Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 6 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 52
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 mei 2011
    Locatie
    België
    Berichten
    303

    Standaard

    Oké, dit is ff allemaal nieuw... Dus zorgen voor een goede geluidskaart die meer dan 16 sporen aankan. Bedoeling is niet om alles gelijk op te nemen, daar is de ruimte te klein voor. Maar zou wel alles vast willen zetten dat ik niks meer moet hersteken als ik zou willen opnemen. Dus bv de drum op spoor 1 t.e.m. 8, de gitaren op 9, 10, 11, de bass op 12, de zang op 13, 14, 15, de piano op 16... En de mogelijkheid om indien ik mijn schuif opendraai dit op pc te kunnen volgen...

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 mei 2011
    Locatie
    België
    Berichten
    303

    Standaard

    En even om het toch allemaal proberen te begrijpen:

    Stel ik koop een interface bv; Motu 24Ai USB geluidskaart
    Hoe werkt dit dan met de eurodesk? Ik kom met mijn signaal binnen op het mengpaneel... en wat dan?

  3. #23

    Standaard

    het mengpaneel is je mixer en mirofoon voorversterker. Als je toch niet alles tegelijk wilt opnemen is 8 sporen ruim voldoende, je moet dan de output van de desk perkanaal naar je geluidskaart doorlussen. IUets van M-audio is goedkoop en prima voor je doeleinden.

  4. #24
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Die motu is een monster (900 euro?) en heeft volgens mij 24 kanalen analoge in. Je mengtafel heeft volgens mij insert poorten en direct out. Ik zou die laatste kiezen. Je hebt dan nog een speciale db25 kabel nodig om de direct out (6,3 mm jack) aan te kunnen sluiten op de db25 poort van de Motu.

    Dus microfoon - mengtafel - direct out - db25 kabel > motu - USB PC mac in.

    Let op, per DB25 kabel zijn er 8 sporen.

    Als je nog moderner wilt, de MOTU is ook geschikt voor netwerk systemen zoals digitaal mixen op een ipad.
    Vriendelijke groet,

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Als je een digitaal drumstel gebruikt dan kun je het drumstel via midi aansluiten. En dan zijn 8 kanalen genoeg voor de rest. Dan heb je 4 uitgangen nodig voor de stereo out en twee voor hoofdtelefoonmixen.

    Een tweedehands 8 kanaals usb audio interface is op dit moment een prima keuze....

    Niks nieuw kopen... Er gaat flink wat nieuws komen in 2015 & 2016.
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 mei 2011
    Locatie
    België
    Berichten
    303

    Standaard

    Thx guys, het helpt! Ik doe mijn best op alles te begrijpen :-)
    Maar een 8 Kanaals is toch niet genoeg als ik alles wil laten steken? Heb minstens 16 kanalen nodig... En heb een acoustische srum

  7. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wormke Bekijk bericht
    Thx guys, het helpt! Ik doe mijn best op alles te begrijpen :-)
    Maar een 8 Kanaals is toch niet genoeg als ik alles wil laten steken? Heb minstens 16 kanalen nodig... En heb een acoustische srum
    nou ja, het is inprincipe een kleine moeite om wat inputs te verwisselen, maar idd, als je het 1x wilt inpluggen en daarna nooit meer aanraken, dan heb je 16 of meer kanalen nodig. Heb je geld teveel ofzo?

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 mei 2011
    Locatie
    België
    Berichten
    303

    Standaard

    Haha, i wish... Maar heb zelf een tafel gemaakt en het zou heel moeilijk worden om altijd alles te hersteken

  9. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wormke Bekijk bericht
    Haha, i wish... Maar heb zelf een tafel gemaakt en het zou heel moeilijk worden om altijd alles te hersteken
    Altijd alles is in de praktijk 99% jij en je gitaar en dan hou je 6 inputs over voor je favoriete collega muzikanten. Die andere 1 procent moet je dan je tafel schuiven... Tis maar net waar je waarde aan hecht. .

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 mei 2011
    Locatie
    België
    Berichten
    303

    Standaard

    Hm... Ik en mijn gitaar, ik en mijn bass, ik en mijne drum, ik en mijne piano...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top