Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 151 van 195 EersteEerste ... 51101141149150151152153161 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.501 t/m 1.510 van 1946
  1. #1501

    Standaard

    AUWWWW spades of mojo! Yeaah.
    Met een fijne buizenamp zal die rinkelen als een rendier in de sneeuw
    Lekkere fuzzlicks knersen en je beste verveelde blik opzetten!

    koel hoor. En ook makkelijk op de fiets in een gigbag mee te nemen naar een sessie trouwens ook.
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  2. #1502
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pim raaijmakers Bekijk bericht
    een prachtig gebouwde gitaar..... maar wat een gedrocht van een ontwerp.....
    ik moet u tegenspreken Pim, tis te zeggen, ik vind het wondermooi maar het is wel duidelijk dat dit niet ontworpen is door een gitarist maar door een of andere grafische afdeling in de sixties. waarmee ik wil zeggen dat het ontwerp van de body mooi klopt maar resulteert in een belachelijk onhandelbare gitaarvoor den zittende gitarist, nog een pak erger dan een V, maar niet zo erg dan een drop. Staand valt prima mee, beetje neckheavy uiteraard maar valt op te lossen met brede band.

  3. #1503
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2007
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    2.331

    Standaard

    ik vind hem SUPER!
    Ik had dit model ook al vaker bekeken, maar ik zou graag een keer de Vox Starstream bouwen, die vind ik ook geweldig en dat lijkt me zo'n leuk project om te doen Nu nog een keer tijd vinden
    - Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]

  4. #1504
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Vandaag wat aan het prutsen aan mijn Classic Player 50S:

    - 1-ply vervangen voor 3-ply. Ik weet het: niet vintage correct, maar ik vind die 1-ply's altijd zo ielig. Bovendien was hij veel te wit, dus nu een creme 3-ply
    - deze Strat is ontworpen door de Custom Shop, maar de schakeling die ze daar bedacht hadden is niet mijn ding. Om een of andere vreemde reden was standje 4 pu1 en pu3 ipv pu2 en pu3. Dat is nu gecorrigeerd.
    - tremelo vastgezet met een houten blokje tussen de body en het blok. Ik gebruik toch nooit de tremelo en dit komt de stemmingvastheid en sustain ten goede.

    Ik ben er recent trouwens ook achter gekomen dat de eerste paar jaar dat deze Strat werd geproduceerd (mijne is van 2012) er gebruik werd gemaakt van Custom Shop designed American pu´s en sinds 2014 dit is veranderd. Kennelijk vond men bij Fender dat dit wat teveel van het goede was voor een MIM Strat en sindsdien zijn er onder de naam American vintage style goedkopere pu´s in gekomen.




  5. #1505
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.661

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    Vox Phantom Tribute is klaar
    denk dat deze ieder geval met meer liefde gemaakt is als oorspronkelijk in de fabriek.
    maar hoeveel 'tributes' staan er nu in het 'done' lijstje en hoeveel staan er nog in de 'to do' lijst?

  6. #1506
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    hi Hops!

    ik wil eigenlijk enkel eigen modellen bouwen maar voor sommige gitaren waar ik een zwak voor heb, of waar een interessante vraag voor komt (meestal dingen die niet op de markt zijn) maak ik wel een uitzondering. vox, harmony, silvertone enz...heb onlangs via een wedstrijd nog een plan gewonnen van javaca: van een 1448 amp in case silvertone, dus zo eentje wil ik ook nog doen. De acoustische gitaren die ik voor mezelf bouw zijn eigenlijk gibson modellen L00 en J45. en omdat ik laatste tijd zot ben van gipsy jazz ga ik ook nog een selmer maccaferri bouwen. dus we zijn nog wel even bezig

  7. #1507
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 januari 2012
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    404

    Standaard Wat ligt er nu op je werkbank?

    In de vakantie begonnen met lekker klussen. De body van mijn sterling sub ray5 overgetrokken en lekker zelf aan de slag.
    Alle mallen zelf maken.

    En uitendelijk:

    Mal voor de neckpocket:

    En aangezien ik de hals van de bas nog even blijf gebruiken, een mal voor de schroefgaten: hals maken blijft een drempel...

    Mal voor de pickup:
    Laatst gewijzigd door nusti; 3 januari 2016 om 00:01

  8. #1508
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2005
    Locatie
    Bussum
    Berichten
    1.107

    Standaard

    Nu een jaar of wat in aanbouw . De vorige versie was op de lak na af maar die heb ik weer uit elkaar gehaald i.v.m. niet tevreden. Het komt er op neer dat ik alleen de achterkant opnieuw gebruikt heb en met nieuwe zijkanten en top opnieuw begonnen ben. Madagascar Rosewood, Sitka top en Ebben randjes. Lastig te buigen dat ebben, ik heb een aantal bindings verknoeit.



    Gitaarbouwersmeeting 6 april 2024 in Veenendaal www.gitaarbouwersmeeting.org

  9. #1509
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2012
    Locatie
    Mechelen
    Berichten
    290

    Standaard

    proper !
    ebben is alleen handelbaar als het 100 % met de draad mee gezaagd is ; éen dwarsvezel en 't is PETS !
    ...maar wat daar, op de achtergrond, met zo'n bescheiden klankgaatje, rustig onderuitgezakt van het winterseizoen geniet .....
    F.

  10. #1510
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2005
    Locatie
    Bussum
    Berichten
    1.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door flatline Bekijk bericht
    proper !
    ebben is alleen handelbaar als het 100 % met de draad mee gezaagd is ; éen dwarsvezel en 't is PETS !
    ...maar wat daar, op de achtergrond, met zo'n bescheiden klankgaatje, rustig onderuitgezakt van het winterseizoen geniet .....
    F.
    Dat is een project van een jaar of wat geleden. Selmer Petite Bouche kopie.
    Gitaarbouwersmeeting 6 april 2024 in Veenendaal www.gitaarbouwersmeeting.org

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top