Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 139 van 195 EersteEerste ... 3989129137138139140141149189 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.381 t/m 1.390 van 1946
  1. #1381
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 maart 2012
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.639

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    at pepe
    ja B6 B7 vibe had ik ook gewild maar lukt niet bij dit model. de pu's, mijn waarde, zijn wel degelijk geen of the mill hb's. zijn fantastisch klinkende valco ri scoils (toch voor roots) die er idd jammer genoeg uitzien als een ordinaire Pafs
    maar moest ik een setje goldfoils vinden, ja, graag. de nieuwe boutique gold foils die je ook hier en daar vindt, zijn vaak onsympathiek duur.
    Zeg Barno als het mij als amateur al lukt een B3 bigsby the verkleinen zoals op mijn white chicken replica, moet dat jou zeker lukken. Gewoon een paar staven durafix en een standard gas brander en gaan met die banaan.

  2. #1382
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2009
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    3.492

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    de knobs passen er goed bij maar op de een of andere manier zie ik daar knobs van een '81 "the Strat" helemaal zitten (maar dan met Oigun icoon ipv de F)
    Was ook niet mijn keus, maar wel een aanvaardbaar alternatief

  3. #1383
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door muffstuff Bekijk bericht
    Zeg Barno als het mij als amateur al lukt een B3 bigsby the verkleinen zoals op mijn white chicken replica, moet dat jou zeker lukken. Gewoon een paar staven durafix en een standard gas brander en gaan met die banaan.
    fijn dat je denkt dat ik dat moet kunnen maar ik heb totaal geen technische achtergrond, dus dan is dat niet evident

  4. #1384
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 maart 2012
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.639

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    fijn dat je denkt dat ik dat moet kunnen maar ik heb totaal geen technische achtergrond, dus dan is dat niet evident
    Ik ook niet, ik ben een IT nerd. Enige wat ik heb gedaan is de youtube filmpjes bekeken, ik heb 0,0 ervaring met lassen of metaal bewerking..

    Welke fouten heb ik gemaakt?

    De bigsby niet uit elkaar gehaalt dus alles draaide niet soepel meer omdat de hitte alle olie etc had verdampt..
    Een te kleine gasbrander gebruikt, gevolg bigsby werd niet warm genoeg
    Geprobeerd de bigsby op een baksteen te leggen, kwam er achter dat baksteen gaat zweten bij veel hitte en uit elkaar spat.
    Uit eindelijk de boel dmv lijmschroeven op een blok metaal gefixeerd. Blijkt dat die goedkoep krengen door de hitte ook breken.

    Heb de bigsby drie keer aan elkaar moeten lassen, maar doet het nu nog steeds goed, maw niet uit elkaar getrokken

    Als je zulke mooie gitaren weet te maken, dan kan je dit ook Het is echt niets meer dan de bigsby doorzagen, weer vast klemmen, en met een fatsoenlijk gasbrander 7 minuten lang de naad en omliggende stuk alu heet maken. Zet je gasbrander uit en trekt de durafix er langs en voila, hij is aan elkaar 'gelast' .

  5. #1385
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Bigsby B16, en het telecaster-stuk eraf zagen & bijvijlen?
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  6. #1386
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door muffstuff Bekijk bericht
    Ik ook niet, ik ben een IT nerd. Enige wat ik heb gedaan is de youtube filmpjes bekeken, ik heb 0,0 ervaring met lassen of metaal bewerking..

    Welke fouten heb ik gemaakt?

    De bigsby niet uit elkaar gehaalt dus alles draaide niet soepel meer omdat de hitte alle olie etc had verdampt..
    Een te kleine gasbrander gebruikt, gevolg bigsby werd niet warm genoeg
    Geprobeerd de bigsby op een baksteen te leggen, kwam er achter dat baksteen gaat zweten bij veel hitte en uit elkaar spat.
    Uit eindelijk de boel dmv lijmschroeven op een blok metaal gefixeerd. Blijkt dat die goedkoep krengen door de hitte ook breken.

    Heb de bigsby drie keer aan elkaar moeten lassen, maar doet het nu nog steeds goed, maw niet uit elkaar getrokken

    Als je zulke mooie gitaren weet te maken, dan kan je dit ook Het is echt niets meer dan de bigsby doorzagen, weer vast klemmen, en met een fatsoenlijk gasbrander 7 minuten lang de naad en omliggende stuk alu heet maken. Zet je gasbrander uit en trekt de durafix er langs en voila, hij is aan elkaar 'gelast' .
    cool!

    ik zou het nog wel proberen ook ware het niet dat eender welke Bigsby (behalve de B5) gewoon niet overweg kan met de schuin lopende lijn aan de kont van mijn model


  7. #1387
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 maart 2012
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.639

    Standaard

    zoiets? alleen dan moet je het heel goed uittekenen zodat als de scharnier 90 graden staat, hij precies goed komt te liggen .


  8. #1388
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    niet dat ik een productielijn heb, maar ik probeer wel altijd in die termen te denken, designgewijs, en dan is dit me te gekunsteld denk ik.
    Ik heb ook een archtop ontworpen, en daar kan wel een grote bigsby op. Als ik ooit nog ergens een portie lef en tijd vind, bouw ik die

  9. #1389
    Ontoerekeningsvatbaar
    Geregistreerd
    18 augustus 2003
    Locatie
    Utrechtse Heuvelrug
    Berichten
    5.257

    Standaard

    Ons aller Oigun en Schizo staan in de eerste editie van 3D print magazine (uitgave van KIJK)

    Naam: image.jpg
Bekeken: 294
Grootte: 91,1 KB

    Naam: image.jpg
Bekeken: 295
Grootte: 95,7 KB
    "Hij die werkt met zijn handen is een arbeider.
    Hij die werkt met zijn handen en hoofd is een ambachtsman.
    Hij die werkt met zijn handen, hoofd en hart is een kunstenaar."

    Franciscus van Assisi
    Het boek "Making Masonite Guitars"
    Blog --> "The Dutch Luthier"

    www.javaca.eu


  10. #1390
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2006
    Locatie
    Drenthe
    Berichten
    3.535

    Standaard

    kan ik die vrouw ook printen? komt de inspiratie voor het ontwerpen van de sex toy vanzelf...
    Te Koop:
    Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.
    Gevraagd: Delay, Chorus

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top