Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 165 van 195 EersteEerste ... 65115155163164165166167175 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.641 t/m 1.650 van 1946
  1. #1641
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Cool Barno!

  2. #1642
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Als je voor Triggerfinger mag bouwen, is dat mooie reclame. Coole gitaar trouwens, bijna net zo cool als Ruben.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  3. #1643
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    ja, nu het gaat me niet zozeer om de reclame want ik ben geen prof bouwer maar het is wel een fijn gevoel als iemand uit de major league je vraagt een gitaar te bouwen. Hij heeft trouwens een geweldige hoop vintage gitaren, echt indrukwekkend. Maar zo'n H88 is tegenwoordig gewoon onvindbaar, vandaar de natuurgetrouwe replica (alle hardware is origineel).

  4. #1644

    Standaard

    Tijdje schandalig druk geweest, vandaag eindelijk weer eens een dagje door kunnen pakken:


  5. #1645
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.047

    Standaard

    Er liggen al een hele tijd een paar projecten bijna af te zijn, maar ik kom er niet toe om het even af te maken. De laatste tijd vooral bezig om mijn hok weer eens aan te vegen, oude troep weg te gooien en de boel opnieuw te ordenen. Ook nuttig, maar niet heel productief.

    Maar vandaag in het kader van de restverwerking toch eens gekeken of mijn ideetje van een tijd geleden in de praktijk ook werkt.
    Ik had wat restjes multiplex, waar het basismateriaal voor een mal uit was gekomen:



    Eigenlijk heb ik daar dus nog drie sets van, maar voor dit prototype begin ik met één...
    Op elkaar geschroefd, en netjes aan elkaar gelijk gefreesd:



    Als je nu al ziet wat het wordt, vind ik het knap!
    Maar na de volgende stap, met een beetje fantasie misschien... De zaag er door:



    De kleine driehoekjes zijn niet nodig, de andere stukken even langs de schuurmachine om de scherpe kantjes er af te halen:



    En dan nu de grote kruisbestuivingstruuk:



    Nu nog een scharnier en een kettinkje:



    En een laagje kurk op een paar strategische plekken:



    Zojuist uitgetest, en hij werkt! De gekste apparaten blijven er netjes stevig op staan. Een uke verzuipt een beetje, en een dikke jumbo zit een beetje met zijn tenen over de rand, maar voor de rest is hij vrij universeel toepasbaar.
    Maar goed ook, want ik kan er dus nog drie maken!
    I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...

  6. #1646
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2009
    Locatie
    Oosterwolde FR
    Berichten
    3.969

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Woml Bekijk bericht


    Zojuist uitgetest, en hij werkt! De gekste apparaten blijven er netjes stevig op staan. Een uke verzuipt een beetje, en een dikke jumbo zit een beetje met zijn tenen over de rand, maar voor de rest is hij vrij universeel toepasbaar.
    Maar goed ook, want ik kan er dus nog drie maken!
    Cool Woml ! Ik heb ook al een paar keer reststukken gebruikt om standers te maken. Heb een hekel aan het weggooien van hout!

    Hier kun je mijn standers zien: http://atgp.nl/stands.php
    Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

  7. #1647
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2009
    Locatie
    Oosterwolde FR
    Berichten
    3.969

    Standaard

    Momenteel ligt de werkbank vol met mallen en mahonie:



    Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

  8. #1648
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    superbenieuwd naar de Moderne, Ike!

    bij mij ligt wat vanalles op de werkbank. Ben een Bigsby gitaar aan het bouwen. De eerste electrische plank gitaar (al is ie wel thin line hol) waarvan nonkel Leo heel wat features en ontwerpdingen heeft gepikt

    Ike, de lul van die rare gitaar hierboven, is me voorgeweest. Ik heb op zijn Bigsby gitaar een optreden mogen spelen en dat viel heel goed mee, dus ik wil er ook een.







    Verder ook wat aan het oefenen voor de Bigsby inlay in de slagplaat. hier wat gedaan met mijn cabronita.




  9. #1649
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Gaaf joh, dat je een Bigsby aan het bouwen bent. Ook een heel markante vent, die Paul Bigsby!

  10. #1650
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    867

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    superbenieuwd naar de Moderne, Ike!

    bij mij ligt wat vanalles op de werkbank. Ben een Bigsby gitaar aan het bouwen. De eerste electrische plank gitaar (al is ie wel thin line hol) waarvan nonkel Leo heel wat features en ontwerpdingen heeft gepikt

    Ike, de lul van die rare gitaar hierboven, is me voorgeweest. Ik heb op zijn Bigsby gitaar een optreden mogen spelen en dat viel heel goed mee, dus ik wil er ook een.







    Verder ook wat aan het oefenen voor de Bigsby inlay in de slagplaat. hier wat gedaan met mijn cabronita.



    Hoe krijg je die inlays er zo strak in, een stip snap ik nog wel maar hartjes en klavertjes ??? Knap werk

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top