Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 185 van 195 EersteEerste ... 85135175183184185186187 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.841 t/m 1.850 van 1946
  1. #1841
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Hee, bij jou doet ie 't wel

    Thanks!

  2. #1842
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ander linkje

  3. #1843
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Nou, de reden dat die brug los kwam is ook achterhaald, bracing aan binnenkant los (of gespleten zelfs, volgens mij).
    Ik vond de top al vreemd bol....da's nu duidelijk waarom...
    Geen idee hoe ik dat vast krijg, ik heb geen vietnamese handjes

  4. #1844
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    860

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Nou, de reden dat die brug los kwam is ook achterhaald, bracing aan binnenkant los (of gespleten zelfs, volgens mij).
    Ik vond de top al vreemd bol....da's nu duidelijk waarom...
    Geen idee hoe ik dat vast krijg, ik heb geen vietnamese handjes
    Ik heb ook een gitaar waar bij het bovenblad zo bol is gaan staan dat de actie veel te hoog werd en afvijlen van het kunststof deel geen oplossing meer was.
    Ik heb toen op de uiteinde van de brug 2 gaatjes geboord en een aluminium strip gemaakt en daar op dezelfde plaats draad in getapt en iemand met kleinere handen als ik die strip tegen het bovenblad laten duwen en vervolgens de schroeven aangedraaid. het blad zakte gelijk een aantal mm en na een dag de schroeven nog wat aangedraaid en vervolgens een tijdje later nog eens.
    Het blad is nu weer vlak en de actie laag zoals ik het wil.
    Ik hoor niet veel verschil in geluid door toevoeging van de metalen strip.
    Het is overigens geen dure gitaar maar 1 die ik al ca 50 jaar heb ooit nieuw gekocht en eigenlijk nooit op speel. maar toenik hem een keer pakte merkte ik het bolle blad.

  5. #1845
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Nou, de reden dat die brug los kwam is ook achterhaald, bracing aan binnenkant los (of gespleten zelfs, volgens mij).
    Ik vond de top al vreemd bol....da's nu duidelijk waarom...
    Geen idee hoe ik dat vast krijg, ik heb geen vietnamese handjes
    Grote plastic injectiespuit met een lang dun slangetje er aan en vloeibare houtlijm er in. Zo goed mogelijk de lijm op de juiste plekken zien te krijgen. De brug is al los, dus het bovenblad is vlak, dan kun je de hele body tussen twee brede planken met lijmklemmen platdrukken en vastzetten. Klankgat vrijlaten zodat je het teveel aan houtlijm kunt weghalen met een natte lap. Drie dagen laten drogen, dan de klemmen pas weer lossen.

    Zo zou ik het doen. Maar ik ben soms een hork.
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  6. #1846
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Zou dat gaan ja?
    Ik bedoel, het meest logische zou zijn een klem zetten op de bracing en bovenblad (met iets ertussen uiteraard); bij het voor en achterkant als het ware naar elkaar toe klemmen, had ik eigenlijk verwacht dat ik niet genoeg klemkracht zou kunnen geven.

  7. #1847
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2008
    Locatie
    Dicht bij Gent, O-Vl, België
    Berichten
    2.798

    Standaard

    bij een akoestische gitaar heb je zo goed als altijd ook een lichte welving, dus gewoon tussen twee planken lijkt me een no go!!
    ofwel met lange C-klemmen de balken weer lijmen, of eventueel binnenin iets voorzien. Zit wat te fantaseren, misschien lukt zo iets?, maar dan de haken vervangen door houten blokjes.

    dan mag je wel ook niet te veel druk zetten, anders haal je je hele gitaar uiteen

    Stijn doet soms herstellingen met een stemmechaniek, ik vind niet direct een foto... Door een klein gaatje te boren, aan de binnenzijde een blokje te voorzien waar de snaar door zit, en dan aan de buitenzijde een houdertje met een stemmechaniek, die je kan aandraaien en zo het te lijmen ding kan opspannen.
    no life without music

  8. #1848
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pueblo Bekijk bericht

    Stijn doet soms herstellingen met een stemmechaniek, ik vind niet direct een foto... Door een klein gaatje te boren, aan de binnenzijde een blokje te voorzien waar de snaar door zit, en dan aan de buitenzijde een houdertje met een stemmechaniek, die je kan aandraaien en zo het te lijmen ding kan opspannen.
    dat is een prachtoplossing, het idee alleen al geniaal

  9. #1849
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2008
    Locatie
    Dicht bij Gent, O-Vl, België
    Berichten
    2.798

    Standaard

    aha, blijkbaar heeft stewmac het ook.
    wordt blijkbaar wel vooral voor barsten gebruikt
    https://www.stewmac.com/How-To/Onlin...tructions.html
    https://www.youtube.com/watch?v=Nbn6rcSzAP8
    no life without music

  10. #1850

    Standaard

    Voor mij is de tekentafel ook een soort werkbank.



    Uitzetten van wat er al dagenlang in je hoofd spookt lukt me niet op een computer. Eenmaal op dreef (met -veel- koffie en een streep muziek op de achtergrond) lijkt het soms alsof de potloodlijn zelf een weg gaat zoeken op het papier. En dat kan al eens tot verrassende resultaten leiden..


    Tee.
    Tee.

    Te koop: Continental resonator cone, 9 1/2 inch. Nieuw.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top