Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 25
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 oktober 2008
    Locatie
    Blue Ridge Mountains
    Berichten
    3.033

    ideetje

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kamiel Bekijk bericht
    Een akoestische bass is leuk voor met vrienden aan een kampvuur te zitten, maar daar blijft het voor mijn part ook bij.
    Ik heb te vaak (~28 jaar) met een -niet individueel uitversterkte, sommigen doen dat wel en ook zonder problemen- contrabas in bands gespeeld -ook op grote podia- en dat klonk uitstekend, dus.....

    Als er al een probleem ontstaat, zit hem dat in de onkunde -en hun tenenkrommende eigenwijsheid- van de meeste PA technici, niet in een contrabas an sich....
    Laatst gewijzigd door RB-1; 13 december 2011 om 01:09

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2008
    Locatie
    Dicht bij Gent, O-Vl, België
    Berichten
    2.798

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RB-1 Bekijk bericht
    Ik heb te vaak (~28 jaar) met een -niet individueel uitversterkte, sommigen doen dat wel en ook zonder problemen- contrabas in bands gespeeld -ook op grote podia- en dat klonk uitstekend, dus.....

    Als er al een probleem ontstaat, zit hem dat in de onkunde -en hun tenenkrommende eigenwijsheid- van de meeste PA technici, niet in een contrabas an sich....
    hij bedoelt dan ook akoestische basgitaar en geen contrabas
    no life without music

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 oktober 2008
    Locatie
    Blue Ridge Mountains
    Berichten
    3.033

    Standaard

    't zal de tijd van de dag zijn....

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 september 2004
    Locatie
    Uithoorn
    Berichten
    774

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MaxEngl Bekijk bericht
    ik heb de beschikking over een klein (welliswaar gedateerd) bascombo - tje ik probeer zo veel mogelijk een akoestisch gevoel te houden in de band, en die contrabas moet ik on stage toch uit versterken... het gaat puur om ruimte....
    Dan zou je dit ook kunnen overwegen:



    Stagg 3/4 Upright Bass

  5. #15
    Moderator
    Geregistreerd
    30 juli 2010
    Locatie
    Rotterdam-Zuid
    Berichten
    10.444

    Standaard

    De bassist van mijn band kwam laatst aanzetten met een acoustische bas van Cort. Ik moet zeggen, dat ding klinkt geweldig over een versterker. Acoustisch ook niet slecht, maar zoals gezegd, erg zacht. Toch zeker een merk om uit te checken. (ok, ik ben Cort fan. )
    Ik buig voor niemand. Ik heb een slechte rug.


    Te koop: Cort Actionbass , zie advertentie!

  6. #16

    Standaard

    en anders een grotere auto kopen. Wij hebben een Mondeo station gekocht zodat mijn vriendin met haar contrabas op pad kan.

  7. #17
    Member
    Geregistreerd
    10 juni 2011
    Locatie
    gouda-alphen aan den rijn
    Berichten
    44

    Standaard

    kuddos to that Harry een vrouw die contrabas speelt wat een vangst... ik heb zo juist als nog een akoestische basgitaar aan geschaft, een dean deze was tegen een goedkoper aanbod te krijgen ik ben erg benieuwd.... mijn contrabas heeft ten aller tijde nog steeds mijn voorkeur echter kan ik meestal niet de auto van mijn ouders lenen (die net de mondeo hebben ingeleverd tegen een citroen picasso) het is allemaal te vervoeren alleen moet ik de halve auto verbouwen..... de aangeschafte bas is trouwens een dean, ik zal voor de gene die nog geintreseed is een foto posten

  8. #18

    Standaard

    Earthwood:



    Of deze, guitarrón mexicano:

    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  9. #19

    Standaard



    Mijjn oude Eko. Ze komen zo heel af en toe wel eens langs op Marktplaats. Van de akoestische basgitaren die ik heb bespeeld (en dat zijn er niet veel) toch wel de luidste. Ze zijn er ook met een element, maar die zijn heel zeldzaam en die zelf heb ik nooit gezien. De meeste exemplaren zijn fretloos. Op het basgitaarforum heeft iemand een gefret exemplaar met koffer te koop.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    Ramsel
    Berichten
    434

    Standaard

    Je kan een akoestische basgitaar zo op het mengpaneel van de PA hangen en dan heb je absoluut geen probleem met volume.

    Het klinkt natuurlijk anders dan een contrabas, maar het zijn dan ook verschillende instrumenten.
    Het liep niet met de meisjes dus leerde ik gitaar
    Een hele slechte keuze want die mythe is niet waar
    Stoomboot - Groupies

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top