Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 32 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 315
  1. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peter_heijnen Bekijk bericht
    Normaal gesproken wel, maar dit is de man die de brown sound wist te vangen in 1he.
    Da's ook reproduceren van wat er al is. Is net zoiets als een ts9 app voor je iPhone ontwikkelen.

  2. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dreverhaven Bekijk bericht
    Nou dat wil ik dan best van jullie aannemen, maar toch snap ik het concept niet echt. Waarom moet een pedaal per se op elke amp klinken? Je kiest toch niet voor niets die amp voor die sound, wat heb je dan aan een pedaal wat overal hetzelfde op klinkt? Het kan ook niet anders gerealiseerd worden dan door juist de karakteristiek van de amp te neutraliseren, dat lijkt mij niet echt een positieve eigenschap.
    Misschien vind je de clean van een versterker geweldig maar wil je een andere distortion, dan is dit een prima oplossing voor versterkers die normaal niet goed met pedalen om kunnen gaan.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blend Bekijk bericht
    Ik zou 'm uit het raam flikkeren en er zelf achteraan springen.

  3. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Terminus Bekijk bericht
    Misschien vind je de clean van een versterker geweldig maar wil je een andere distortion, dan is dit een prima oplossing voor versterkers die normaal niet goed met pedalen om kunnen gaan.
    Grappig dat ie zo'n ding dan voor zo'n Bonamassa kerel maakt. Even googlen leert me dat die vent tig versterkers op het podium heeft staan. Dan heeft hij dat pedaal dus helemaal niet nodig.
    Eigenlijk zou het dus alleen interessant zijn voor mensen die geen geld hebben voor meerdere versterkers. Dit pedaal wordt, mag ik aannemen uit het filmpje, zo duur dat ik me niet kan voorstellen dat het aan die doelgroep besteed is. Weird.

    Verder heb je het nu over een specifieke versterker die geen pedalen trekt, voor die versterker werkt het dan dus wel, EN ook voor al die andere versterkers die wel pedalen vreten. Knap hoor, maar dat geloof je zelf toch niet.

    Ik laat de jubelstemming even aan me voorbij gaan. Dit is gewoon weer een manier om voor heel veel geld hocus-pocus te verpatsen, zoals wel vaker gebeurd in het land van mensen met een hobby die ook nog eens over teveel geld bezitten.

    Ik ben benieuwd.

  4. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dreverhaven Bekijk bericht
    Grappig dat ie zo'n ding dan voor zo'n Bonamassa kerel maakt. Even googlen leert me dat die vent tig versterkers op het podium heeft staan. Dan heeft hij dat pedaal dus helemaal niet nodig.
    Grappig is dat jij na even googelen, denkt zeker te weten met welke spullen hij zijn sound maakt.

    Als dat pedaal uitkomt weten we snel genoeg of er iets van de beloftes waar wordt gemaakt. Voor die tijd blijf ik maar hopen dat de heilige graal transistor eindelijk ontdekt is. Mss heeft van weelden onbewust links en rechtsdraaiende higgsdeeltjes van elkaar weten te scheiden en klinkt zijn prototype daarom zo goed, weten wij veel!

    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  5. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peter_heijnen Bekijk bericht
    Grappig is dat jij na even googelen, denkt zeker te weten met welke spullen hij zijn sound maakt.

    Als dat pedaal uitkomt weten we snel genoeg of er iets van de beloftes waar wordt gemaakt. Voor die tijd blijf ik maar hopen dat de heilige graal transistor eindelijk ontdekt is. Mss heeft van weelden onbewust links en rechtsdraaiende higgsdeeltjes van elkaar weten te scheiden en klinkt zijn prototype daarom zo goed, weten wij veel!

    Ja, als ik meerdere versterkers bij die vent op het podium zie staan, dan zou het inderdaad kunnen dat hij ze alleen heeft neergezet om naar te kijken, omdat ie dat geil vind of zoiets. Toch geeft het me zo maar het idee, ook als ik naar de merken kijk, dat er soms toch daadwerkelijk geluid uit komt. Het is gewoon zo'n puristen gebeuren, mensen krijgen er een harde van, terwijl het doorgeslagen idioterie is.

