Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 21 van 32 EersteEerste ... 11192021222331 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 201 t/m 210 van 316
  1. #201
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.047

    Standaard

    Er kwamen even wat andere dingen tussendoor, zodat ik pas vandaag weer verder kon. Om te beginnen heb ik wat gespeeld met decal-papier. Eigenlijk had ik natuurlijk gewoon weer een logo van parelmoer moeten maken, maar dat leek me in dit geval onhandig. Tsja, of ik had ergens een stukje ebben voor het afdekplaatje moeten zoeken, en dat zou weer langer hebben geduurd.
    Nu weet ik tenminste ook eens hoe dit werkt:



    Hier zie je wel vrij duidelijk dat er verschil is tussen zwart en zwart. Maar het licht benadrukt het wel erg, heb ik het idee. Ik geloof dat het minder opvallend wordt als er nog wat meer lak overheen komt.
    Verder: een slagplaat!



    En omdat ik toch bezig was: even een mockup tussendoor...



    En tenslotte is ook de hals alweer een stuk verder: De toets zit er op, en hij is in eerste benadering rond. Moet allemaal nog wel wat strakker en netter en gladder, maar ik geloof dat het wel weer aardig in de richting komt.



    Als dat afwerken nou een beetje mee wil zitten, heb ik goede hoop dat hij op tijd af is voor de meeting
    I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...

  2. #202
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2009
    Locatie
    Oosterwolde FR
    Berichten
    3.969

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Woml Bekijk bericht

    Als dat afwerken nou een beetje mee wil zitten, heb ik goede hoop dat hij op tijd af is voor de meeting
    Ik zou zorgen dat hij op tijd af is. Al zou ik er ook vrije dagen voor moeten opnemen en me een week lang in mijn hok moeten opsluiten en op bier en pizza zou moeten leven

    Wordt trouwens een keurig halsje
    Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

  3. #203

    Standaard

    ziet er netjes uit die hals..

  4. #204
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.047

    Standaard

    En hij is vandaag nog wat netter geworden!

    Verder stond vanavond in het teken van de gaten... Gaten in de kop:



    Gaten in de body, voor de brug en de snaren:



    Het ligt nu dus echt vast; als ik nog iets fout heb uitgemeten, is dat dikke pech.
    En de achterkant:



    Niet slecht voor een eerste keer! Ik wilde het in eerste instantie doen met inboren tot halverwege, en dan de body ondersteboven met elk gat op een pluggetje, maar dat wilde toch niet echt opschieten. Uiteindelijk de buitenste twee gaten met de kleine diameter helemaal doorgeboord, op de achterkant de tussenruimte ook netjes opgedeeld en met de grote boor een klein eindje er in, tot ik de gaten aan de overkant weer tegenkwam. Ik geloof dat ik behoorlijk netjes ben uitgekomen. Niet helemaal perfect gelijkmatig verdeeld, maar dan toch bijna!

    Volgens mij zijn de grote stappen in de constructie nu af, ik zit alleen nog te twijfelen over een belly-cut. En daarna is het vooral nog een kwestie van gaten vullen, schuren, lakken, en in elkaar schroeven...

    En ik zit ook nog te twijfelen of ik alvast een firebird-hoes zal bestellen. Ergens ben ik bang dat ik dan over me afroep dat het alsnog mislukt...
    I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...

  5. #205
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.047

    Standaard

    Ik laat die belly cut toch maar zitten, denk ik. Het kan ook best zonder, en als ik niet uitkijk, haal ik 27 oktober toch net niet...
    Vandaag dus een begin gemaakt met de laatste stappen. Body en hals geschuurd tot korrel 220, en de body nog een beetje bijgekleurd. Hij mag wat mij betreft iets geler, iets warmer. Dat lijkt heel aardig gelukt te zijn, en daarna mocht de poriënvuller er overheen. Uitsmeren, wegpoetsen, laten drogen, en weer schuren, korrel 280, en ik ben maar even doorgegaan naar 400, want dat voelt altijd zo lekker



    Dit is een foto van halverwege, de kleur is intussen weer iets bleker geworden. Misschien dat ik het nog een beetje bijkleur voor ik verder ga, want ik geloof dat ik het meeste geel alweer heb weggeschuurd...
    Intussen verder gegaan met de hals. Die hoefde geen extra kleur, maar alleen volgekledderd en gladgeschuurd. En terwijl het een en ander aan het drogen was, heb ik me op de frets gestort. Zijkanten bijwerken voor de binding, en er in meppen:



    Grappig, hè? Als je niet oplet, zou je denken dat het een gewone rechte hals is...
    Alleen die poging tot sunburst durfde ik vanmiddag nog niet aan. Dat zou haastwerk zijn geworden, en dan gaat het vast mis. Dus dat probeer ik de volgende keer, in alle rust. Als dat een beetje goed uitpakt, ben ik al lang blij





    Intussen heb ik namelijk al wel stiekem een hoes besteld...
    I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...

  6. #206
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2009
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    3.492

    Standaard

    Mooi man! Wil ooit ook nog wel eens een firebird proberen
    Weet je zeker dat de halstenon lang genoeg is? Kan wat vertekend overkomen door de foto's...

  7. #207
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.047

    Standaard

    Ik weet niks zeker...

    Alles in het kader van: we gaan het gewoon proberen, en we zien wel waar het schip strandt.

    Waarschijnlijk is hij stiekem onverantwoord klein, maar ik waag het er toch maar op. Het is in mijn klushok officieel ook veel te vochtig, maar ook daar heb ik tot op heden nog geen last mee gehad. Afkloppen...
    I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...

  8. #208
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 augustus 2009
    Locatie
    VLEUTEN
    Berichten
    985

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door oigun Bekijk bericht
    Mooi man! Wil ooit ook nog wel eens een firebird proberen
    Ik baal gewoon dat het alweer herfst is. Ik kan namelijk alleen buiten aflakken, dus ik weet niet wanneer ik mijn Firebird af ga krijgen.
    Zullen we anders een FB-hype starten? Is met Masonite ook al eens gelukt hier...
    Mijn knutsel pagina:
    www.gemini-guitars.nl (non-commercial)

  9. #209
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.047

    Standaard

    Vandaag dan toch maar dapper geweest, en de spuitbus ter hand genomen. Eerst de hiel:



    En toen de body (eerst nog ietsje meer geel gemaakt; hij lijkt nu veel te geel, maar ik verwacht dat dat keurig bijkleurt als de blanke lak er overheen gaat)



    Halverwege de achterkant was typisch de spuitbus leeg, dus die komt volgende keer aan de beurt, evenals de zijkanten.
    Langs de kont vind ik hem nog niet helemaal gelijkmatig genoeg, daar ga ik hem nog ietsje bijwerken, maar voor de rest vind ik het resultaat niet onaardig, voor een eerste experiment, botweg met een spuitbus uit de losse pols...

    Tussendoor heb ik de twee afdekplaatjes nog wat netter gemaakt, die zijn al bijna netjes genoeg. Maar daar dan weer geen foto van, helaas.
    I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...

  10. #210
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2009
    Locatie
    Oosterwolde FR
    Berichten
    3.969

    Standaard

    De onderkant ziet er inderdaad nog een beetje oneffen uit.
    Gaat helemaal goedkomen! Ik zie het wel zitten

    Eéntje voor de meeting!
    Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top