Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 24
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2004
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    17.149

    Standaard

    Zou hij nog steeds hetzelfde telefoonnummer hebben?
    http://bieslog.vpro.nl/programma/bie...p?news=8814411
    ALLES IS VERKOCHT!

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 oktober 2011
    Locatie
    Voorburg
    Berichten
    238

    Standaard



    Verder hoef ik niks te zeggen...

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grayfink Bekijk bericht
    Zou hij nog steeds hetzelfde telefoonnummer hebben?
    http://bieslog.vpro.nl/programma/bie...p?news=8814411

    Dat is bizar zeg Het is echt zijn telefoon nummer.

    Ik viel bijna van mijn stoel.
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  4. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fastfolkert Bekijk bericht
    Helemaal eens!
    Ik heb 'm gelukkig meermalen gezien, een keer met John Hiatt en Nick Lowe, en een tiental jaren terug samen met David Lindley akoestisch is Carre (meen ik).
    Hoewel zijn recentere werk me iets minder boeit draai ik nog veel z'n oudere CD's; tot en met Paradise and Lunch zeg maar. Heerlijk vloeiende stijl!
    Pull up some dust toch eens beluisteren, nieuwe cd, en helemaal in oude vorm en stijl



    Dacht ik geen geheim dat ik een liefhebber ben van zowel David Lindley als Ry Cooder. Wil ook nog eens een clipje van Jesus on the mainline maken, maar dan wel met een gastzanger.


  5. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Ik zet dat album met Galban vrij regelmatig op


    Brilliant dit, dan loop je je de hele tijd af te vragen waar je het van kent... blijkt het Leo Brouwer te zijn (al is het dan eigenlijk een cubaans slaapliedje)

    Secret Love is ook ontzettend mooi gedaan op die plaat.



    Cooder hoort samen met Tom Waits tot een klein groepje muzikanten waar ik overdreven sentiment wel van kan hebben. Zoiets als He'll have to go, je moet er toch niet aan denken dat een Koos Alberts dat zou doen...

    En deze is zo lief


  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 maart 2010
    Locatie
    Twente
    Berichten
    537

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
    Pull up some dust toch eens beluisteren, nieuwe cd, en helemaal in oude vorm en stijl
    Nou, dat vind ik dus een beetje tegenvallen; Pull up is niet slecht natuurlijk, maar ik mis een beetje die slide-soepelheid van Paradise and Lunch,Into the Purple Valley en vooral Show Time.

    YMMV uiteraard
    The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. (Bertrand Russell)

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Mijn favoriete album is nog steeds Showtime uit 1977.

    Ik zie trouwens dat het hele concert van Ry Cooder en de Moula Banda Rhythm Aces uit 1987 compleet (1,5 uur) op YT staat. Deze video is indertijd alleen in Japan uitgebracht op picturedisk.
    Onbegrijpelijk dat dit (nog steeds) niet als DVD is uitgebracht. Ik zou 'm iig onmiddelijk kopen. Bij gebrek aan beter heb ik 'm voor de zekerheid gelijk maar gedownload van YT.

    Cheers.

    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  8. #18

    Standaard

    Ik denk dat ik er anders naar geluisterd heb, en heb hem tot nu toe steeds in flarden voorbij horen komen. No banker left behind is liefde op het eerste oor, klinkt gelijk alsof je het al jaren kent. En er staat ook een nummer op waar hij sprekend op de jonge John Lee Hooker lijkt, zowel qua spel als (!) qua zang. Twijfelde zelfs even, maar ik meen me te herinneren dat JLH al een tijdje niet meer onder is, dat zou dus niet moeten kunnen.

    Vind zelf van de oudere platen vooral Purple valley en Chicken Skin Music erg gaaf. Ook toen had elke plaat toch al zijn eigen inslag. Jazz vind ik ook erg geslaagd, maar daar denkt hij zelf anders over. Die staat hier toch wel het meeste op, gevolgd door Chicken Skin Music.

    Jammer dat er geen dvd is uit de Showtime periode. Heb wel een vage 6 tracks live LP, maar die lijkt deels van Showtime af te komen.

  9. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telecastermaster Bekijk bericht
    Mijn favoriete album is nog steeds Showtime uit 1977.

    Ik zie trouwens dat het hele concert van Ry Cooder en de Moula Banda Rhythm Aces uit 1987 compleet (1,5 uur) op YT staat. Deze video is indertijd alleen in Japan uitgebracht op picturedisk.
    Onbegrijpelijk dat dit (nog steeds) niet als DVD is uitgebracht. Ik zou 'm iig onmiddelijk kopen. Bij gebrek aan beter heb ik 'm voor de zekerheid gelijk maar gedownload van YT.

    Cheers.

    +1 had het vroeger op video, zag het ooit toevallig voorbij komen op een franse zender. Geweldig optreden. Zonde dat dat niet in goede kwaliteit uitgebracht wordt. Net als de Rockpalast opnames. Die duitsers hebben sowieso een waanzinnige schatkamer aan live opnames bij de tv zenders.
    Laatst gewijzigd door Harald; 26 november 2011 om 19:50

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 april 2006
    Berichten
    4.059
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Fantastische muzikant, natuurlijk. en in de twee interviews die ik met hem gehad heb was ie heel sympathiek. Dat ie ook wat mindere - of laten we zeggen: gewoon menselijke- eigenschappen heeft blijkt uit deze UVDW:

    http://player.omroep.nl/?aflID=8665731

    vanaf 49minuten..

    Een echt schitterend stukje Jackson Browne en David Lindley klagend over de spullen die ze aan Cooder geleend hebben en nooit teruggekregen..
    Met de bijna spirituele conclusie dat ze de mensheid tekort zouden doen als ze hun eigen spullen weer op zouden eisen..
    Ik kreeg vier maten solo, maar heb ze niet gebruikt.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top