    Maar goed, je hebt gelijk wat betreft dat we dat ding nog niet eens gehoord hebben en we dat eerst maar eens moeten afwachten. We merken het wel wanneer er een filmpje verschijnt of dat ding echt water in wijn kan veranderen en de polariteit van de aardbol kan doen omslaan. Tot die tijd blijf ik lekker zuur en sceptisch.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    6.996

    Standaard

    Anders ik wel, complete onzin.
    Heel die Bonamassa vind ik onzin, heb je dat videotje waarin 'ie zijn rig demonstreert al bekeken?
    Hij schakelt een versterker aan, klinkt op zich niet slecht, dan schakelt 'ie een andere erbij en klinkt het gewoon slechter?
    Wat een bullshit allemaal.
    Wat is dat toch met die Nederlanders die de boetiekzooi ingaan?
    Het zal me verbazen als dit niet ook zo'n overpriced overhyped onzinding wordt net als die Paul Lenders meuk.
    Laatst gewijzigd door Tristan; 15 december 2011 om 13:55

  7. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tristan Bekijk bericht
    Anders ik wel, complete onzin.
    Heel die Bonamassa vind ik onzin, heb je dat videotje waarin 'ie zijn rig demonstreert al bekeken?
    Hij schakelt een versterker aan, klinkt op zich niet slecht, dan schakelt 'ie een andere erbij en klinkt het gewoon slechter?
    Wat een bullshit allemaal.
    Wat is dat toch met die Nederlanders die de boetiekzooi ingaan?
    Het zal me verbazen als dit niet ook zo'n overpriced overhyped onzinding wordt net als die Paul Lenders meuk.
    Ik ken meer mensen die Bonamassa onzin vinden, maar dan op de kant van originaliteit. Met zijn techniek en zijn sound is hij toch wel één van de meest gerespecteerde muzikant op dit moment. Het mixen van amps is een leuk concept en ik doe het inmiddels ook graag. Maar dan vooral in de vorm van een wet en dry amp. En ook al zal niemand dat in de zaal opmerken, ik doe dat wel. Een filmpje zegt natuurlijk niet alles.

    Alles wat van weelden maakt is heel duur. De vraag is inderdaad of dit rechtvaardig is. Zelfde kan gezegd worden van cornish en lenders. de amps van van weelden zijn in mijn optiek, hele goede amps.

    Ik ben overigens wel met je eens dat het waarschijnlijk een kopie/clone zal worden van een al bestaand ontwerp. Maar dat werd ook gezegd toen fulltone met de ocd bezig was. Ik ben zeer benieuwd in ieder geval, al ben ik bang dat het waarschijnlijk een ts clone zal worden. Hoewel

    Als dat ding goed klinkt....waarom niet ? Kopen doe ik het waarschijnlijk toch niet. vanwege de prijs

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    6.996

    Standaard

    Dat ook, originaliteit kan je hem zeker niet toedichten.
    Mixen van amps vind ik ook super, inderdaad een wet en een dry amp, of een Vox voor de cleans en een Marshall voor de scheur in mijn geval.
    Maar zoals Bonamassa dat doet, ik weet het niet, het klinkt niet heel veel slechter als hij de amps mixt dus slecht kan ik het nou ook weer niet noemen, maar het klinkt i.m.o. ook niet beter.

  9. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tristan Bekijk bericht
    Dat ook, originaliteit kan je hem zeker niet toedichten.
    Mixen van amps vind ik ook super, inderdaad een wet en een dry amp, of een Vox voor de cleans en een Marshall voor de scheur in mijn geval.
    Maar zoals Bonamassa dat doet, ik weet het niet, het klinkt niet heel veel slechter als hij de amps mixt dus slecht kan ik het nou ook weer niet noemen, maar het klinkt i.m.o. ook niet beter.
    Dat komt omdat zijn amps, op de marshall na dan, allemaal ongeveer dezelfde voicing hebben. Tegenwoordig gebruikt hij trouwens weer meer plexi's

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    6.996

    Standaard

    Precies, dat denk ik ook ja.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top