"Beter goed gejat dan slecht bedacht"

Op het TDPRI forum loopt een topic: "What's on your workbench today?" waarin bouwers even een kijkje geven over projecten waar zo op dat moment mee bezig zijn.

Dan kunnen zijn: Kleine herstellingen, projecten waarmee nog een begin moet worden gemaakt, aangeschafte materialen / gereedschappen, etc. etc.

Het leek me leuk om hier ook een dergelijk topic te starten. Dus geen volledige bouwverslagen maar even een korte kijk in de keuken. Oproep aan alle bouwers dus:

Wat ligt er nu op je werkbank?

Zelf zal ik de aftrap geven.

Op de gitaarbouwersmeeting heeft Cocobolo een mallenset voor een thinline tele voor me meegenomen. De bedoeling is om hiermee een matching pair te gaan maken. Eén voor m'n oudste zoon en één voor mezelf. Op dit moment gebeurt er weinig mee omdat mijn "hok" te koud en vochtig is om 's winters prettig te kunnen werken.



Het hout is gedeeltelijk voorradig en een gedeelte (pas gekocht op een veiling) komt volgend weekend binnen:

Een partij Braziliaans Tatajuba dat ik wil gaan gebruiken voor de bodies:



Voor de hals ligt nog een mooie balk esdoorn te wachten en voor de tops ligt er nog een grote bookmatch Padouk op zolder:



De hardware heb ik nog niet over nagedacht. Het hoeft in ieder geval niet persé "historisch correct" te zijn.