Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 27

Discussie: Maxon OD-9

  1. #1

    Standaard Maxon OD-9

    Iemand ervaring met dit pedaal? Ik ben op zoek naar een goede overdrive die bij rhythm strak blijft en die mijn clean geluid net een beetje extra kan boosten (net 'n randje). Ik heb laatst al eens een Ibanez TS-9 geprobeerd en die klonk best goed, maar de Maxon blijkt meer bass te behouden en is true bypass. De Maxon OD-808 vond ik iets te smooth.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 april 2006
    Berichten
    4.059
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Als jij die 'blijkt meer bass te behouden en is true bypass' kan horen, ben je een knappe. Maxon OD-9 = Ibanez TS 9. Mijn vroege reissue TS 9 komt van Maxon en heeft precies dezelfde printplaat, met precies dezelfde dingeskes erop. Alleen is bij de Maxon een deel van de print leeg ivm de TBP schakeling.
    Ik heb ze vaak vergeleken.. ik hoor geen verschil.
    Ik kreeg vier maten solo, maar heb ze niet gebruikt.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2006
    Locatie
    South Denmark
    Berichten
    7.756

    Standaard

    Ik heb er ook 1 en ben er tevreden mee , hiervoor heb ik diverse andere gehad en deze mag blijven

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    De enorme verschillen tussen een 808 en een 9 horen vind ik al knap. Die verschillen zijn zo miniem, dat het me sterk lijkt dat je een 808 meer smooth vindt klinken. Ik zou het al knap vinden als je met een blinde test een Bad Monkey d'r tussen uit vist.

    De enige reden waarom ik een Maxon boven een Ibanez verkies is het schakelknopje. Die dikke lap werkt voor mij minder lekker dan het knopje van de Maxon.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zoon van Piet Bekijk bericht
    Als jij die 'blijkt meer bass te behouden en is true bypass' kan horen, ben je een knappe. Maxon OD-9 = Ibanez TS 9. Mijn vroege reissue TS 9 komt van Maxon en heeft precies dezelfde printplaat, met precies dezelfde dingeskes erop. Alleen is bij de Maxon een deel van de print leeg ivm de TBP schakeling.
    Ik heb ze vaak vergeleken.. ik hoor geen verschil.
    Dat de Maxon OD-9 meer laag behoudt heb ik niet zelf ondervonden. Dat lees ik in een aantal reacties op internet. Het was mijn vraag eerder wat jullie ervan vinden.

    Over de vergelijking met de Ibanez TS-9 en de Maxon OD808: er was geen 'enorm' verschil, dat heb ik ook niet gezegd. Naar mijn idee klonk de Ibanez TS-9 net een beetje strakker, maar dat is voor iedereen natuurlijk anders.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 april 2006
    Berichten
    4.059
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vraag Bekijk bericht
    Dat de Maxon OD-9 meer laag behoudt heb ik niet zelf ondervonden. Dat lees ik in een aantal reacties op internet. Het was mijn vraag eerder wat jullie ervan vinden.

    Over de vergelijking met de Ibanez TS-9 en de Maxon OD808: er was geen 'enorm' verschil, dat heb ik ook niet gezegd. Naar mijn idee klonk de Ibanez TS-9 net een beetje strakker, maar dat is voor iedereen natuurlijk anders.
    De eerste die dat schreef op internet was analogman. en op een of andere manier is zijn woord wet en ultieme waarheid op het web. En misschien zit er een kern van waarheid in, door het geringere aantal componenten op de printplaat en/of in het signaalpad heb je (kans op) een schoner geluid, wat zich mogelijk uit in een betere laagweergave..
    Maar als gezegd heb ik ze allebei en hoor ik niet echt verschil.. ze hebben ook echt dezelfde print. De huidige TS-9 van Ibanez is overigens niet meer door Maxon gemaakt en heeft een andere printplaat. In mijn oren leggen ze het allebei af tegen een oude screamer als mijn TS-9. Mijn grootste persoonlijke bezwaar tegen de Maxon zit in die TBP-schakeling: hij voelt anders bij het schakelen ( en ik ben al sinds 82 gewend aan de standaard Ibanez schakeling..kon er niet echt aan wennen.)

    De verschillen tussen de OD 808 en TS-9 zullen ook klein zijn. Mogelijk dat de een je meer aanspreekt dan de ander. maar echt vergelijken kan eigenlijk alleen naast elkaar, met dezelfde gitaar en amp en zo.. en zelfs dan kan een verschil veroorzaakt worden door de batterijen, de volgorde waarin ze staan, de stand van de maan en eb en vloed of de totale toestand van hemel en aarde..
    Ik kreeg vier maten solo, maar heb ze niet gebruikt.

  7. #7

    Standaard

    Bedankt voor het advies!

    Als de Maxon OD-9 en de Ibanez TS-9 zo weinig van elkaar verschillen, kan ik net zo goed op zoek gaan naar een tweedehands Ibanez'je. Die zie ik vaak genoeg langskomen op Marktplaats etc.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2002
    Locatie
    11.710 Km buiten Amsterdam
    Berichten
    590

    Standaard

    Ik ben niet al te lang geleden ook aan het shoppen geweest voor een OD pedaal en daarbij een hoop pedalen vergeleken. Als je de OD 808 te 'smooth' vindt dan zou je de OCD Fulltone overdrive eens kunnen proberen, die heeft net wat meer 'bite'. Voor mij viel die daarom af, maar misschien is het juist wat jij zoekt. Succes!
    Gear:
    Schecter C-1 BlackJack | Schecter Hellraiser Sunset FR | PRS Torero SE | Vintage V6 Icon LB
    Blackstar Artisan 30H | Blackstar HT-Blackfire | Demeter Comp-2 Pro | 1x12 SugarCone

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.337

    Standaard

    Eeehhhh... De OCD is echt iets heeeeeeeel anders....
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    Eeehhhh... De OCD is echt iets heeeeeeeel anders....
    +1
    Er zijn ook nog steeds hele volksstammen die een Iba SD9 betitelen als een harde TS. Hebben geen reet met elkaar te maken behalve het merkje maar goed.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top