Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 19
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 juli 2010
    Locatie
    Stein, Limburg
    Berichten
    1.990

    Standaard Huidige waarde Hanika uit 1980

    Momenteel bezit ik een nylonsnarige Hanika uit 1980. nu vraag ik me af wat ik hier nog voor kan krijgen.
    Hanika zegt dat de gitaar in 1980 ongeveer €800 nieuw koste. op de gitaar zit uiteraard wel wat gebruikerssporen en krasjes en er zit op het fretboard wat stickers (die zo weg te halen zijn) die ik er op heb geplakt om beter te zien waar ik met mijn vingers zit.

    foto's komen later op de avond (heb nu even niet de mogelijkheid om foto's te schieten)

    dus wat zeggen jullie? waardeloos geval of mooi verzamelaars-object?
    Luc op YouTube & Facebook!
    Te koop: Celestion Classic Lead 80 speaker. In goede staat en werkt perfect.
    Te koop: Kustom Defender 5H + Kustom 112 Cab. zo goed als nieuw inc. kabels.
    PM voor info/foto's.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 juli 2010
    Locatie
    Stein, Limburg
    Berichten
    1.990

    Standaard

    Foto's:









    en zijn de foto's kwa bestandgrootte niet te groot (dus laden lang?) anders maak ik ze ff kleiner.
    Luc op YouTube & Facebook!
    Te koop: Celestion Classic Lead 80 speaker. In goede staat en werkt perfect.
    Te koop: Kustom Defender 5H + Kustom 112 Cab. zo goed als nieuw inc. kabels.
    PM voor info/foto's.

  3. #3
    Super Moderator
    Geregistreerd
    6 februari 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    3.415

    Standaard

    Het laden gaat nogal traag, ja.

  4. #4

    Standaard

    Ik geef je er 75,- voor.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 juli 2007
    Locatie
    Gat in de grond
    Berichten
    3.434

    Standaard

    Volgens mij gaat dit niet echt heel veel meer opbrengen nee.
    Emptyfield - coverband met Brabantse gezelligheid!

  6. #6

    Standaard

    Mijn neef had vroeger een Hanika, die was niet verkeerd. Had er toen bijna zelf één gekocht, maar het exemplaar dat ze hadden had een slecht afgewerkte fret of zoiets, waardoor we toch verder gekeken hebben. Maar €800,-- toen? Dat had dan dus ongeveer 1750 gulden geweest moeten zijn. Dacht dat Hanika nu ook weer niet een high end merk was. Bedoelen ze niet 800 gulden?

    En wat het nu waard is, geen idee. Mensen die een tweedehands klassieke gitaar zoeken willen een goedkope beginnersgitaar, of zijn juist op zoek naar een betaalbare optie voor een concertgitaar van een bekende bouwer gok ik zo.

  7. #7

    Standaard

    Verzamelaarswaarde zal ie waarschijnlijk niet zo snel hebben, maar ik zie niet waarom een leuke hanika geen waardevolle investering kan zijn voor bijv 'lichte' conservatorium gasten die akoestisch er vaak 'bijdoen'. Breng hem anders even naar een bouwer voor een check up, die gaat je dan zeker ook meer vertellen over de kwaliteit/waarde.

    edit: ik zie dat je uit stein komt, zit jan knooren nog in maastricht? Die weet anders wel het een en ander over gitaren.
    Laatst gewijzigd door peter_heijnen; 30 november 2011 om 10:09
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Foto's zijn behoorlijk onduidelijk. Maar goed, een foto zegt niks voor een klassieke gitaar. Ik zou zeggen rond de 300-400 euro voor een 2ehands Hanika.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    353

    Standaard

    Dit is een gitaar met massief palissander zij-en achterkanten. Deze zijn door de vader van de huidige Hanika gebouwd, Helmut en onder de € 400,00 zou ik die niet wegdoen, mits die in orde is.

    Natuurlijk wil ik die wel voor 50 Euro van je overnemen ;-). Kom hem ook halen uit mijn geboorteplaats.

    Hanika gitaren zijn erg goed gebouwd, dus ik verwacht geen problemen met die gitaar, bovendien is Armin Hanika (de zoon en nu eigenaar) erg goed in service. Mocht er ooit wat zijn: bellen en het wordt opgelost.
    Hanika bouwt nu gitaren tussen de 700 en 5000 Euro.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 juli 2010
    Locatie
    Stein, Limburg
    Berichten
    1.990

    Standaard

    er zitten (zoals op de fotos staan) een paar kleine krasjes op, dus voor 3-400 euro zou ik 'm wel weg kunnen doen?
    en er staat inderdaad in de gitaar "Helmut Hanika", en dan nog "Anno 1980", rechtsboven een 27 en linksonder een 10. zal wel voor de 10e gitaar van de 27 serie zijn of zoiets?

    en het bedrag was echt, toen, 800 euro, dus dat zal toen wel 1750 gulden zijn geweest, want volgens degene waar ik 'm van kocht was dit een erg dure gitaar geweest.
    Luc op YouTube & Facebook!
    Te koop: Celestion Classic Lead 80 speaker. In goede staat en werkt perfect.
    Te koop: Kustom Defender 5H + Kustom 112 Cab. zo goed als nieuw inc. kabels.
    PM voor info/foto's.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top