Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 oktober 2006
    Locatie
    Sittard
    Berichten
    610

    Standaard Kitty Hawk Apache schema gevraagd

    Hoi forummaatjes,

    Sinds een paar jaar heb ik een Kitty Hawk Apache. Deze staat momenteel bij de reparateur, vanwege geluid dat weg valt, krakende potmeters en nog meer van dat soort ongein. Wat het de reparateur moeilijk maakt, is dat er geen schema van te krijgen is op internet.

    Is er hier iemand die me via-via aan zo'n schema kan helpen? Of, weet iemand misschien de contactgegevens van de Kitty Hawk club zodat ik het daar kan navragen eventueel? Versterker is omstreeks '97 in Doetinchem gemaakt, en zover ik het internet mag geloven, zijn er maar een paar exemplaren gemaakt.

    Wie weet meer, wie kan me helpen? Zou ontzettend tof zijn!

    Alvast bedankt!

    Serge

  2. #2

    Standaard

    Een ervaren reparateur tekent z'n ding uit. Zooo complex is de gemiddelde buizenbak niet en buizenversterkerschema's zijn niet "ineens" totaal nieuw. De meeste volgen een soortgelijke topologie.

    Dan,
    Over dat ding van jou is idd erbarmelijk weinig te vinden. Wel bestaat KH nog en hebben ze een schema downloadsite (1 minuut google)
    http://www.kittyhawkamps.com/schaltplaene.html

    Staat de jouwe niet bij. Als ze echter zo open zijn met schematuur kan een mailtje jou en je reparateur veel tijd schelen. Gewoon eens om vragen dus. Indien niet moet het spul in bovenstaande link je reparateur genoeg cross reference info opleveren om je amp af te kunnen maken.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 oktober 2006
    Locatie
    Sittard
    Berichten
    610

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Een ervaren reparateur tekent z'n ding uit. Zooo complex is de gemiddelde buizenbak niet en buizenversterkerschema's zijn niet "ineens" totaal nieuw. De meeste volgen een soortgelijke topologie.

    Dan,
    Over dat ding van jou is idd erbarmelijk weinig te vinden. Wel bestaat KH nog en hebben ze een schema downloadsite (1 minuut google)
    http://www.kittyhawkamps.com/schaltplaene.html

    Staat de jouwe niet bij. Als ze echter zo open zijn met schematuur kan een mailtje jou en je reparateur veel tijd schelen. Gewoon eens om vragen dus. Indien niet moet het spul in bovenstaande link je reparateur genoeg cross reference info opleveren om je amp af te kunnen maken.
    Die link had ik al gevonden, ook gemaild maar geen antwoord, is inmiddels een week geleden. Ik ga ze morgen eens bellen, mijn duits is nog nicht so schlecht, en inderdaad niks over de Apache te vinden. Ik heb de vraag ook al gesteld op het Musiker-board.de

    M.a.w. ik ga de reparateur eens bellen en hem deze link eens doorsturen sowieso, kan nooit kwaad.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 oktober 2006
    Locatie
    Sittard
    Berichten
    610

    Standaard

    En dan, na een dag flink zitten zoeken, ben ik op het volgende draadje op dit forum (!!!!) tegen gekomen:

    http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...preme-Series-1

    Huigens Hengelo heeft ze gemaakt, ik heb inmiddels telefonisch contact met ze gehad en het werd bevestigd dat de versterker door hun gemaakt was. Omdat dit nogal historie voor hun is en de boel in archieven zit opgeborgen, werd me vriendelijk gevraagd om morgen terug te bellen en even met de baas te babbelen. Wordt vervolgd!! Ik ben er nu zelf ook erg benieuwd naar!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 oktober 2006
    Locatie
    Sittard
    Berichten
    610

    Standaard

    Vandaag heb ik de versterker terug gekregen, hij is gefixt!! Een volle warme drukkende sound, 60 Watt E34L op een 4x12 staat nu in de huiskamer!! Wat ben ik (en mijn vrouw) hier blij mee Helaas moet ik wachten tot woensdag, dan krijgt deze zijn vuurdoop!
    Wat is er nu aan gedaan:
    Nieuwe eindbuizen ((JJ E34L)
    Reverb circuit verwijderd, was defect, sowieso zat er geen reverb unit in
    Nieuwe potmeters voor de volume knoppen, input jacks voor de fx-loop vernieuwd, deze waren verroest door de jaren heen.

