Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 174 van 195 EersteEerste ... 74124164172173174175176184 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.731 t/m 1.740 van 1946
  1. #1731
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.651

    Standaard

    ik persoonlijk zou niets doen met warmte of vocht, dan begint het hele werkingsproces weer en weet je niet waar het dan eindigt.
    misschien dat dit setje niet geschikt is voor een thinline maar gewoon verlijmen op massieve onderkant.
    waarom? als thinline heb je op de lijmnaad nog maar heel weinig lijmvlak dat dan deels niet ondersteund word door verlijming met een massief deel eronder.
    maar dat is mijn idee erbij ;-)

  2. #1732
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2008
    Locatie
    Kalmthout (België)
    Berichten
    1.129

    Standaard

    Ik zal hem alvast gewoon droog inklemmen en eens een weekje of 2 laten staan en zien of er dan beterschap in komt . De top heeft nog geen vaste bestemming dus ik kan nog kiezen wat ik er mee doe.

    Ik kan binnen twee weken dan nog steeds kiezen of ik iets met vocht en warmte wil ondernemen.

    Grtz

  3. #1733
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Ik vraag me af, als dat hout die kant op wil waar ie nu heen gaat, en je forceert hem weer recht, dan wil ie later toch gewoon weer krom, of niet?

  4. #1734
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2008
    Locatie
    Kalmthout (België)
    Berichten
    1.129

    Standaard

    Dat is de reden waarom ik dacht met warmte en vocht meer te bereiken. Maar voorlopig klem ik hem gewoon in en zie wat het binnen een paar weken doet. Dan laat ik de delen terug rusten en zie of ze terug kromtrekken.



    ^hardsteensandwich met maple beleg

    Grtz

  5. #1735

    Standaard

    Aan de vlam/tekening van het hout te zien gaat het om dosse (half-kwartier) verzaagde stukken, Robot? Bij dergelijke zaagwijze is kromtrekken altijd wat meer aan de orde dan bij zuiver kwartierse planken (maar bij die laatste verlies je dan de mooie tekening).

    Zou de stukken opslaan met de bolle kant naar boven, de andere kant gewoon plat op een tafel, legplank, of in jouw geval: de stukken hardsteen.
    Onderkant wordt op die manier enigszins afgesloten van lucht/zuurstof, als het ware, terwijl de andere (bolle) kant wél kan drogen. Deze 'ronde' kant gaat dus als het ware wat meer uitdrogen/krimpen dan zijn afgesloten, andere kant, met als gevolg: een platte(re) plank..

    Bij een ontevreden resultaat kun je deze werkwijze nog wat gaan forceren door de holle (onder)kant wat te bevochtigen.

    Geduld is echter ook bij deze een mooie deugd.


    Tee.
    Laatst gewijzigd door loose-fur; 31 december 2016 om 11:54
    Tee.

    Te koop: Continental resonator cone, 9 1/2 inch. Nieuw.

  6. #1736
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2008
    Locatie
    Kalmthout (België)
    Berichten
    1.129

    Standaard

    Het is inderdaad geen zuiver kwartiers stuk maar eerder half kwartiers. Ik heb het vermoeden dat het kromtrekken te maken heeft met het vrijkomen van spanningen in het hout bij het bookmatchen en niet zozeer door het feit dat het onvoldoende droog is. Of is dat nonsens?

    Ik had bij het losmaken van de werkbank daarstraks de indruk dat het al wat rechter getrokken was na 1 nacht. Natuurlijk heb ik het niet de tijd gegeven om terug te veren.

    Bij wat ik nu doe wordt het hout natuurlijk volledig afgesloten van de lucht (vochtigheid) en weet ik niet of het hout zich nadien niet anders gaat gedragen vanaf het terug kan 'ademen'

    Wordt vervolgt...


    Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

  7. #1737
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.651

    Standaard

    er zitten spanningen/krachten in hout die ik ooit eens heb mogen meemaken tijdens bewerken.
    dikke, brede, lange planken iroko die wij op school moesten verzagen in handzame maten
    bij het schulpen van de ene plank trokken de twee delen achter de zaagsnede van elkaar weg, terwijl een andere plank uit dezelfde boom achter de zaagsnede/zaag op het spouwmes al begon te knijpen.

  8. #1738
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    deze is af. scale is 24 inch. had ik zelf nog nooit op gespeeld. Wel plezant eigenlijk. Pickup is gold foil van Mojo: good stuff
    [IMG]
    [/IMG]
    [IMG]
    [/IMG]
    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]

  9. #1739
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2008
    Locatie
    Kalmthout (België)
    Berichten
    1.129

    Standaard

    Kan aan men iPad liggen maar de foto's doen het niet Barno. Heb em al wel op Facebook gezien! Alweer een toppertje. Nr. Hoeveel?


    Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

  10. #1740
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Ben wel benieuwd naar barno's gitaarkamer

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top