Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 16
  1. #1

    Standaard Wahwah ombouwen tot volumepedaal of repareren?

    Ik ben niet zo'n effectenman, een wahwah is voor mij genoeg. De mijne heeft het (denk ik) begeven, zie daarover deze draad.

    Nu leek het me wel handig ook eens een volumepedaal te hebben. Ik zou dus de wah kunnen ombouwen en een nieuwe wah kopen. Alleen: ik heb totaal geen verstand van wat er de laatste jaren aan wah's op de markt is gekomen. Wat ik wel weet, is dat ik dik tevreden was over mijn eigen wah, een Jen Cry Baby Super uit ca. 1985. Zijn er moderne wahs met (ongeveer) hetzelfde effect als mijn oude vertrouwde Jen? Dan hoef ik niet moeilijk te doen en koop ik een nieuwe. En bouw ik de oude om tot volumepedaal. Of zeggen jullie: niet doen, kost je een bak geld, je krijgt nooit meer wat je gewend was en voor minder kan je je ouwe wah laten opknappen. Die volumepedaal is geen must trouwens. Het belangrijkste is een werkende, mooi klinkende wahwah!

    Alvast bedankt voor de reacties.

  2. #2

    Standaard

    RMC-3 heb ik weleens gehoord, maar goed, daarom veel te duur.
    Ik zou 'm (laten) fixen. Het is, als het goed is, een eenvoudig, makkelijk in rond te prutsen, apparaat.

    edit: oh, mechanisch, nee, dat is een ander verhaal.
    Laatst gewijzigd door tommus42; 7 december 2011 om 09:48
    Gezocht: 100x probe voor oscilloscoop
    Aangeboden: niets

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 april 2006
    Berichten
    4.059
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Als mede Jen-fanaat en eigenaar van heelveel wah's kan ik maar één ding zeggen: weinig klinkt zoals of komt in de buurt. En als iets in de buurt komt, is het oud. Helemaal niks van de huidige generatie gaat je die zompige, tikkie knorrige supersmerige wah-sound geven van je Jen.
    En dit temeer omdat jij dus al 25 jaar gewend bent aan Jouw Jen. Gitaristen zijn gewenningsdieren en hebben de neiging om hun eigen wah te prefereren boven welke andere dan ook. Dat heb ik vaak meegemaakt als ik ze op legendarische wah's liet spelen - ze vinden hun eigen wah toch het lekkerst.
    Dus raad ik je aan je Jen te (laten) repareren, of laat het binnenwerk in een nieuwe behuizing. Dat zal geen vermogen kosten. Je zou er een combi volumepedaal/wah van kunnen laten maken ( a la Mr Crybaby). Maar hoe dan ook: denk niet dat je jouw vertrouwde geluid uit iets van nu kunt halen.
    Ik kreeg vier maten solo, maar heb ze niet gebruikt.

  4. #4

    Standaard

    Thnx. @tommus42: het is vooral een electronisch defect, dat van die veer is niet onoverkomelijk.

    @zoon van piet: dan zal ik eens overwegen contact op te nemen met een alhier bekend effectpedalenreparateur :-)

    Groeten van zoon van jan :-)

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2010
    Locatie
    Industriële werkplaats loods 6.7
    Berichten
    3.750

    Standaard

    Als je hem zou laten ombouwen, kan je hem beter aan mij geven. Dan krijg jij van mij een spiksplinternieuwe volume.
    ONRUST NV
    De multi industriële muziekfabrikant
    onverstaanbaar helder zonder meer
    Vroeger, toen de knaken nog van hout waren en de pliesie nog op varrekens reed

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Swampman Bekijk bericht
    Thnx. @tommus42: het is vooral een electronisch defect, dat van die veer is niet onoverkomelijk.
    Dat elektronische ook niet ;-)
    Goed dat je er even bij zegt dat het over een ouwe JEN gaat. Dat had ik even gemist. Dat maakt reparatie helemaal meer aan te raden dan em te slopen.

    groeten van de Vader van Bas.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 april 2006
    Berichten
    4.059
    Blog Entries
    1

    Standaard

    en de vader van Lody wil even melden dat de Kleinzoon van Piet vandaag jarig is...
    Ik kreeg vier maten solo, maar heb ze niet gebruikt.

  8. #8

    Standaard

    Goed goed, jullie hebben me overtuigd. Ik ga 'm een tweede leven gunnen!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 april 2006
    Berichten
    4.059
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Super! Daar ga je nog veel plezier van hebben...
    Ik kreeg vier maten solo, maar heb ze niet gebruikt.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2010
    Locatie
    Industriële werkplaats loods 6.7
    Berichten
    3.750

    Standaard

    Heh jammer, ik zag die ruil wel zitten
    ONRUST NV
    De multi industriële muziekfabrikant
    onverstaanbaar helder zonder meer
    Vroeger, toen de knaken nog van hout waren en de pliesie nog op varrekens reed

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top