Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 22 van 32 EersteEerste ... 122021222324 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 211 t/m 220 van 316
  1. #211
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.047

    Standaard

    Nieuwe bussen spuiten goed! Het ging bijna een beetje te hard hier en daar. De rand is dus rondom nog net iets dikker geworden, maar ik vind het goed zo. En nu ben ik heel benieuwd hoe die kleur in het midden nog anders wordt als ik daar met de blanke lak overheen ga...



    Maar zo ver zijn we nog niet. Eerst moet dit maar wat drogen, en dan denk ik dat ik de twee helften eerst aan elkaar zet, en hem in zijn geheel aflak.
    Tot die tijd eerst nog wat anders: creatief met computer!



    Ik vond het wel een aardige variant. En voor de volledigheid nu dan maar even de officiële titel inclusief flauw woordgrapje: het is dus geen Firebird, maar een Waaierbird!
    I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...

  2. #212
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2009
    Locatie
    Oosterwolde FR
    Berichten
    3.969

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Woml Bekijk bericht
    Tot die tijd eerst nog wat anders: creatief met computer!



    Ik vond het wel een aardige variant. En voor de volledigheid nu dan maar even de officiële titel inclusief flauw woordgrapje: het is dus geen Firebird, maar een Waaierbird!
    Nice

    Is het photoshop of staat het al echt op de slagplaat? En hoe ga je het erop zetten, c.q. heb je het erop gezet?
    Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

  3. #213
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.047

    Standaard

    Het was Paint.net, afgedrukt op een decal-velletje, en hij zit er al op
    I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...

  4. #214
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2009
    Locatie
    Oosterwolde FR
    Berichten
    3.969

    Standaard

    Blijft dat goed zitten zo'n decal op een slagplaat?

    Graveren en inkleuren was ook mooi geweest, maar da's natuurlijk ook een stuk meer werk.
    Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

  5. #215
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.047

    Standaard

    Ik heb er over nagedacht, maar graveren en inkleuren was me waarschijnlijk niet zo netjes gelukt.

    Ik heb er een paar lagen blanke lak overheen gespoten, dat zal ook helpen. En voor de rest ben ik toch niet zo van het harde raggen...
    I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...

  6. #216
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.047

    Standaard

    Donderdag was ik even vergeten om de boel hier bij te werken, maar toen heb ik de body uiteindelijk aan de hals geplakt:



    En nu dat een beetje heeft kunnen drogen, was het vandaag tijd om aan de eerste laagjes lak te beginnen:



    Het ziet er goed uit, vind ik! De kleur was zoals gezegd wat gelig, maar dat is heel netjes bijgetrokken nu de blanke lak er overheen zit. Lekker warm oranjebruin

    Maar de komende tijd zal het dus vooral lakken en afwachten worden, dus ga ik in de tussentijd maar weer eens verder met de andere lopende projecten. Zo lagen er ook nog steeds een heleboel stukjes die ooit een OM moeten gaan worden! De zijkanten waren al op dikte, maar nog steeds recht. Daar heb ik dus maar eens wat aan gedaan:



    En verder nog wat kledderklusjes omdat ik toch bezig was met lijm. De rozet in de top voor de nylonsnarigert zat niet helemaal goed, dat lijkt nu een stuk netter, maar daar heb ik helaas nog geen foto van gemaakt. Volgende keer, als ik er aan denk.
    En verder heb ik een ander projectje (wat niet in dit topic thuishoort) weer wat nieuw leven ingeblazen. Ik zal eens kijken op welke pagina dat verhaal intussen is geland...
    I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...

  7. #217
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.047

    Standaard

    De afgelopen dagen heb ik af en toe wat gespoten en geschuurd, maar niet elke keer weer nieuwe foto's gemaakt. Daar zie je toch weinig aan. Laat ik het er maar op houden dat het er ook deze keer weer niet fabrieks-strak uit gaat zien, maar ik kan er wel mee leven.
    Bovendien hoef ik dan ook niet zo panisch zuinig op de lak te zijn.

    Tussen de laagjes door heb ik wat klein grut aangepakt. De brug nog een beetje bijgewerkt, omdat de zadeltjes er een beetje wiebelig in zaten, en nog een laatste keer opgepoetst:



    Ik vraag me af of ik nog iets moet verzinnen met zo'n draadje over de schroeven heen, om te zorgen dat de zadeltjes er niet uit springen als er een snaar breekt. Want ze liggen er wel redelijk los in. Maar het gaat niet met één draad over alle zes heen, dus dan zou ik moeten gaan prutsen met zes losse stukjes. Geklooi...

    Ik denk nog steeds dat het goed komt voor zaterdag, maar het wordt wel last minute. Misschien dat ik hem vrijdag in elkaar schroef, en dat hij dan zaterdag in de loop van de dag uit elkaar klapt...

    Verder ook nog weer wat over de nylonsnarige nagedacht. De balkjes zouden in grote lijnen op zijn klassieks moeten komen te zitten. Ik heb dus alvast wat stukjes verzameld, maar ze zijn nog niet netjes op maat:

    I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...

  8. #218
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2009
    Locatie
    Oosterwolde FR
    Berichten
    3.969

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Woml Bekijk bericht
    Ik denk nog steeds dat het goed komt voor zaterdag, maar het wordt wel last minute. Misschien dat ik hem vrijdag in elkaar schroef, en dat hij dan zaterdag in de loop van de dag uit elkaar klapt...
    Komt vast goed. Hoe dan ook: gewoon meenemen
    Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

  9. #219
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2007
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    2.331

    Standaard

    ook last minute werk bij jou, maar het ziet er echt geweldig uit, verheug me om de firebird te zien zaterdag (een van mijn favoriete modellen, ik heb de bouwtekeningen al groot aan de muur gespijkerd!
    - Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]

  10. #220
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.047

    Standaard

    Vandaag hopelijk de laatste laksessie. Ik krijg hem inderdaad niet volledig glad, maar het komt een eind in de richting. Maar goed, weer geen foto's die iets toevoegen natuurlijk.

    Tussen de laagjes door heb ik nog wel wat geschuurd en geschaafd aan de balkjes waar ik mee bezig was. Ze zijn nog niet helemaal op maat, maar ze zien er een stuk netter uit:



    Alleen denk ik dat de boel toch net even anders moet. Dit is zoals het op de tekening staat in het boek van Bogdanovich, maar dit wordt geen standaard klassieke gitaar. Ik wil er een cutaway in, en ik wil de hals aan de body op de 14de fret. Daarmee komt de brug een stukje hoger, en dan gaat het er allemaal een beetje onlogisch uitzien.
    Er zullen een paar dingen zijn om rekening mee te houden. De middelste vijf balkjes moeten onder de brug door lopen, ze wijzen allemaal naar het punt waar de hals aan de body zit, en misschien nog wel een paar van dat soort randvoorwaarden. Ik moet er nog eens wat boeken op naslaan, maar voorlopig denk ik in deze richting:

    I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top