Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 31 van 32 EersteEerste ... 2129303132 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 301 t/m 310 van 316
  1. #301
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.047

    Standaard

    En weer een stapje in de goede richting... Het bovenblad er op!



    Inderdaad, die twee klemmen in het klankgat lijken daar wat raar te zitten, dat is omdat ik er van buitenaf niet bij kon nu de mal er nog omheen zit. Ik heb de cutaway nog niet uit het bovenblad gezaagd, maar die twee klemmen zitten dus in het bochtje.
    I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...

  2. #302
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.047

    Standaard

    Alweer een tijd geleden intussen, er zijn wat andere dingen tussendoor gekomen, en nog een project waar ik nog geen topic van heb opgestart. Misschien komt die in één keer, als hij af is.

    Maar nu dus weer eens verder met deze! Zijkanten netjes op breedte, plakrandje er in, en achterblad er op:



    En dan kunnen we ook hier eindelijk het sein "kastje dicht" geven!



    Dit waren al een paar eerdere sessies (ik word een beetje lui in het updaten, merk ik...) Vandaag stond in het kader van "gemier in de marge": bindingsrandjes frezen!



    Ik blijf het een stoer apparaat vinden
    Daarna eerst de staartinleg. Volgens mij heb ik daar nog nooit uitgebreid foto's van gemaakt.
    Stap 1: uittekenen (helaas, scherpgesteld op de achtergrond. Dat zie je niet met de zelfontspanner...)



    Dan inzagen langs de lijntjes. Het moet wel recht zijn, maar of je precies op of naast de lijn zit, doet er niet zo toe als je een taps strookje hebt. Dat past dan altijd!



    Dan alles daar tussenin weghalen, tot op het staartblok.



    En tenslotte insmeren met lijm, en de boel er tussen schuiven. Hoeft niet eens een klem op, want dit klemt zichzelf zo wel vast:



    Volgende keer netjes maken, zodat de bindingen er tegenaan passen... En op dat gebied heb ik ook al de eerste stapjes gezet: ik weet niet meer in welke volgorde ik het eerder heb gedaan, maar ik vond het geen slecht idee om eerst de twee dwarse zijkantjes van binding te voorzien. Misschien dat ik volgende keer ineens merk dat dat niet handig was. Ik hoop het niet...



    Ik ben wel benieuwd of het er een beetje leuk uit gaat zien. Heb dit keer weer eens "matching" bindingen uit de zijkanten gezaagd.
    En nu vooral zorgen dat ik niet te veel word afgeleid door nieuwe projecten... Deze moet toch ook eens af!
    Laatst gewijzigd door Woml; 12 februari 2014 om 17:04
    I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...

  3. #303
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.047

    Standaard

    Ik heb het weer een tijd niet bijgehouden, maar er is wel het nodige gebeurd:

    Binding geplakt...



    Zwaluwstaart. Toch maar weer eens. Ik heb de laatste twee met bouten gedaan, en dat werkt best leuk, maar ik wilde het ook weer eens doen zoals het hoort... Zo'n aangeschroefde hals voelt toch een beetje als valsspelen. Aan de andere kant is dit altijd zo'n actie waar ik erg nerveus van word. Als er iets mis gaat, weet ik niet of ik het weer goed krijg.



    Nouja, dit lijkt mee te vallen. Voor een volgende keer moet ik toch eens betere mallen verzinnen. Deze zijn nogal aan de forse kant. Maar voor de rest lijkt het wel te passen:



    Dan kan intussen de toets wel eens op de hals:



    Radius er in, fretgleufjes op diepte, frets er in meppen, zijkantjes afwerken, allemaal geen foto's van...
    Maar uiteindelijk lijkt hij dan van voren al bijna af:



    Nog wat meer fijnafstelling van de aansluiting van de nek (zul je altijd zien: als de toets er op zit, past de boel weer net niet in elkaar...) en de hals moest nog rond:



    Alles langslopen, glad schuren, gaatjes vullen, en uiteindelijk de boel definitief aan elkaar geplakt:



    Nog een hielkapje er op, en nu kan ik gaan nadenken over lak! Even geen spuitbussen in huis, maar nog wel een groot blik met vernis waar ik al een paar eerdere projecten mee heb gedaan. Ik denk dat ik dat maar weer eens ga gebruiken. Anders blijft dat tot in lengte van jaren op de plank staan, en doe ik er nooit meer wat mee. Al vond ik die spuitbussen wel erg goed werken met mijn mandolientje!
    I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...

