Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 180 van 195 EersteEerste ... 80130170178179180181182190 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.791 t/m 1.800 van 1946
  1. #1791
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ik weet niet of het door de nabijheid van het alu bij de pole is of dat het komt door het alu boven de windingen maar ik heb met die ruitvorm (zowel bij blades als met poles) regelmatig last van een te zwakke dunne e. bij de dikke E hoor je het niet. bij dunne wel, het is subtiel maar eens je erop gaat letten. Deze versie is wel goed in balans:
    Interessant. Aluminium doet op zich niets met statisch magnetisme, het wordt niet aangetrokken door de magneet (tenzij het een legering met een ferro-materiaal is). Maar het beïnvloedt wel een wisselend magnetisch veld en dat heb je hier natuurlijk.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  2. #1792
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    http://billlawrence.com/Pages/Pickup...terference.htm

    legt denk ik wel wat dingen uit
    op zich alles wat hier staat geeft een beeld wat meespeelt in pickups en geluid
    http://billlawrence.com/Pages/All_Ab...ickupology.htm

  3. #1793
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    ah, het kind heeft een naam: eddy current. ik heb weinig tot geen kennis van electriciteit dus I go by trial and error, maar het is leuk om te lezen dat mijn proefondervindelijk vermoeden wetenschappelijk te onderbouwen is.
    Verder kan ik onderschrijven wat hier staat:

    "Are eddies good or bad?I compare eddies with salt in a soup. One of the sweetest sounding Strats I ever played was a �65 Strat which had a .025� stamped sheet aluminum plate as shielding under the pickquard. No loss of highs at all, but the higher midrange was slightly reduced. I use eddy current interferences to fine-tune pickups, but interpreting the specs of a pickup is as complicated than reading an EKG!"


    Het leek mij bovendien niet onlogisch dat er enige invloed zou zijn van de alu cover gezien de ALnico magneet maar ook dat was enkel een hunch

  4. #1794
    Member
    Geregistreerd
    12 september 2013
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    49

    Standaard

    Vorig jaar door iemand een linkshandige suhr modern body van mahonie en maple laten frezen. Ik had hem eerst charcoal gestaind met clou en nu vond ik het wel weer eens tijd voor wat nieuws....

    Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

  5. #1795
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ah, het kind heeft een naam: eddy current. ik heb weinig tot geen kennis van electriciteit dus I go by trial and error, maar het is leuk om te lezen dat mijn proefondervindelijk vermoeden wetenschappelijk te onderbouwen is.
    Verder kan ik onderschrijven wat hier staat:

    "Are eddies good or bad?I compare eddies with salt in a soup. One of the sweetest sounding Strats I ever played was a �65 Strat which had a .025� stamped sheet aluminum plate as shielding under the pickquard. No loss of highs at all, but the higher midrange was slightly reduced. I use eddy current interferences to fine-tune pickups, but interpreting the specs of a pickup is as complicated than reading an EKG!"


    Het leek mij bovendien niet onlogisch dat er enige invloed zou zijn van de alu cover gezien de ALnico magneet maar ook dat was enkel een hunch
    vergeet daarbij niet dat BL benoemd dat m.b.t shielding een inch dikke koper plaat minder doet dan een dunne laag alufolie.
    verder zie je op TDPRI veel discussies over het goedkope pickupmerk Donlis, wordt ook veel besproken wat de invloed is van een nickelsilver kapje of een koper chrome kapje, zelfs het materiaal van de onderkant van een tele brugpup, of de baseplate van een humbucker lijkt invloed te hebben.

    o ja, toen ik de prachtig vormgegeven naam van het doosje las las ik het verkeerd: Barber en mijn gedachte daarna, cuts like a knife ;-)

  6. #1796

    Standaard

    hallo mensen,
    ik erger me er al heel lang aan:
    waarom verschijnen de laatst geposte onderwerpen, helemaal aan het eind, en niet aan het begin van de thread, zoals bij een normaal forum?

  7. #1797
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gitaargerrit Bekijk bericht
    hallo mensen,
    ik erger me er al heel lang aan:
    waarom verschijnen de laatst geposte onderwerpen, helemaal aan het eind, en niet aan het begin van de thread, zoals bij een normaal forum?
    Klik bovenaan op Gebruikersinstellingen,
    klik links op Opties wijzigen,
    klik op Weergave discussies: nieuwste eerst.
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  8. #1798
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard






  9. #1799

    Standaard

    Des goûts et des couleurs, on ne discute pas (al verklap ik je graag dat ik 'em geweldig vind), Barno, maar op zo'n sterk staaltje vakmanschap en eigenheid zou iedereen hier minstens met drie uitroeptekens moeten reageren!!!


    Tee.
    Tee.

    Te koop: Continental resonator cone, 9 1/2 inch. Nieuw.

  10. #1800
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 april 2009
    Locatie
    rijkevorsel city hellgium
    Berichten
    965

    Standaard

    Ik kan me volledig met de vorige spreker aansluiten, het vakmanschap druipt er gewoon vanaf.
    T ziet er prachtig uit.
    Die pickups hebben echt een geweldige look, als die klinken zoals ze eruit zien.....!!!

    Echt knap werk Barno.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top