Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 16
  1. #1

    Standaard Wahwah ombouwen tot volumepedaal of repareren?

    Ik ben niet zo'n effectenman, een wahwah is voor mij genoeg. De mijne heeft het (denk ik) begeven, zie daarover deze draad.

    Nu leek het me wel handig ook eens een volumepedaal te hebben. Ik zou dus de wah kunnen ombouwen en een nieuwe wah kopen. Alleen: ik heb totaal geen verstand van wat er de laatste jaren aan wah's op de markt is gekomen. Wat ik wel weet, is dat ik dik tevreden was over mijn eigen wah, een Jen Cry Baby Super uit ca. 1985. Zijn er moderne wahs met (ongeveer) hetzelfde effect als mijn oude vertrouwde Jen? Dan hoef ik niet moeilijk te doen en koop ik een nieuwe. En bouw ik de oude om tot volumepedaal. Of zeggen jullie: niet doen, kost je een bak geld, je krijgt nooit meer wat je gewend was en voor minder kan je je ouwe wah laten opknappen. Die volumepedaal is geen must trouwens. Het belangrijkste is een werkende, mooi klinkende wahwah!

    Alvast bedankt voor de reacties.

  2. #2

    Standaard

    RMC-3 heb ik weleens gehoord, maar goed, daarom veel te duur.
    Ik zou 'm (laten) fixen. Het is, als het goed is, een eenvoudig, makkelijk in rond te prutsen, apparaat.

    edit: oh, mechanisch, nee, dat is een ander verhaal.
    Laatst gewijzigd door tommus42; 7 december 2011 om 09:48
    Gezocht: 100x probe voor oscilloscoop
    Aangeboden: niets

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 april 2006
    Berichten
    4.059
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Als mede Jen-fanaat en eigenaar van heelveel wah's kan ik maar één ding zeggen: weinig klinkt zoals of komt in de buurt. En als iets in de buurt komt, is het oud. Helemaal niks van de huidige generatie gaat je die zompige, tikkie knorrige supersmerige wah-sound geven van je Jen.