Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 182 van 195 EersteEerste ... 82132172180181182183184192 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.811 t/m 1.820 van 1946
  1. #1811
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 februari 2008
    Locatie
    amstenrade
    Berichten
    659

    Standaard

    ja. gelijk heeft u... de neck is een 'acquired taste' een aluminium buisje met een toets erop.... stemvast zal dat niet zijn.....

  2. #1812
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    maar hij/zij heeft wel uitstraling.
    want behalve sommige modellen van Backlund en Barno is er maar weinig mooi nieuws onder de gitaarhemel

  3. #1813
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Bezig met een gitaar waarbij de toon verhogen met de tremolo (een Wilkinson vs100 convertible) niet zo soepel gaat.
    Tremolo staat parallel aan de body, iets erboven zwevend, en bij toon verhogen moet ie dus naar schter kantelen. Hierbij tikt ie tegen de stud bushings aan, deze hebben een kraagje die op de body ligt:



    Op zich maar goed dat ik die eruit getrokken heb in plaats van proberen dieper te slaan.

    Iemand eerder van die busjes met kraag gezien?

    Morgen dat randje er maar eens af draaien.

    Edit: zit net te denken, het zijn net blindklinkmoeren....misschien zijn ze het ook wel, zo meteen eens opmeten of dat klopt.

    Edit 2: hmm, zouden het tailpiece studs kunnen zijn? De schroefdraad is M8 in ieder geval.
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 2 april 2018 om 20:23

  4. #1814
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juni 2013
    Locatie
    Nieuw-Lekkerland
    Berichten
    281

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Bezig met een gitaar waarbij de toon verhogen met de tremolo (een Wilkinson vs100 convertible) niet zo soepel gaat.
    Tremolo staat parallel aan de body, iets erboven zwevend, en bij toon verhogen moet ie dus naar schter kantelen. Hierbij tikt ie tegen de stud bushings aan, deze hebben een kraagje die op de body ligt:



    Op zich maar goed dat ik die eruit getrokken heb in plaats van proberen dieper te slaan.

    Iemand eerder van die busjes met kraag gezien?

    Morgen dat randje er maar eens af draaien.

    Edit: zit net te denken, het zijn net blindklinkmoeren....misschien zijn ze het ook wel, zo meteen eens opmeten of dat klopt.

    Edit 2: hmm, zouden het tailpiece studs kunnen zijn? De schroefdraad is M8 in ieder geval.
    Is dat niet om zich vast te bijten in het hout? Zodat je het er niet uittrekt?

  5. #1815
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Die ribbels wel ja, maar dat randje leek me vrij weinig nut hebben. In de draaibank ermee en eraf rossen dus. Is inmiddels succesvol uitgevoerd.

  6. #1816
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.045

    Standaard

    Zo'n randje kom je bij ferrules ook wel eens tegen, met zo'n string-through-body-constructie. Dan boor ik in de body het gat iets groter, een millimetertje diep of zo, zodat het randje er netjes in valt.
    I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...

  7. #1817
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Woml Bekijk bericht
    Zo'n randje kom je bij ferrules ook wel eens tegen, met zo'n string-through-body-constructie. Dan boor ik in de body het gat iets groter, een millimetertje diep of zo, zodat het randje er netjes in valt.
    Heb ik ook aan gedacht inderdaad, maar om 3 redenen toch maar het randje verwijderd: makkelijker/sneller, minder risico om de finish te beschadigen, en de schroefdraad vond ik al "diep" zitten (niet helemaal tot boven in de bus), dus dan zou ie bij dieper in de body zetten effectief nog verder weg zitten.

  8. #1818
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2008
    Locatie
    Dicht bij Gent, O-Vl, België
    Berichten
    2.798

    Standaard

    Wat is het stil aan het worden op gitaarnet :'(

    even tonen waar ik mee bezig ben, geen gitaar, wel zessnarig en met frets

    niet helemaal tevreden van het vernissen




    no life without music

  9. #1819

    Standaard

    Niettegenstaande de uitblijvende reacties, zou het toch mooi zijn dat er de volgende keer een bouwverslag komt over jouw schitterend instrument, Pueblo!
    Naar mijn gevoel biedt een forum immers een erg interessante databank; een uitgebreid naslagwerk dat makkelijk te raadplegen valt en veel waardevoller is dan het duizendvoud aan filterfoto’s en opgestoken duimpjes op Facebook & co.


    Tee.
    Tee.

    Te koop: Continental resonator cone, 9 1/2 inch. Nieuw.

  10. #1820
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door loose-fur Bekijk bericht
    Niettegenstaande de uitblijvende reacties, zou het toch mooi zijn dat er de volgende keer een bouwverslag komt over jouw schitterend instrument, Pueblo!
    Naar mijn gevoel biedt een forum immers een erg interessante databank; een uitgebreid naslagwerk dat makkelijk te raadplegen valt en veel waardevoller is dan het duizendvoud aan filterfoto’s en opgestoken duimpjes op Facebook & co.


    Tee.
    knap instrument idd Pueblo!!

    tja bouwforum is min of meer dood, erg jammer, vooral voor die databank idd. Nu is die sinds het photobucket debacle toch al minof meer onbruikbaar geworden. Ook is er weinig tot geen interesse van niet-bouwers voor zelfbouw op dit forum, speelt ook mee. ik ben een fb-hater maar tegelijk een intensieve gebruiker : maar enkel voor gitaarbouw dingen. Na een tijdje krijg je dan evengoed soort community waar veel infomatie wordt uitgewisseld. Hangt gewoon af van hoe je dat medium gebruikt.

    soit, hier nog iets dat binnenkort mijn werkbank verlaat:






 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top