Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 32 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 315
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 november 2005
    Locatie
    Beverwijk
    Berichten
    2.910

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peter_heijnen Bekijk bericht
    Geen buizen of extra voeding op mijn bord nodig. Als het echt is gelukt, zoals hij beweert, en ik een extensie van mijn amp krijg, wil ik er een.
    JA dat is nou net wat ik niet hoor in dat filmpje. Er wordt gezegd geen interactie tussen pedaal en amp. Daar heb ik moeite mee. Dan maak je namelijk van je versterker een poweramp. En het pedaal is hoofdzakelijk bepalend in het geluid.
    Ibanez as200/Ibanez silverseries strat -> Lex Bos Superdrive IV-> Wampler Analog Echo-> Barber launchpad-> ac30

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 oktober 2008
    Locatie
    whereever I lay my head
    Berichten
    6.352

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nico de Roode Bekijk bericht
    Nee hij zegt pedaal.
    jammer.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Tja, rijsberman zei het zo subtiel als een kettingzaag en zo genuanceerd als een orkaan.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grayfink Bekijk bericht
    +1 voor Rijsberman, en dan heb ik het niet eens gelezen.

  3. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nico de Roode Bekijk bericht
    JA dat is nou net wat ik niet hoor in dat filmpje.
    Damn je hebt gelijk. Was weer eens het aloude wens/vader/gedachte syndroom dat hier toesloeg.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  4. #14

    Standaard

    Ik verwacht dat het een TS of Zendrive achtige kopie zal worden.
    Maar Peter heeft wel een goede naam hoog te houden.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 november 2005
    Locatie
    Beverwijk
    Berichten
    2.910

    Standaard

    Ik vind het wel een sympathieke vent die weg komt met flauwekul als: het pedaal verdient zich terug omdat je geen preampbuizen verslijt. Alhoewel dat geeft ons wel een leuk rekensommetje.
    Met mijn ervaring met buizenpreamppedalen en preamp buizen in mijn vox wisselen moet dat van Weelden pedaal niet al te veel gaan kosten wil het zichzelf terugverdienen.
    Ibanez as200/Ibanez silverseries strat -> Lex Bos Superdrive IV-> Wampler Analog Echo-> Barber launchpad-> ac30

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nico de Roode Bekijk bericht
    Ik vind het wel een sympathieke vent die weg komt met flauwekul als: het pedaal verdient zich terug omdat je geen preampbuizen verslijt. Alhoewel dat geeft ons wel een leuk rekensommetje.
    Met mijn ervaring met buizenpreamppedalen en preamp buizen in mijn vox wisselen moet dat van Weelden pedaal niet al te veel gaan kosten wil het zichzelf terugverdienen.
    Zo had ik het nog niet bekeken! Je hebt gelijk.... Dus OF het pedaal wordt EUR 200,- OF hij gebruikte HELE dure pre-amp buisjes :-)
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  7. #17

    Standaard

    Klinkt als buizen, speelt als buizen, je hebt niet door dat het transistor is, blablabla bla bla bla.... Het wordt gewoon een of ander reteduur klereding dat over een of andere magische eigenschap zou bezitten, en waarschijnlijk het zoveelste kopie is van alles wat er al bestaat. Later!

  8. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dreverhaven Bekijk bericht
    ... Later!
    Normaal gesproken wel, maar dit is de man die de brown sound wist te vangen in 1he.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2006
    Locatie
    Drenthe
    Berichten
    3.535

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peter_heijnen Bekijk bericht
    Normaal gesproken wel, maar dit is de man die de brown sound wist te vangen in 1he.
    +1. Plus als hij een jaar heeft gewerkt aan zijn brouwsel, mogen we het ook wel een 'fair-shot' geven lijkt me.
    Te Koop:
    Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.
    Gevraagd: Delay, Chorus

  10. #20

    Standaard

    Nou dat wil ik dan best van jullie aannemen, maar toch snap ik het concept niet echt. Waarom moet een pedaal per se op elke amp klinken? Je kiest toch niet voor niets die amp voor die sound, wat heb je dan aan een pedaal wat overal hetzelfde op klinkt? Het kan ook niet anders gerealiseerd worden dan door juist de karakteristiek van de amp te neutraliseren, dat lijkt mij niet echt een positieve eigenschap.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top