Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 21
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 oktober 2009
    Locatie
    In 't zuiden
    Berichten
    1.592

    Standaard Welk distortion/overdrive pedaal zoek ik

    Ik zoek een overdrive/distorion pedaal waarmee ik lekker kan scheuren over mijn Vox AC30. Ik heb nu een MXR 78 badass distortion, maar daar krijg ik net niet de lekkere scheur uit die ik voor 'oren' heb.

    Ik heb al wat research gedaan en kom op de volgende pedalen uit:

    Big Muff
    MXR Custom Badass Modified O.D.

    Ook zag ik dat er onder de big muff pedalen weer andere varianten zitte; little big muff en nu een nieuwere met tone switch o.i.d.. Kortom ik zie door de bomen het bos even niet meer....

    Gibson, what else...?

  2. #2

    Standaard

    Een Big Muff is totaal geen overdrive, welke variant je ook neemt. Een Big Muff is een fuzz (al is hij redelijk smooth) met erg veel bass en gain. Gedefinieerde akkoorden en dynamiek hoef je niet te verwachten. Dit klinkt allemaal erg negatief, maar ze zijn prima geschikt voor solo's en dergelijke. Het is totaal niet vergelijkbaar met een overdrive, in ieder geval.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blend Bekijk bericht
    Ik zou 'm uit het raam flikkeren en er zelf achteraan springen.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 oktober 2009
    Locatie
    In 't zuiden
    Berichten
    1.592

    Standaard

    Hmm ik zoek dus juist een pedaal voor het hardere rythem werk; powerchords....geen big muff?
    Gibson, what else...?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 mei 2005
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    6.256

    Standaard

    Zou ik niet doen nee. Smeerd het hele akkoorden werk dicht.
    Misschien de gain gebruiken van je Vox en aanvullen (boosten) met een Tubescreamer?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Ik wás lief, maar ik heb nu een Marshall.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 oktober 2009
    Locatie
    In 't zuiden
    Berichten
    1.592

    Standaard

    het idee is om het ook op laag volume te kunnen. Dus om lekker gain uit de Vox te halen moet hij al vrij luid staan.

    En een MI Audio Crunch Box, is dat een idee?

    Ik zoek eigenlijk vanalle hande ideeën om te gaan testen. Ik ga in december namelijk naar Keulen, en een voorselectie zou handig zijn
    Gibson, what else...?

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 mei 2005
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    6.256

    Standaard

    Chrunchbox is leuk maar nou niet echt heel transparant. MI audio Blues pro is wel een hele goede stand alone overdrive die je even mee moet pakken tijdens het testen! Die zijn tweedehands wel te vinden voor 70 euro.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Ik wás lief, maar ik heb nu een Marshall.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 november 2005
    Locatie
    Beverwijk
    Berichten
    2.910

    Standaard

    Die big muff werkt met een vox wel voor wall of fuzz. Goed voorbeeld is de blackout effects musket fuzz. Super met de vox. Wat je zou kunnen doen is die germanium 4 big muff proberen. Overdrive en distortion in 1. http://www.youtube.com/watch?v=fVtwsGf67sk
    Waar ik nieuwsgierig naar ben is het nieuwe black arts toneworks black forest. Een ge-modde colorsound overdriver. ook een germanium pedaal.
    http://proguitarshop.com/black-arts-...overdrive.html
    En wat volgens mij ook zou moeten werken is de DAM sonic titan
    http://www.youtube.com/watch?v=GwCQS...eature=related
    Ibanez as200/Ibanez silverseries strat -> Lex Bos Superdrive IV-> Wampler Analog Echo-> Barber launchpad-> ac30

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 november 2005
    Locatie
    Beverwijk
    Berichten
    2.910

    Standaard

    Deze schijnt in de combi tele ac30 ook lekker te zijn:
    http://www.subdecay.com/liquid-sunsh...ss-a-overdrive

    En ja zolang de fabrieksversie van de lexbos superdrive er nog niet is, zou je ook kunnen sparen en wachten.
    Ibanez as200/Ibanez silverseries strat -> Lex Bos Superdrive IV-> Wampler Analog Echo-> Barber launchpad-> ac30

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 oktober 2009
    Locatie
    In 't zuiden
    Berichten
    1.592

    Standaard

    Heren bedankt voor de input. Ik heb denk ik het perfecte pedaal voor mij gevonden. Ik las hierboven in een ander topic iets over een Marshall scheur. Dit is ook waar ik op doedle. Conclusie; ik denk dat een Zvex Box of Rock precies is wat ik zoek.

    Gibson, what else...?

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 juli 2004
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    10.661

    Standaard

    [spam]Ik heb ook nog wel een leuk pendaal voor je liggen: Blackstar HT-Dist. Kan van overdrive naar volle bak Marshall gain, is buizen en heeft zelfs een recording out![/spam]

    Doet het erg lekker over een Vox vind ik, heb ik wel eens getest bij Feedback.
    Gibson ES 335 Studio '91 | Fender Telecaster Pink Paisley '85 | Gibson J35 | Vox AC10

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top