Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 170 van 195 EersteEerste ... 70120160168169170171172180 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.691 t/m 1.700 van 1946
  1. #1691
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Huifkar Bekijk bericht
    Ik heb geen verstand van hout; wel van elektronica. Zie ik daar nog potmeters en elementen zitten?!? Waarom?

  2. #1692
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Huifkar Bekijk bericht
    Vraagje.

    Ik ben bezig een basgitaar van zijn finish te ontdoen en kom hier iets tegen.
    Op de achterkant zie je deze witte plekken, ben ik hier door de blanke lak gegaan die onder de zwarte zit?

    Het voelt ruwer aan dan de rest van de body, en met wat harder schuren krijg ik het niet echt weg. Ook een normaal stukje wat harder schuren levert ook dit witte niet op.




    Het is de bedoeling dat hij geolied word na het schuren.
    dat is dus het naakte hout (erg lastig om weg te schuren .....), de rest zit wsch onder de epoxy poriënvuller over de hele body en dat moet eraf wil je met olie aan de slag gaan. En ja, die pu's en pots en ferrules voor neckschroeven moeten er toch ook echt uit, wil je wat netjes kunnen werken
    Laatst gewijzigd door barno; 7 november 2016 om 23:19

  3. #1693

    Standaard

    De ferrules zitten vast, en de elektronica komt er pas uit als het echt nodig is. Zit vast aan de body met van die haakjes (vraag mij niet waarom)

    Dus dit word gewoon een kwestie van doorschuren totdat het allemaal van dat witte is?

  4. #1694
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Huifkar Bekijk bericht
    de elektronica komt er pas uit als het echt nodig is.
    Dat is idioot; waarom wil je schuurstof in je potmeters of pickups hebben?

  5. #1695
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Huifkar Bekijk bericht
    De ferrules zitten vast, en de elektronica komt er pas uit als het echt nodig is. Zit vast aan de body met van die haakjes (vraag mij niet waarom)

    Dus dit word gewoon een kwestie van doorschuren totdat het allemaal van dat witte is?
    Geloof me, nu is het nodig...

  6. #1696

    Standaard

    Alles is goed afgeplakt en de elementen zijn gewaxt dus ik zie het probleem niet zo. En mocht er wel stof in gekomen zijn dan vervang ik de boel.
    Afijn, gewoon doorgaan met schuren lijkt de beste oplossing op dit moment, totdat alles blank hout is.

  7. #1697
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Huifkar Bekijk bericht
    Afijn, gewoon doorgaan met schuren lijkt de beste oplossing op dit moment, totdat alles blank hout is.
    Nee, de beste oplossing is de hardware verwijderen en dan schuren tot op het hout. Maar blijkbaar ben je hier niet gekomen voor tips?

  8. #1698

    Standaard

    Jawel hoor, maar als ik een antwoord zoek voor vraag A dan heb ik niet meteen de behoefte aan antwoorden B & C.
    En er leiden meer wegen naar Rome...
    Laatst gewijzigd door Huifkar; 8 november 2016 om 12:33

  9. #1699
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Huifkar Bekijk bericht
    Jawel hoor, maar als ik een antwoord zoek voor vraag A dan heb ik niet meteen de behoefte aan antwoorden B & C.
    Alsof het meer moeite kost om het er nu al vanaf te halen. Sterker nog: schuren wordt een stuk makkelijker zonder hardware.

    Maar goed, ben eigenwijs. Ben ik ook vaak, maar als ik echt iets doms aan het doen ben, ben ik wel vatbaar voor goede tips.

  10. #1700
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 maart 2006
    Locatie
    Vlissingen
    Berichten
    137

    Standaard

    Laten we wel wezen, er gaat tocht niks boven overdwarse schuursporen op je gitaarbody.......die je altijd blijft zien/ voelen door de lak....

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top