Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 25
  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    10 juni 2011
    Locatie
    gouda-alphen aan den rijn
    Berichten
    44

    Standaard akoestische bas gitaar

    ik speel al enige tijd contrabas in een folk band echter kom ik nu tegen een transport probleempje aan! (nogal logisch met dat bak beest)

    ik zit nu te twijfelen tussen de volgende bas gitaren:
    harley benton [ [url]http://www.thomann.de/nl/harley_benton_hbb30ntfl_fretless_akustikbass.htm][/url ]
    dean [ [url]http://www.feedback.nl/shop/product/basgitaar/dean-eqab/100005657/106520][/url ]
    ibanez [ [url]http://www.thomann.de/nl/ibanez_aeb8ebk.htm][/ur l]

    tot nu toe lonkt de ibanez heel erg...


    nog iemand tips of raad?

    cheers,

    MAx

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 oktober 2008
    Locatie
    Blue Ridge Mountains
    Berichten
    3.033

    ideetje

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MaxEngl Bekijk bericht
    nog iemand tips of raad?

    cheers,

    MAx
    Ja.... Don't do it....
    Pak dan een electrische bas, die hoor je tenminste.
    Klinkt voor geen meter, maar dat doen die akoestische ook niet, dus daar hoef je het niet voor te laten.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RB-1 Bekijk bericht
    Ja.... Don't do it....
    Pak dan een electrische bas, die hoor je tenminste.
    Klinkt voor geen meter, maar dat doen die akoestische ook niet, dus daar hoef je het niet voor te laten.
    Ben ik het wel mee eens. Ik speel o.a. fretless elektrische bass en heb ook al een aantal malen een akoestische variant overwogen en uitgeprobeerd.

    Akoestisch heb je door de kleine klankast echt te weinig geluid om ook maar enigszins mee te kunnen komen plus het klinkt nergens naar. Je moet dus versterken en dat kan wel, maar ik hou persoonlijk niet van dat piëzo gespetter. Als ik dan toch moet versterken en een magnetische pickup moet gebruiken om een mooie klank te houden, dan hou ik het liever bij mijn elektrische plank. Dat speelt ergonomisch ook veel fijner.

    De enige reden om echt op een akoestische basgitaar over te gaan zou puur het esthetische zijn, dat het er toch uit ziet alsof ik akoestisch speel terwijl ik dat helemaal niet doe.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  4. #4

    Standaard

    Een akoestische bass is leuk voor met vrienden aan een kampvuur te zitten, maar daar blijft het voor mijn part ook bij.
    Official Member of the Gun Guitars Owners Association

  5. #5

    Standaard

    Kijk eens om naar een wishbass.
    http://wishbass.com/

    Heb er zelf eentje, deze met nylon snaren uitgerust en klinkt zeer acoustisch.

  6. #6

    Standaard

    De enige manier om acoustisch overeind te blijven is met een contrabas.
    Een acoustische basgitaar is eenvoudigweg niet groot genoeg om het benodigde volume te kunnen produceren.

    De Tacoma Thunderchief schijnt nog wel tamelijk veel volume te produceren. Maar zelfs die verliest het van de acoustische gitaren in een gezelschap.

    Je zult zo'n acoustische basgitaar altijd moeten uitversterken.

  7. #7

    Standaard

    tuurlijk, ook de wishbass moet je versterken.
    Lees in het startbericht niet terug dat ze puur acoustisch (dus onversterkt) spelen. Als dat wel zo is blijft een contrabas de enige optie.

  8. #8

    Standaard

    Ik heb die Harley Benton in bezit; buiten dat de dots op de zijkant op de verkeerde plek staan best een oke dingetje. Ik kan overigens redelijk meekomen met twee acoustisch gitaristen als zij niet te hard spelen. Mja in band-formatie zal het waarschijnlijk niet lukken, maar ik had 'm meegenomen op europa-tour voor de gein.

  9. #9
    Member
    Geregistreerd
    10 juni 2011
    Locatie
    gouda-alphen aan den rijn
    Berichten
    44

    Standaard

    ik heb de beschikking over een klein (welliswaar gedateerd) bascombo - tje ik probeer zo veel mogelijk een akoestisch gevoel te houden in de band, en die contrabas moet ik on stage toch uit versterken... het gaat puur om ruimte....

  10. #10

    Standaard

    Je woont niet ver bij mij uit de buurt volgens mij , als je wilt kun je een keertje de wishbass proberen op je combo.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top