Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 6 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 52
  1. #11

    Standaard

    Hi
    Toevallig gestand bij jouw draad over je thuisstudio.
    Een gast van Gitaarnet heeft een aantal jaar geleden een studio gebouwd in de tuin, waarbij hij geen gebruik heeft gemaakt van vensters om te ventileren.

    In plaats daarvan heeft hij gebruik gemaakt van suskasten. Dat zijn kasten in een raam of muur met een geluidsdempingssysteem.

    Gebruik de zoekfunctie van Gitaarnet of Google, dan kom je daar uit. Sympatieke gast. Nog contact met hem gehad over suskasten voor het huis van mijn dochter. 'suskasten' is je zoekterm.

    Bij gebruik van suskasten is het wel een vereiste dat er mechanische afzuiging aanwezig is, die verse lucht de suskast door naar binnen trekt. En weer afvoert.

    Heel eenvoudige suskasten worden wel gebruikt in de buurt van Schiphol bijvoorbeeld, om herrie van vliegtuigen te dempen. Wat uitgebreidere kasten dempen beter.

    Demp je het geluid van buiten (naar binnen), dan demp je gelijk het geluid van binnen (naar buiten). Hoeft je (afgezien van je ventilatie) geen vermogen te kosten.

    Veel succes!
    Vriendelijke groet, Gus

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 mei 2011
    Locatie
    België
    Berichten
    303

    Standaard

    Hey guys,

    stilaan terug bezig aan mijn studio'ke. Uiteindelijk door tijd- en geld gebrek zal het voorlopig gewoon als kamer afgewerkt worden. Maar mijn bedoeling is dus wel om er het nodige materiaal in te droppen zodat ik thuis kan opnemen. Ik heb al een heleboel materiaal van mezelf, maar nog niet genoeg om op te nemen.
    Dit heb ik momenteel;

    -een boel gitaren, bassen, versterkers etc... dus dat is geen probleem :-)
    -Een acoustisch drumstel
    -een paar micro's en staanders...

    maar dan;
    -Behringer Eurodesk mx 9000
    -Lenco r25 19"
    -Behringer powerplay 19"
    -cd speler
    -technics EQ
    -deftige luidsprekers

    en daar stopt het. Wat heb ik nu exact nodig om kunnen op te nemen?
    Een computer uiteraard, maar wat nog? Denk eraan, ik ben niet straatarm maar heel breed is het budget niet!

    Alvast bedankt!!

  3. #13

    Standaard

    En ik dacht nog: Laat ik eens wat posten.
    Blijft het weer drie jaar stil.
    Lachen.

    Voordeel: In die tijd kun je sparen.
    Voor suskasten bijvoorbeeld.
    Vriendelijke groet, Gus

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 mei 2011
    Locatie
    België
    Berichten
    303

    Standaard

    Haha, ja de studio is niet echt een prioriteit, daarmee dat het wat duurt...

  5. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wormke Bekijk bericht
    Hey guys,

    stilaan terug bezig aan mijn studio'ke. Uiteindelijk door tijd- en geld gebrek zal het voorlopig gewoon als kamer afgewerkt worden. Maar mijn bedoeling is dus wel om er het nodige materiaal in te droppen zodat ik thuis kan opnemen. Ik heb al een heleboel materiaal van mezelf, maar nog niet genoeg om op te nemen.
    Dit heb ik momenteel;

    -een boel gitaren, bassen, versterkers etc... dus dat is geen probleem :-)
    -Een acoustisch drumstel
    -een paar micro's en staanders...

    maar dan;
    -Behringer Eurodesk mx 9000
    -Lenco r25 19"
    -Behringer powerplay 19"
    -cd speler
    -technics EQ
    -deftige luidsprekers

    en daar stopt het. Wat heb ik nu exact nodig om kunnen op te nemen?
    Een computer uiteraard, maar wat nog? Denk eraan, ik ben niet straatarm maar heel breed is het budget niet!

    Alvast bedankt!!
    een geluidskaart. Zie het geluidskaart (interface?) topic...

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 mei 2011
    Locatie
    België
    Berichten
    303

    Standaard

    Alleen een geluidskaart?

  7. #17

    Standaard

    Hi Wormke
    Je zou het kunnen lezen als een afzeiker. Het lijkt erop dat je dat ook niet hebt gedaan.
    Gelukkig maar want het was ook niet als zodanig bedoeld.

    Succes met je noeste werk.
    Vriendelijke groet, Gus

  8. #18
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Als je een nieuwe geluidskaart koopt zou ik voor een USB of firewire kaart gaan. Bijvoorbeeld de MOTU of de TASKAM.
    Ik zou nooit onder de 16 sporen tegelijk kopen. Als je een live opname maakt (band in 1 keer) is 16 echt een minimum vind ik.
    Lees voordat je een geluidskaart gaat testen of bekijken eerst de handleiding of er wel echt 16 sporen TEGELIJK opgenomen kunnen worden. Sommige kaarten gebruiken marketing truuks om digitale kanalen en analoge kanalen te combineren.
    Vriendelijke groet,

  9. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wormke Bekijk bericht
    Alleen een geluidskaart?
    ja. Dat is het hart van je studio. Je gebruikt software om op te nemen, mixen etc. Maar een geluidskaart die meerdere sporen aankan is wel handig, al kan je geloof ik ook een uitbreiding voor die behringern kopen waardoor die als geluidskaart werkt. Als je vragen hebt: shoot.

  10. #20
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    De scarlett 18i20 is een mooi ding voor net onder de 500 euro. Kan niet zonder hulpstukken 16 opnemen, maximaal 8 analoog tegelijk dacht ik.
    Het lijkt 18 in maar daarvan zijn er 8 via een ADAT methode.
    Vriendelijke groet,

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top