Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 30 van 32 EersteEerste ... 202829303132 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 291 t/m 300 van 316
  1. #291
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.047

    Standaard

    Het ligt een beetje stil met het laatste (eigenlijk eerste ) project van dit topic, vanwege allerlei andere dingetjes die zichzelf bovenaan mijn todo-lijst hebben genesteld. Die OM komt er ook nog wel eens, maar de komende weken (maanden?) zie ik er niet veel aan gebeuren.

    Maar! Omdat de rest van ons gezin het Paasweekeinde traditioneel bij Opa in het bos viert, en ik dan meestal thuis blijf omdat ik wél op goede vrijdag moet werken, en er toch iemand op de poes moet letten, heb ik weer een paar dagen het rijk alleen!
    Dat betekent, dat ik eindelijk de gelegenheid en de rust heb om weer eens een paar filmpjes te maken.

    Deze had ik al een hele tijd geleden beloofd: De Waaierbird! Ik ben niet zo'n plectrumspeler, dus even een korte demo van de drie standen. Nek, beide, en brug...



    En dan de nylon hybride. Een van de eerste dingen die ik ooit heb leren spelen (en waarschijnlijk velen met mij): "Is there anybody out there?" van Pink Floyd. Hoort op nylon, dus moet ook op deze:



    O, ik mag maar twee filmpjes. Volgende post verder...
    I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...

  2. #292
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.047

    Standaard

    Verder wilde ik de Fisherman van Kottke nog eens proberen:



    En dit krijg je als je doet alsof het een klassieke gitaar is... Ook al zoiets waar ik niet echt in thuis ben, maar hij is best aardig gelukt
    Deze heb ik opgenomen met versterker, dan komen de flageoletten er beter uit. Ik moet alleen nog wat meer met de knoppen spelen, want ik vind hem (vooral in het begin) nogal plastic klinken. De filosofie was, dat het goed zou moeten werken om de lage tonen via de piëzo op te pakken, en de hoge uit het microfoontje. Maar ik ben er nog niet helemaal uit.

    Laatst gewijzigd door Woml; 30 maart 2013 om 19:38
    I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...

  3. #293
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.047

    Standaard

    En we zijn weer een hele tijd verder... In de tussentijd heb ik een ander project op tafel liggen, maar dat leek in het begin leuker dan het de laatste tijd is. Ik zit tegen een paar dingen aan te hikken waar ik een creatieve oplossing voor moet verzinnen, en ik ben bang dat het hele project uiteindelijk in de prullenbak gaat belanden omdat het allemaal niet blijkt te werken. Al moet ik zeggen dat de stappen tot nu toe allemaal nog redelijk zijn uitgepakt.

    Maar omdat ik even zin had in wat anders, ben ik laatst maar weer eens teruggegaan naar die OM die ook nog steeds ligt te wachten. De rozet heb ik er zo goed als helemaal uit gefreesd, dat bleek inderdaad nog te kunnen. Jammer van de bling, maar het zag er ook echt niet uit. Ik vermoed dat ik ook de nieuwe wel weer niet helemaal strak zal weten te krijgen, maar toch beter dan wat ik had. Ik moet alleen nog verzinnen wat ik er nu dan wél in ga leggen. Heb even nagedacht over zo'n houten rozet als ik al een paar keer heb gedaan, met segmentjes, in een soort van zonnetje om het gat heen, maar de eerste poging was het ook niet. Dus daar ben ik nog niet uit.
    Gisteren wel de zijkanten nog eens langsgelopen. De bochten die nog niet helemaal netjes waren, nog wat bijgebogen, en de drie stukken op de juiste lengte afgezaagd. Met als resultaat dat ze nu met z'n allen netjes in de mal passen:



    De blokken zitten nog niet vast, die moeten eerst nog gefatsoeneerd, maar nu weet ik tenminste dat het allemaal op z'n plek kan. En ik heb weer het gevoel alsof er ergens vooruitgang in zit
    I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...

  4. #294
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    tiens, ik zie de filmpjes nu pas: heel straf!! klank en gitaarspel!

  5. #295
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2009
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    3.492

    Standaard

    Zeker straf!! deze had ik ook gemist...

  6. #296
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.047

    Standaard

    Ik houd het allemaal wat minder zorgvuldig bij, merk ik... Heb alweer een paar stappen gemaakt, maar ik vergeet de boel steeds hier bij te werken...

    De rozet had ik er dus weer uit:



    Er zitten nog een paar snippers abalone, maar ik durfde echt niet dieper. Hier en daar zit ik er al een beetje doorheen... De boel moet er gewoon maar overheen, zie je niks van...



    Zo wordt-ie nu. En verder beginnen de onderdelen van de kast ook ergens op te lijken. De zijkanten zitten aan de blokken vast, en balkjes op het achterblad:



    Dan nog een middenstreep...



    En een kruis op het bovenblad.



    Daar moeten dus nog een paar balkjes meer bij. De vingertjes heb ik alvast neergelegd, voor het idee, maar die liggen ook nog los.

    En nu ben ik benieuwd hoe lang het gaat duren voor de volgende update, want intussen heb ik ook nog een ander project weer een beetje vlot getrokken. Nouja, we kijken wel hoe het loopt.
    I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...

  7. #297
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.047

    Standaard

    Het blijft toch elke keer weer een leuk gezicht:



    Nu nog de randjes rond het klankgat, en een beetje fatsoenlijk afwerken...
    I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...

  8. #298
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.047

    Standaard

    Nu mijn mandolientje langzaam maar zeker onder de lak komt te zitten, heb ik weer tijd voor iets anders. Je moet toch wat te doen hebben behalve een laksessie waar je toch met een half uurtje wel genoeg aan hebt... Tenminste, nu nog. Volgende keer komt er nog een beetje voorzichtig schuren bij, als ik het volgens het boekje doe.

    Maar intussen heb ik de OM dus weer eens onder het stof vandaan getrokken. Een paar randjes afgezaagd, in de hoop dat ik daar bijpassende bindings van kan maken. Het wordt een beetje gepruts, als ik er ook nog een randje purfling tussen wil hebben, maar het is al eens eerder in deze onhandige volgorde best aardig gelukt. En toen de plakrandjes voor het bovenblad er in gezet:



    Ik zag trouwens net dat de laatste foto van de vorige post niet helemaal klopt met hoe het bovenblad er uitziet. Kennelijk heb ik daar in de tussentijd nog net iets meer aan gedaan, maar geen foto's gemaakt.
    I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...

  9. #299
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 februari 2004
    Locatie
    Braboland
    Berichten
    4.011

    Standaard

    Leuk gezicht? Je bedoelt de inhoud van die goudbruine koker op de achtergrond! Ben ik helemaal voorrrr!!!!!
    Gezocht: SD '59 Brug, SD Pearly Gates Brug, Tele Neck- Element
    Aangeboden: Sperzel Tuners 6 x 1 Chrome

  10. #300
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.047

    Standaard

    De inhoud van die koker bestaat tegenwoordig uit de stokjes voor het hemeltje. Ik heb er nog een paar staan, erg handig voor bindingslatjes, kerfing, en restjes...
    I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top