo bedoeld :razz: )

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 augustus 2002
    Locatie
    Delft
    Berichten
    3.845

    Standaard

    naar een grotere muziekwinkel misschien?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top