Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 13 van 195 EersteEerste ... 311121314152363113 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 121 t/m 130 van 1946
  1. #121
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stijnkenens Bekijk bericht
    En aan alle muzikant/bouwers: met een lintzaag draag je ALTIJD gehoorbescherming: de hoge tonen zijn dodelijk voor je gehoor.
    .
    dat zal officieel mss wel waar zijn, maar ik draag alleen gehoorbescherming bij het frezen en de tafelzaag. Als je de lijn doortrekt zou ik zekèr gehoorbescherming moeten dragen tijdens repetities, cymbalen hakken der ook in qua hoge tonen hoor

  2. #122
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 oktober 2008
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    3.862

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    dat zal officieel mss wel waar zijn, maar ik draag alleen gehoorbescherming bij het frezen en de tafelzaag. Als je de lijn doortrekt zou ik zekèr gehoorbescherming moeten dragen tijdens repetities, cymbalen hakken der ook in qua hoge tonen hoor
    Jep, inderdaad.
    Bij mij komt de gehoorbescherming er binnenkort aan, oortjes voor optredens: kijken en spelen.
    De beleving wordt iets minder, maar daar wen je aan, en m'n oren zijn me toch te lief !

    In het atelier gebruik ik oordoppen constant, zelfs tussen 2 zaagklussen door vergeet ik ze zelfs af te zetten


    s.
    If I can't fix it, you better bin it !!!

    stijnkenens.eu en Stijn Kenens Luthier @ facebook

  3. #123

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ike57 Bekijk bericht
    Man Thunders, 't lijkt wel een open hart operatie
    Kan perfect met een Leatherman!








    It's not the fall that kills... It's the sudden stop at the end.

  4. #124
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    vergeet ook de veiligheidsbril niet. Heb ooit eens een druppel kokend hete S39 in mijn oog gehad (overigens door een stomme fout) Gelukkig viel de schade mee. Nu doe ik niets meer zonder fatsoenlijke veiligheidsbril.
    147-c Guitars

  5. #125
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thunders1988 Bekijk bericht
    Kan perfect met een Leatherman!








    Als ik het goed zie is dat de Wave van Leatherman en die heeft aan de buitenzijde een hele mooie vijl met aan 3 kanten een ruw oppervlak. Klinkt gek, maar voor het afwerken van de hoeken is die ideaal. Ik gebruik hem ook daarvoor.
    147-c Guitars

  6. #126
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    dat zal officieel mss wel waar zijn, maar ik draag alleen gehoorbescherming bij het frezen en de tafelzaag. Als je de lijn doortrekt zou ik zekèr gehoorbescherming moeten dragen tijdens repetities, cymbalen hakken der ook in qua hoge tonen hoor
    Het is zeker waar! Ik loop nu inmiddels 4 jaar rond op de betonfabriek, waarvan 80% van m'n tijd in het lab en mijn rechteroor is 30% slechter als mijn 0-meting 4 jaar geleden en ik droeg nagenoeg altijd m'n gehoorbescherming.. Het zijn de piekbelastingen die 't 'm doen: even een korte klap ergens op, bijv cymbalen, zijn echt funest!

    Ik ben daar echt van geschrokken en draag m'n gehoorbescherming nu echt altijd! Moet er toch niet aan denken dat ik het zonder m'n gehoor moet stellen...
    Laatst gewijzigd door Rizz; 27 januari 2012 om 21:48
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  7. #127
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 februari 2008
    Locatie
    amstenrade
    Berichten
    659

    Standaard

    Ik kan niet zonder gehoorbescherming. Altijd doppen in tijdens het werk. En tijdens de repetities in ear....ideaal

  8. #128
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2009
    Locatie
    Oosterwolde FR
    Berichten
    3.969

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    dat zal officieel mss wel waar zijn, maar ik draag alleen gehoorbescherming bij het frezen en de tafelzaag.
    Ik ben allang van plan geweest om gehoorbescherming e.d. aan te schaffen, maar het is altijd nog bij plannen gebleven. Heb voor dat geld altijd liever een stukje gereedschap gekocht.

    Maar onlangs kreeg ik toch last van de oren tijdens het werken met de cirkelzaagtafel dus vandaag toch maar even op stap gegaan en een gehoorbeschermer gekocht (zo'n koptelefoon-achtig geval) en een aantal stofkampjes voor de mond.

    Waar ik nog even mee zit is een veiligheidsbril. Ik zie het nut ervan best in maar ik heb een leesbril en die kan ik ook niet missen tijdens het werk .
    Tot nu toe heb ik nog niet echt iets gevonden dat samengaat met een leesbril. Iemand nog tips?
    Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

  9. #129
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 april 2006
    Locatie
    Aldeboarn
    Berichten
    1.741

    Standaard

    en die kan ik ook niet missen tijdens het werk .
    Tot nu toe heb ik nog niet echt iets gevonden dat samengaat met een leesbril. Iemand nog tips?[/QUOTE]


    Een kap die je voor je gehele gezicht doet...een soort laskap maar dan doorzichtig met helder kunsstof...
    To Quo or not To Quo....The Status Quo will rock forever all over the world...again and again.

  10. #130
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ike57 Bekijk bericht
    Waar ik nog even mee zit is een veiligheidsbril. Ik zie het nut ervan best in maar ik heb een leesbril en die kan ik ook niet missen tijdens het werk .
    Tot nu toe heb ik nog niet echt iets gevonden dat samengaat met een leesbril. Iemand nog tips?
    Er zijn veiligheidsbrillen die over je bril heenkunnen, ik draag ze ook tijdens m'n werk.. Ook wel overzetbril of ruimzichtbril genoemd.

    Anders kan je bij de opticien speciale veiligheidsbrillen op sterkte laten maken, maar dat is wel een prijzige oplossing..
    Laatst gewijzigd door Rizz; 28 januari 2012 om 16:03
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top