Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 12 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 117
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.662

    Standaard

    ik ben bang dat je voor belegt brood een goede klantenkring moet hebben die ook het geld willen betalen wat het waard is.

    velen zien toch een gitaar als waarde object en gaan dan liever voor een 'waardevast' merk dan een voor hetzelfde geld misschien wel betere custom build die later onverkoopbaar blijkt.

    misschien gewoon een standaard set van gitaren maken en die te koop aanbieden en de reacties eens afwachten.
    nederlanders blijven wat dat betreft nederlanders (kruideniers mentaliteit)
    voor een briefkaart op de eerste rang willen zitten en het onderste uit de kan willen hebben (liefst nog met de kan erbij)

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juli 2005
    Locatie
    Ravels
    Berichten
    141

    Standaard

    ja kijk, zoals ik al zei, voorlopig is het gewoon als bijverdienste, ik heb zowiezo nog een andere job waar ik m'n brood mee verdien.

    Als alles goed gaat, en er is veel vraag, dan pas zou ik nog maar overwegen om m'n andere job op te zeggen.


    Maar bv. de 3 gitaarmodellen die ik nu voor mezelf al heb uitgerekend, zou ik, als ik full time ga, er van elk 1 per maand moeten verkopen, om een leuke winstmarge te hebben waar ik van kan leven. Met 3 van het goedkoopste model kom ik al net rond eigenlijk. Niet dat ik er superrijk van zou zijn, maar genoeg om van te leven. Probleem is dat je er wel elke maand 3 verkocht moet krijgen. En daar ben ik momenteel nog niet zeker van aan zo'n prijs. Goedkoopste ontwerp dat ik heb momenteel is zo'n 800€ voor een soort V-model met elzen body, maple hals en ebben toets. Pickups van EMG, een Gotoh Tune-O-Matic brug met string through body en Grover Rotomatic tuners.


    Maar gitaren bouwen is natuurlijk niet het enige wat ik zou doen, er komen waarschijnlijk nog wel allerhande reparaties en onderhoud/afstelling bij, waar je ook wat geld mee kan verdienen.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lorenz Bekijk bericht
    Maar gitaren bouwen is natuurlijk niet het enige wat ik zou doen, er komen waarschijnlijk nog wel allerhande reparaties en onderhoud/afstelling bij, waar je ook wat geld mee kan verdienen.
    Ik denk dat je wat dat betreft weinig keus hebt, al is het maar om je deskundigheid te tonen en zo via via een naam(pje) kan opbouwen.. We zijn ook een volk van: eerst zien, dan geloven..
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2006
    Locatie
    NB
    Berichten
    1.285

    Standaard

    Als je je gitaren die je voor 350,- bouwt voor 800,- euro kan verkopen, en je maakt er 3 per maand, ga je niet veel overhouden. 450 per gitaar x 3 en dan de belasting er nog af. Reken ook je slijtage van gereedschap, verbruik van electra enz. enz. dan blijft er verdomd weinig per maand over.

    Als je dan al 3 gitaren moet bouwen, blijft er ook weinig tijd over voor reparaties en afstelwerk voor derden.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juli 2005
    Locatie
    Ravels
    Berichten
    141

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door spirit Bekijk bericht
    Als je je gitaren die je voor 350,- bouwt voor 800,- euro kan verkopen, en je maakt er 3 per maand, ga je niet veel overhouden. 450 per gitaar x 3 en dan de belasting er nog af. Reken ook je slijtage van gereedschap, verbruik van electra enz. enz. dan blijft er verdomd weinig per maand over.

    Als je dan al 3 gitaren moet bouwen, blijft er ook weinig tijd over voor reparaties en afstelwerk voor derden.

    Ik zei niet dat het ideaal was, maar met die 3 gitaren, en allerhande kosten er vanaf, dan kom ik net rond. Maar dan heb ik natuurlijk niet veel meer over voor andere leuke dingen, vandaar dat het niet ideaal is.

    Ik woon gelukkig heel goedkoop, en betaal geen benzine aangezien ik niet rijd.

    Geloof me, ik heb alles al wel goed uitgerekend toen ik m'n prijsbepaling deed

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Er was hier laatst toch iemand die in schotland ofzo in een week een gitaar gebouwd had? Als iemand zonder ervaring dat lukt, moet dat met meer ervaring toch wel wat sneller kunnen, dat gecombineerd met reparatie's enzo, moet er wel een boterham te verdienen zijn..

    Het zal hard werken worden, dat zonder twijfel..
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Locatie
    net niet in friesland :D
    Berichten
    21.363
    Blog Entries
    2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door spirit Bekijk bericht
    Als je je gitaren die je voor 350,- bouwt voor 800,- euro kan verkopen, en je maakt er 3 per maand, ga je niet veel overhouden. 450 per gitaar x 3 en dan de belasting er nog af. Reken ook je slijtage van gereedschap, verbruik van electra enz. enz. dan blijft er verdomd weinig per maand over.

    Als je dan al 3 gitaren moet bouwen, blijft er ook weinig tijd over voor reparaties en afstelwerk voor derden.
    met zo'n inkomen betaal je geen belasting.

  8. #18
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bass blom Bekijk bericht
    met zo'n inkomen betaal je geen belasting.
    Volgens mij krijg je zelfs aanvulling van het UWV en een sollicitatieplicht.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2006
    Locatie
    NB
    Berichten
    1.285

    Standaard

    Houd ook nog rekening met garantie gevallen. Als kopers "veel" voor een product betalen, verwachten ze ook veel. Met de zeur-mentaliteit van tegewoordig kan je er op rekenen dat er op een dag iemand aan de deur staat, die ergens iets over te klagen heeft en je vervolgens een reparatie hebt, waar je niets aan verdiend.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bass blom Bekijk bericht
    met zo'n inkomen betaal je geen belasting.
    Absoluut waar en zowel, eet je droog brood en moet je wonen voor 2 florijnen in de maand..
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top