Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 178 van 195 EersteEerste ... 78128168176177178179180188 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.771 t/m 1.780 van 1946
  1. #1771
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.045

    Standaard

    Deze bijvoorbeeld?

    https://www.guitar-parts.nl/slagplaa...ts-pg-0095-038

    O, wacht. Niet op voorraad. Maar toch...
    I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...

  2. #1772

    Standaard

    Ik weet niet als bakeliet makkelijk te schuren/polijsten is, maar misschien kun je anders eens met een oude bakeliet speelplaat aan de slag gaan, Barno? Dergelijke platen zijn soms voor een prikje te vinden bij brocanteurs of kringloop..

    Of anders eens informeren hoe dik deze of deze platen (iets groter) zijn?

    Tee.
    Laatst gewijzigd door loose-fur; 2 november 2017 om 13:54
    Tee.

    Te koop: Continental resonator cone, 9 1/2 inch. Nieuw.

  3. #1773
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    Bakelieten plaat: wil ik al tijdje doen maar vind geen materiaal.
    Ron Kirn had een keer een luie zaterdag en gaf daarvan een verslag:
    http://www.tdpri.com/threads/another...arolite.81959/

  4. #1774
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door loose-fur Bekijk bericht
    Ik weet niet als bakeliet makkelijk te schuren/polijsten is, maar misschien kun je anders eens met een oude bakeliet speelplaat aan de slag gaan, Barno? Dergelijke platen zijn soms voor een prikje te vinden bij brocanteurs of kringloop..

    Of anders eens informeren hoe dik deze of deze platen (iets groter) zijn?

    Tee.
    tx voor de link Tee!

  5. #1775

    Standaard

    Deze link spreekt over nog veel meer formaten (tot 1,00 x 1,20 meter), Barno. Met helaas een dikte die varieert van 4 tot 5 millimeter, en dus wellicht te dik als slagplaat.

    Heb vroeger héél vaak laminaat (formica) dunner geschuurd met de breedbandschuurmachine (zelfs tot op enkele tiende millimeter), ging heel vlot. Zou voor bakeliet ook wel werken, vermoed ik, lijkt me immers iets minder hard dan laminaat.

    Schenkt dit bovendien geen perspectieven als complete body/top? Ik zie reeds een fraai gepolijste Guttlin Bakelite voor me..


    Tee.
    Tee.

    Te koop: Continental resonator cone, 9 1/2 inch. Nieuw.

  6. #1776
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door loose-fur Bekijk bericht
    Deze link spreekt over nog veel meer formaten (tot 1,00 x 1,20 meter), Barno. Met helaas een dikte die varieert van 4 tot 5 millimeter, en dus wellicht te dik als slagplaat.

    Heb vroeger héél vaak laminaat (formica) dunner geschuurd met de breedbandschuurmachine (zelfs tot op enkele tiende millimeter), ging heel vlot. Zou voor bakeliet ook wel werken, vermoed ik, lijkt me immers iets minder hard dan laminaat.

    Schenkt dit bovendien geen perspectieven als complete body/top? Ik zie reeds een fraai gepolijste Guttlin Bakelite voor me..


    Tee.
    ah cool. nee dikte is geen probleem, zelfs goed. de oude bigsby gitaren hadden ook bakelieten slagplaat en ornaments die met een mooie radius werden afgerond. ganse top, ja tof maar is bakeliet niet nogal zwaar?

  7. #1777
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Bakeliet (1,34) is ongeveer even zwaar als bijv. pvc (1,40), maar abs is lichter (1,06).

  8. #1778

    Standaard

    Dan moet een esdoorn top met iets van 0,7 kg/dm³ inderdaad op de helft van het bakelieten gewicht komen.

    Maar met een holle 'Danelectro-achtige' constructie moet het gewicht toch binnen de perken kunnen blijven?



    Zo iets, ongeveer.



    Of zo iets..



    Tee.
    Tee.

    Te koop: Continental resonator cone, 9 1/2 inch. Nieuw.

  9. #1779
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2008
    Locatie
    Kalmthout (België)
    Berichten
    1.129

    Standaard





    Op de werkbank (keukentafel):de warmste gitaar, een project voor het goede doel. Deze wordt verloot tijdens de warmste week van studio Brussel tvv het berrefonds vzw. (Meer Info op https://www.facebook.com/dewarmstegitaar/)

    Momenteel aan het polijsten en assembleren zodat ze morgen mee kan naar de DGBM, enkel de elektronica laat nog op zich wachten. Stijn (Kenens) was zo sympathiek om voor te stellen de elementen samen te wikkelen . Maar dat zal voor in de loop van november zijn. Eind december wordt deze dan verloot en gaat ze naar de (hopelijk) gelukkige winnaar.

    Grtz




    Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

  10. #1780
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Neckthrough. En ja, dat is shell pink van voren en al de rest goud...


 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top