  4. #304
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 februari 2004
    Locatie
    Braboland
    Berichten
    4.011

    Standaard

    Jeej, dit is het wel zeg! Mooie afwerking (binding, trapezium achterop).
    Gezocht: SD '59 Brug, SD Pearly Gates Brug, Tele Neck- Element
    Aangeboden: Sperzel Tuners 6 x 1 Chrome

  5. #305
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Nice! Toch wel een beetje jaloers.. Goed werk!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  6. #306
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.047

    Standaard

    Het heeft een aantal sessies geduurd, maar hij zit weer aardig in de lak.
    Al denk ik wel dat dit de laatste is die ik met deze vernis doe. Het spul werkt wel, er zitten zeker voordelen aan. Het is niet zulke gemene troep, je hebt er geen enge maskers en toestanden voor nodig. En het lijkt wel steeds netter te worden. Dit is nummer vier die ik met dit spul heb gedaan, en het is de netste tot nu toe. Maar toch duidelijk minder dan mijn mandolientje, die ik heb gespoten.
    Het blijft ook een enorm geklieder met zo'n kwast. Als je bovenblad en achterblad doet, druipt de boel langs de zijkanten en vice versa. Het is ook erg dun, dus het loopt als de ziekte, je blijft druppen weghalen.
    Maar goed. Hij is toch weer best goed gelukt, ik bewaar het blik voor als ik nog eens iets kleins moet lakken wat niet zo nauw luistert, en verder gaan we voortaan maar over op de serieuzere lak.

    Nog een paar plaatjes: de brug er op



    en deze vond ik ook grappig, met de telefoon door het gat voor de staartpin:



    Nu nog kijken of ik vandaag of morgen even vrij kan maken voor de laatste loodjes. Ben wel benieuwd of hij ergens naar klinkt!
    I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...

  7. #307
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Ontzettend mooi...
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  8. #308
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 februari 2008
    Locatie
    amstenrade
    Berichten
    659

    Standaard

    inderdaad heel heel mooi.....

  9. #309
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.047

    Standaard

    Nou nou... eerlijk gezegd vind ik hem (zeker van dichtbij) niet heel erg spectaculair. Zoals gezegd: het lakken is wel goed gelukt, beter dan de eerdere keren dat ik deze lak heb gebruikt, maar hij is nog steeds niet zo netjes als ik hem had willen hebben.
    En zelfs als ik dat buiten beschouwing laat, vind ik hem er... tsja... wel aardig uitzien, maar misschien een beetje gewoontjes. Op zich is daar niks mis mee, hoor! Dat was ook het doel: maak nou ook eens een standaard ding! Alles wat ik tot nu toe heb geprobeerd, zat wel iets geks aan. Dat heeft deze niet. Ik vraag me zelfs af of ik hem in oktober ga meeslepen naar de DGBM. Als ik niet te veel andere zooi bij me heb misschien.

    Maar genoeg negatief gezeur: ik heb hem vanochtend in eerste opzet afgemaakt!
    Toets gefatsoeneerd, frets gevlakt, topkam ingevijld, gleuf voor het brugzadel, snaren er op, en aan alle kanten bijstellen. Hij speelt behoorlijk licht, erg tevreden over! Bij mijn eerdere creaties had ik uiteindelijk altijd het gevoel dat ik er wel flink voor moest werken om er op te spelen. Dat is me met deze nog niet opgevallen. De anderen zou ik eigenlijk ook allemaal nog eens langs moeten lopen om te kijken of dat niet nog wat beter afgesteld kan worden...
    Hij klinkt ook leuk (vind ik), duidelijk anders dan de rest. Meer hoog, minder bas dan ik gewend ben. Even wennen, maar ook dat is op zich geen slechte zaak.

    Binnenkort nog eens wat representatieve fotootjes zien te schieten en een filmpje fabrieken, dan kan dit topic eindelijk eens worden afgesloten!
    I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...

  10. #310
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.047

    Standaard

    Nou, één plaatje dan; De batterij van mijn fototoestel begon te panieken...



    En ja, ik kon het niet laten... filmpjeee...



    en nog maar eeeen...



    Dus na... even spieken... 2 1/2 jaar kan dit topic nu eindelijk worden afgerond! Ik hou het voortaan maar weer bij één project per topic, dat is toch wat overzichtelijker.
    I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top