    Ik wacht nog steeds op een schema, heb de vraag op een aantal forums gedropt, Huigens in Hengelo had deze versterker niet gemaakt, in tegenstelling tot wat een dag eerder beweerd werd. Soit, het zal me een zorg zijn! Ben blij dat het gezin weer compleet is, en dat alles goed is gekomen!
    Laatst gewijzigd door dr.distortion; 5 december 2011 om 22:06

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik reanimeer dit draadje even. Heb namelijk ook zo'n KH Apache en verbaas me er wat over. Vrijwel niets over te vinden en wat mij nog meer stoort is dat er op de achterkant "Dutch Amplifier Corporation Doetinchem" staat.... Doetinchem, waar ik al best lang woon en waar ik ook op een paar echte one-of-a-kind KH's gespeeld heb. Pre-amp gehad die door Gundolf Roy, die toen bij Huigens werkte, gerepareerd is. Het schema van de Counterpoint door Gundolf getekend, omdat de KH van m'n broer steeds stierf en zij eigenlijk geen schema hadden.... Duitse degelijkheid! Verhaal van Kitty Hawk zit overigens wel iets anders in elkaar dan dat er beweerd wordt.

    Die Apache klinkt overigens erg goed! Hij is stil, mooi clean, 'duur' klinkend lead. Best een eigen sound, niet direct aan de bekende Fender of Marshall sound te knopen. Versterker ziet er erg lelijk uit, maar ik vermoed dat dit niet origineel maar huisvlijt is.


  7. #7
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Waar is de Duitse grundlichkeit gebleven ?

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Zoiets schat ik in, The Eagle komt uit dezelfde 'lijn' maar daar is ook al vrij weinig over te vinden..



    Hier het draadje, maar die had je waarschijnlijk zelf ook al gevonden.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Waar is de Duitse grundlichkeit gebleven ?
    Bij Volkswagen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dutch66 Bekijk bericht
    Zoiets schat ik in, The Eagle komt uit dezelfde 'lijn' maar daar is ook al vrij weinig over te vinden..



    Hier het draadje, maar die had je waarschijnlijk zelf ook al gevonden.
    Inderdaad één van de weinige dingen die er over te vinden is. Ga er ook vanuit dat het een vrij zeldzame versterker is. Ik dacht dat de serie uit 3 versterkers bestaat: 50 watt Apache 2 kanalen met gescheiden toonregeling, 100 watt Eagle 2 kanalen met gedeelde toonregeling en 150 watt Comanche geen flauw idee, ergens iets over gelezen.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 oktober 2006
    Locatie
    Sittard
    Berichten
    610

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ik reanimeer dit draadje even. Heb namelijk ook zo'n KH Apache en verbaas me er wat over. Vrijwel niets over te vinden en wat mij nog meer stoort is dat er op de achterkant "Dutch Amplifier Corporation Doetinchem" staat.... Doetinchem, waar ik al best lang woon en waar ik ook op een paar echte one-of-a-kind KH's gespeeld heb. Pre-amp gehad die door Gundolf Roy, die toen bij Huigens werkte, gerepareerd is. Het schema van de Counterpoint door Gundolf getekend, omdat de KH van m'n broer steeds stierf en zij eigenlijk geen schema hadden.... Duitse degelijkheid! Verhaal van Kitty Hawk zit overigens wel iets anders in elkaar dan dat er beweerd wordt.

    Die Apache klinkt overigens erg goed! Hij is stil, mooi clean, 'duur' klinkend lead. Best een eigen sound, niet direct aan de bekende Fender of Marshall sound te knopen. Versterker ziet er erg lelijk uit, maar ik vermoed dat dit niet origineel maar huisvlijt is.
    Yep, degene die ik heb zag er nog erger uit. Smalle stroken aluminium met opening ertussen. En door de warmte gingen ze loshangen. Na wat klooien het ding weg gebracht naar GPE in Linne. Advies was, dat circuit dusdanig slecht was en het beter was om via een kit de versterker eigenlijk om te bouwen. Dat is inmiddels gebeurd, hij is omgebouwd naar een Soldano Hot Rod 50+. Ik heb hem eigenlijk nog nooit naast een echte gehoord, maar klinkt erg lekker. Clean van warm clean tot dikke rock-scheur. Drive kanaal zit al gauw in Rammstein sferen, gain op 3.5-4.0 vind ik lekker rauw, kan dan nog een keer geboost worden...maar een KH is het niet meer. Buitenkant is inmiddels ook gerenoveerd Jammer toch eigenlijk, die KH had ik nog gehoord in een winkel in Eindhoven, ongeveer tien jaar geleden...dat ding klonk toen waanzinnig goed.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top