Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 192 van 195 EersteEerste ... 92142182190191192193194 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.911 t/m 1.920 van 1946
  1. #1911
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door superfly Bekijk bericht
    Leuk, ik zie aan je klankgatlabel dat je ook uit Bussum komt?
    Huh...ik zal wel een blinde vink zijn, maar ik zie het niet

    Afgezien daarvan: knap werk allemaal, compliments!
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  2. #1912

    Standaard

    De laatste foto. Inzoomen op het klankgat. Daar staat Bussum in het label.

  3. #1913
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gitaarbouwer Bekijk bericht
    De laatste foto. Inzoomen op het klankgat. Daar staat Bussum in het label.
    Nou je het aangeeft zie ik het, anders had ik het niet verzonnen, maar, ik moet ook aan een andere bril...
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  4. #1914

    Standaard

    Hoi Superfly,

    Ja klopt, ik woon in Bussum

  5. #1915

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Huh...ik zal wel een blinde vink zijn, maar ik zie het niet

    Afgezien daarvan: knap werk allemaal, compliments!
    Dank je, er zitten wel wat foutjes in. Maar dat had ik ook wel verwacht bij de eerste gitaar.

  6. #1916
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard domino effect

    na het krijgen van een Fernandes Vertigo
    http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...nandes-Vertigo
    ontstond er een soort van domino effect.
    Wilde de Fernandes gebruiken om wat pickups te testen maar die blijkt daarvoor niet echt geschikt door de slagplaat en brug combo.

    maar ik had al tijden mijn L6 copy project die een hals probleem had.
    kreeg die hals met 0.9 snaren niet recht en had eerst geprobeerd om met frets met dikkere 'tang' hem wat meer richting een backbow te dwingen wat echter niet genoeg effect had.

    dus de reheat en reset behandeling geprobeerd.
    oftewel, je verhit de lijm onder de toets terwijl je de hals in een backbow klemt.
    soms werkt het dan dat je, als de lijm weer verhard de en de toets blijkbaar iets verschuift, de backbow deels achterblijft.

    zo zag mijn constructie eruit
    metalen liniaal op de frets en de hals in lichte backbow




    daarna mijn 2 verwarmingselementen erop.



    en jawel, dat werkte, echter bleek toen dat mijn refret en vlakwerk niet meer klopte.
    na de 17 de fret richting de body had ik een ski jump, vanaf de 17 richting de topkam een mooie relief.
    dus niet goed speelbaar te krijgen op deze manier.

    dus de gitaar heeft een tijd in de hoek gestaan totdat ik vorige week de moed had om nog een keer te gaan vlakken.

    mijn denk ik 40 jaar oude workmate uit het hok en onder de parasol maar weer een poging gewaagt.

    eerst maar netjes inpakken



    en aan de slag



    setje snaren erop en dan het grote moment, heeft het wat positiefs opgeleverd?

    En jawel, dit heeft goed uitgepakt.

    dat goede gevoel op zo een moment is onbetaalbaar

  7. #1917
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    ik bouw normaal enkel mijn eigen modellen, maar heel af en toe als een goede muzikant het vraagt, bouw ik wel es een replica van een iconische gitaar. En de gitaar van P.A. Bigsby is zowat de meest iconische wat mij betreft. En als je zoiets bouwt, besef je pas dat Paul Bigsby een genie was. Eerste solidbody electric spanish guitar (thinline hollow weliswaar wegens volledig van maple), eerste six in line tuners, eerste keer string through (op deze versie niet wegens de B3, die meneer ook uitvond..), eerste solidbody met twee pu's en switch enz... zoveel vindingen die Leo en Les goed van pas kwamen.



    Laatst gewijzigd door barno; 8 september 2022 om 19:20

  8. #1918
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Tja. De echte originator heeft er niet veel aan verdiend. De zakenpiefjes Leo en Tedje die beide geen gitaar normaal konden stemmen gingen er met de eer van door.

    Beetje zoals de narcisten Elon Musk en Steve Jobs het werk van hun engineers pikte ter meerdere eer en glorie van hunzelf.

  9. #1919
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ik bouw normaal enkel mijn eigen modellen, maar heel af en toe als een goede muzikant het vraagt, bouw ik wel es een replica van een iconische gitaar. En de gitaar van P.A. Bigsby is zowat de meest iconische wat mij betreft. En als je zoiets bouwt, besef je pas dat Paul Bigsby een genie was. Eerste solidbody electric spanish guitar (thinline hollow weliswaar wegens volledig van maple), eerste six in line tuners, eerste keer string through (op deze versie niet wegens de B3, die meneer ook uitvond..), eerste solidbody met twee pu's en switch enz... zoveel vindingen die Leo en Les goed van pas kwamen.
    prachtig gedaan, maar de naam 'killer bee' vertaald zich dat in een bepaalde klank?

    @Napoje
    ach, diegene die het wiel uitvond zou, als deze alles nu zou zien, wel tandenknarsend zoals Fred Flintstone staan te meppen met een of andere knuppel om zich af te reageren dat zoveel van zijn uitvinding hebben geprofiteerd en hij niet eens genoemd wordt als het genie.


  10. #1920
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Mooi gebouwd hoor Barno..!!

    Volgens mij sleutelde en bouwde Bigsby liever motorfietsen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top